- Készítsék elő az első légi osztagot – parancsolta Ben. – Ellenálló gépek közelednek. Menj a szobádba, Ann, ez elég veszélyes lesz.
Ann bólintott, de esze ágában nem volt vissza menni. Kiment a folyosóra, és pár percig csak céltalanul bolyongott, míg egyszer csak hangokat hallott az egyik folyosóról, így gyorsan előhúzta a pisztolyát, de csak egy csapat rohamosztagos masírozott el mellette. Tovább ment, és megint zajt hallott. A folyosón egy alakot pillantott meg, de tudta, hogy az alak is észrevette őt, így meg se próbált elrejtőzni, helyette inkább közelebb ment. Amint elég közel ért sikerült beazonosítani az illetőt. Poe Dameron volt az, mellette pedig kis fehér és narancssárga droidja, BB-8. Ann szerette Poe-t a filmekben, és elég helyesnek tartotta őt, de így élőben még sokkal helyesebb volt. Barna haja, barna szeme volt, szokásos, az ellenállásra jellemző narancssárga ruhája volt rajta. Ann úgy elmerült a bámulásában, hogy elég későn reagált az előtte álló felemelt fegyverére. Ő is felemelte a sajátját, majd magabiztosan megszólalt.
- Poe Dameron, az ellenállás legjobb pilótája.
- Látom, ismersz. Inkább mondd meg, te ki vagy! – mondta Poe kimérten.
Ann elgondolkodott egy kicsit, majd inkább témát váltott. Tudta, hogy semmiképp se mondhatja el Poe Dameronnak, hogy ő igazából Han Solo és Leia Organa lánya, mert az valószínűleg elég hamar megtudná édesanyja is, amit meg nem akart, tekintve, hogy őt mindenki halottnak hiszi.
- Inkább arra lennék kíváncsi, hogy te mit keresel itt – mondta erősen Poe szemébe nézve.
- Látom, nem akarod, hogy tudjam ki vagy – jegyezte meg Poe.
- Látom, nem akarod, hogy tudjam miért vagy itt – vágott vissza Ann mérgesen, de közben titokban nagyon bírta Poe stílusát.
Egy ideig csak farkasszemet néztek, és nem szóltak semmit.
- Oké – szólalt meg végül a lány. – A nevem Ann.
- Sokat segítettél – gúnyolódott Poe. – Kössünk egyezséget.
- Rendben – bólintott Ann.
- Nem öljük meg egymást, és hagyjuk egymást elmenni.
- Oké. De erről senkinek egy szót se – tette hozzá Ann, majd rákacsintott Poe-ra és továbbment.
A sarkon visszafordult, és látta, hogy a férfi őt nézi, de mikor Ann tekintete találkozott az övével, gyorsan intett BB-8-nek, és elindult a másik irányba. A lány megvárta, míg a férfi bekanyarodott, majd halkan utána szaladt. Követte őt a hosszú folyosókon és termeken keresztül, miközben azon gondolkozott, mit akar itt az ellenállás. Ahhoz már túl sok Star Wars filmet látott, hogy ne gyanakodjon. Tudta, hogy ezek készülnek valamire, csak arra lett volna kíváncsi, hogy mire. Azt is tudta, hogy Poe Dameron egy pilóta, akiket általában nem küldenek be az ellenség bázisába. Ők kint szoktak repkednek, és lefoglalják az emberek figyelmét, vagy éppen elpusztítják a bolygót. Egyedül pedig határozottan senki nem szokott mászkálni, kivéve persze a főszereplők, mint Luke, Anakin, vagy Rey, mert nekik persze muszáj. Aztán eszébe jutott, hogy ez igazából nem is egy film, és nincsenek főszereplők.
Eközben Poe megtorpant egy ajtó előtt. Ann gyorsan behúzódott a fal mellé, de közben a férfi minden mozdulatát figyelemmel követte. Poe kinyitotta az ajtót, majd belépett rajta. BB8 követte őt. Ann lövések zaját hallotta. Mikor újra csend lett, odaosont az ajtóhoz, ami kicsi terembe vezetett be, ahol oldalt mindenféle irányító eszközök, monitorok voltak. A szobába rohamosztagosok ájult testei hevertek. Ann gyorsan bebújt egy asztal alá, és onnan figyelte mit csinál Poe. A férfi elkezdett gombokat nyomogatni. Ann kinézett rejtekhelyéről, és leolvasta a monitor feliratát: A VÉDŐFAL LEVÁLT. Csak reménykedni tudott abban, hogy nem akarják az ellenállók felrobbantani a bázist. BB-8 eközben össze-visszagurult a teremben, és néha idegesen csipogott párat. Ezután Poe az övéhez nyúlt, és kihúzott belőle egy adóvevőt.
ESTÁS LEYENDO
Star Wars: The light of the First Order ( Az Első Rend fénye)
FanficAnn Tailor egy átlagos 18 éves lány... legalábbis míg Kylo Ren érte nem jön, és nem derül ki, hogy testvérek.