Kapitel 13

400 6 0
                                    

~ Vanessa's perspektiv ~
Under filmen håller Noel på mer och mer med sin telefon och han får notiser 24/7. Fast vad trodde jag? Jag får ju inte glömma att han är känd.

" Ey Vanessa, jag måste på toa " säger han och jag nickar till svar. Han reser sig upp och lämnar filmen och sin telefon vid sitt säte.
Det är nu jag har chansen, eller? Det här känns så fel på många vis men ändå så tar jag tag i den svala mobilen och trycker på hemknappen. Ljuset från mobilen bländar mina ögon och jag sänker genast ljusstyrkan. Sedan börjar jag kolla hans notiser. Nehe, inget här! Vad trodde jag, att han skulle vara hihi....
Där
Där står notisen som bevisar att Noel är hihistalker. Hur fan kunde han?
Jag tar mina saker och reser mig upp. Jag måste härifrån. Mina snabba steg gör så att jag kommer ur bion snabbt men på vägen ser jag honom. Noel. Jag slinker in bakom en vägg och hoppas att han inte ska se mig. Efter någon minut kikar jag fram från mitt gömställe och ska precis smita därifrån när han ser mig.

" Vanessa? Vart ska du?" Frågar han mig. Jag känner hur ilskan stiger.

" Hur fan kunde du Noel? Under flera dagar har jag fått sms från någon helt random person som skickat bilder på nån tjej och Dante och skrivit skit om honom. Du fattar väl att... "

" Men jag kan förklara Vanessa, snälla "

" Nej! Jag vill inte höra några av dina förklaringar för dem kommer inte räcka. Jag trodde bättre om dig än såhär Noel "
Med dem orden springer jag bort från bion och lämnar kvar en ensam Noel i bio ingången med tårar i ögonen. Helt ensam står han där och har skuldkänslor.
Men hur kunde han?!

~~~~~
Hej hörni! Förlåt för ett kort och dåligt kapitel men jaja! Tack så freaking mkt för 4.77 k! ily <33

det är kanske fel att älska dig { hov1 }Where stories live. Discover now