kapitel 3

1.1K 20 6
                                    

Skoldagen tar slut och jag kommer hem. Vi gjorde inte så jättemycket idag men ändå så skoldagen sjukt jobbig.

Jag går in på min telefon och kollar genom snap lite, jag ser att nån lagt till mig. Jag kollar vem det är och ser att det är freaking Ludwig?! Jag känner hur lyckan bubblar upp i kroppen.

Jag lägger till honom skit snabbt och väntar på att få en snap från honom. Eller ska jag snapa honom? Jag tvekar i säkert 5 minuter innan jag tar en så kallad " hårbild " och skickar " hej ".
Jag skickar iväg och den och väntar ivrigt på ett svar i säkert 5-10 minuter. Men det kommer inget, så jag lägger ifrån mobilen och går ner mot köket i jakt på mat.

Jag rotar runt i alla skåp, och då menar jag alla efter godis. Men såklart hittar jag inget, så det får bli en nutella macka. Jag gör oboy också och går sedan upp på mitt rum med allt. När jag väl är framme i mitt rum ställer jag ner mackorna och drickan på min byrå. Jag tar fram min dator och sätter på " 13 reasons why "

Jag släcker i mitt rum och sätter mig ivrigt och kollar på serien. Jag hör hur min telefon låter pågrund av att jag fått snaps. Men jag skiter i det, för det är nu det spännande kommer.

Efter ungefär 1 timme av att titta på serier så tar jag min telefon och kollar igenom alla snaps. Jag ser att jag fått ett ifrån, LUDWIG. Jag öppnar det snabbt och ser att han har skrivit.

" hej! Visst var det du som var Vanessa?? 😋 "

Jag börjar genast le av hans val av emoji.

" Ja det var jag det, och du var Ludwig, eller var det Hampus ?? 😘 "

Jag ler när jag skickar iväg sms:et. Tänk att jag SNAPAR med Ludwig från hov1? Det här är ju helt sjukt. Det surrar till i telefonen igen och ofc är det Ludwig.

" Jadu, det var nog iaf inte Humpus ;) du verkar nice, äru ett fan av hov1 ? "

" Men vad tror du, såklart jag är ett fan av hov1 hahaha "

Jag skriver allt så snabbt jag kan så han inte ska hinna lägga ifrån sig telefonen innan jag har svarat. Jag får genast ett svar tillbaka.

" Niceeee, vi kanske kan spela för dig nån dag, bara du hahhaha"

Jag börjar genast hoppa runt i hela mitt rum och skriker av glädje. Fast han driver nog bara, men ändååååå.

" Det skulle va drömmen "

Skriver jag tillbaka.
~
Veckan går och jag ser Ludwig hit och dit. Varje gång vi går förbi så ler vi mot varandra och om han är med nån så ler jag mot den också. Det känns helt otroligt att jag verkligen ler mot dom och dom tillbaka. Vecka efter vecka går och jag och Ludwig skriver bara mer och mer. En kväll händer det otroliga, och då menar jag verkligen otroligt.

" Vill du hänga med på lördag till stranden med mig och grabbarna? "

" Sure "
Skriver jag tillbaka för att inte låta för uppspelt men inombords dör jag typ.

" Okej, jag hämtar upp dig på moppen klockan  19 "

~
Fredagen går och tillslut slutar vi äntligen skolan. Jag går med Sandra mot mitt skåp.

" På lördag ska jag med Ludwig och grabbarna till nån strand " säger jag lyckligt.

" Driver du?! " skriker Sandra.

" Shhhhhh " säker jag.

" Varför får du en sån lyyxx, din bajs " säger hon och låssas va sur.

" Jag vet inte ens själv, jag vet ju knappt vad som händer längre "

Plötsligt känner jag hur jag går in i någon. Jag faller pladask på rumpan och en liten duns hörs.
Jag stönar av smärta.

" Oj förlåt mig så hemskt mycket! " säger personen som jag gick in i. Jag tittar upp på personen och ser att jag precis gick in i Dante?! Han sträcker fram sin hand och jag tar tag i den. Han drar mig upp och han drar mig upp i sån fart och jag kommer bara några centimeter från hans ansikte. Jag kollar in i hans ögon och han i mina...

~~~~
Tjenixen folket, jag vill bara tacka för att snart 100 stycken har läst denna bok, Thanks <33
förlåt för lite tidsspolning i detta kapitel men det var bara för att berättelsen skulle komma fram lite. Vad tror ni händer mellan Dante och Vanessa? Och framför allt, vad händer på lördag när dom ska till stranden??
Aja rösta, kommentera och sen får ni ha en bra helg. Det kanske blir uppdatering typ 1 gång i veckan, eller två, men jag LOVAR er ett extra lång kapitel när vi når 100 läsningar <3 Hejdåå ( btw, yttligare igen förlåt för stavfel men är för lat för att läsa igenom allt )

det är kanske fel att älska dig { hov1 }Where stories live. Discover now