~ Noel's perspektiv ~
Ilskan börjar bubbla i mig. Jag såg alltså precis att Dante hade kommit hem till Vanessa och gett henne blommor och choklad för 4 timmar sedan?
Jag går snabbt ur min snap som jag har i vanliga fall, och skriver in mitt användarnamn på min andra snap:
Hihistalker
Jag kommer in på kontot och söker efter Vanessa på vänlistan. Det är som att mina fingrar styr sig själva. Dom skriver skit om Dante. Min broder.Hihi stalker
Nämen, såg att du också har börjat falla för Dante. Akta dig, han leker med tjejers känslor 24/7. Han är helt sjuk.Skickat.
Jag skickade alltså precis en text som var lögn rätt av, och den handlade om Dante.
Öppnat.
* Vanessa skriver *Vanessa
Vad menar du?Hihi stalker
Fattar du inte? Han leker med dina känslor, han är en player. Hur kunde du ens va så patetisk och börja gilla honom?Vanessa
Och du tror att jag ska tro på det? Du är anonym och skriver rent ut sagt skit. Om jag ska tro på det behöver jag bevis :) good luck säger jag bara !
Jag tänker hur jag ska göra. Hon ska inte få gilla Dante mer än mig!! Och hon får ALDRIG veta att " hihi stalker " är jag.
Hihi stalker
Sure, om du vill ha bevis så ska du få det :) men jag varnar dig* öppnat *
* inget svar *Vad har jag gjort? Varför blir jag såhär?
~ Vanessa's perspektiv ~
Vem var egentligen den här " hihi stalker " som snackar skit om Dante? Självklart så tror jag inte på det! Eller asså jag blir ju osäker på det. Men det är säkert någon avensjuk kille som bara snackar.
Dante skulle aldrig göra så. Tror jag. Jag känner ju inte honom?Snap av Noel <3
Hej! Vill du ses imorgon och typ kanske gå på bio? Kram ❤️Vanessa
Sure, vad för bio? ☺️Noel <3
Vet inte, du bestämmer 😘Vanessa
Okeeej, var beredd på den bästa filmen du någonsin sett ;)Jag går in på " hihistalker " som inte är inloggad? Det är konstigt. För när hihistalker loggade ut loggade Noel in? Men Aja, Noel skulle aldrig vara " hihistalker ". Det är jag säker på! Jag väljer att gå och lägga mig eftersom att det är skola imorgon och klockan är 11.
~
Jag vaknar med ett ryck av väckarklockan som piper. 06.00, då var det dags igen. Jag reser mig från sängen och sträcker på mig. Undra vad jag ska ha på mig? Jag går in på väder appen och ser att det är -1 ??! Jag antar att jag får ta en långärmad Ralph lauren, vita byxor och min vinter jacka.Jag börjar fixa i ordning mig och efter en halvtimme är mitt smink och min klädsel klar. Jag går ner för trappan i riktning mot köket.
" Hej gumman! " säger mamma direkt när jag kommer in i köket. Hon har gjort frukost.
" Hej mamma " säger jag och kramar om henne.
Jag äter min frukost medans jag kollar på våran tv vi har i köket. Sedan bär det av mot skolan. Som vanligt sätter jag mig på bussen och Ludwig hoppar på. Som vanligt alltså.
" Hej Vanessa! Det känns som hundra år sedan vi såg " säger han och skrattar. Jag ler.
" Aw, har du saknat mig på höstlovet? " säger jag och skrattar.
" Aa du vet " säger han och blinkar med ena ögat.
Han sätter sig bredvid mig och börjar prata med mig." Så, vad händer idag då? " frågar han mig.
" Hm, jag ska gå på bio med Noel "
Han ger mig en förvånad blick." Blev du förvånad? " säger jag och ler mot honom.
" Maybe, men åååhh, ska ni bli årets par? " säger han och slår till mig lite lätt på axeln.
" Lägg ägg Ludde "
" Ludde? Det var något nytt " säger han och skrattar.
" Men åååhh "
" Okej,okej förlåt " säger han och håller upp sina händer medans han skrattar.
" Passa dig " säger jag.
" Jaja, Nu ska jag av, men lycka till ikväll då " säger han.
" Tackar, vi ses sen Ludde "
" Hejdå socker topp "
Jag börjar fnissa. Han är allt rolig.
~~~
Hej hörni! Idag blev det ett lite längre kapitel för att vi har nått 3 k läsare 😻 helt sjukt. Vet inte hur mycket jag ska tacka er. Alla era kommentarer ger mig verkligen vilja att fortsätta vidare på denna berättelse! Så tack, till alla som kommenterar och röstar ❤️ Men som sagt, 3 k. Kan inte ens fatta hur mycket det är? Vi får se när nästa kapitel kommer för att det är mycket med skolan och dansen osv!! Btw, läste igenom detta kapitel och blev faktiskt ganska nöjd ☺️
YOU ARE READING
det är kanske fel att älska dig { hov1 }
FanfictionVanessa står i publikhavet och väntar på att hov1 ska springa ut på scenen. Gift börjar spelas och Vanessa börjar skrika för full hals. Hov1 kommer ut på scenen och Ludwig börjar sjunga första versen. Det är då det händer, Dante ser rätt in i Vaness...