( förra kapitlet )
Han drar mig upp och han drar mig upp i sån fart och jag kommer bara några centimeter från hans ansikte. Jag kollar in i hans ögon och han i mina...
~~" Återigen förlåt mig " säger han.
Jag tar ett litet kliv bakåt så vi inte är så nära varandra.
" Nejdå, det var ju jag som inte såg mig för " säger jag och skrattar lite nervöst.
" Nej, det var jag " säger han och ler.
" Jaja, det var ni båda, så klart, kan vi gå nu Vanessa? " säger Sandra uttråkat.
" Okej, hejdå " säger jag och vinkar hejdå till Dante.
" Hejdå, vi ses imorgon " säger han och ler.
När vi kommit bort från Dante så säger jag irriterat till Sandra:" Var du tvungen att göra sådär?? "
" Vadå, det där var bara cringe "
" Men hallååå, det var ju Dante vi snackar om nu, inte nån från vår klass " säger jag.
" Jaja, nu går vi i alla fall hem till dig, jag är jättesugen på oboy "
Jag börjar skratta.
" Du är ju alltid sugen på oboy "" i know girl " säger Sandra och blinkar med ena ögat.
~
( lördag )
Jag vaknar av att min telefon ringer. Jag tar den och ser att det är Sandra." Hej " säger jag hest.
" Godmorgon sömntuta, klockan är 3 "
" Godmooorgon " säger jag.
" Vad ska du göra idag? "
" Ludwig ska hämta upp mig 7 och sen så ska vi dra till stranden " säger jag sömnigt.
" Vaaaaa?! Skämtar du Vanessa "
" Men jag berättade ju det igår? Har du glömt det?? " säger jag och skrattar.
" Men ja det har jag " säger Sandra och jag hör också att hon skrattar lite.
" Idiotahh "
" Aja, ha det så kul hjärtis, du MÅSTE berätta ALLT som hände sen ikväll " säger Sandra.
" Jaja, hejdå, puss älskar dig " säger jag och lägger på. Det är kanske dags att gå upp då.
Jag reser mig ur sängen och ser på vädret. Även fast det är i mitten av september så är det soligt och 24 grader?? Jag bestämmer mig för att sätta på mig ett par jeans shorts och en Ralph lauren t-shirt. Jag sminkar mig lite lätt med concealer, mascara och lite läppstift. Sedan så går jag ner mot köket och ser vad jag kan äta till lunch.
Det finns både rester från tacosen och pizzan. Shit, vad ska jag välja??
Tacos, tror jag. Ja jag tar tacos.Jag gör iordning två stycken tacos bröd och värmer allt jag ska ha på. Jag kollar på klockan. Klockan är fyra så alltså kommer Ludwig om 3 timmar, vad ska jag göra under tiden? Äta, packa en väska, skriva till mamma att jag ska till stranden och kolla på Netflix. Perfekt.
När klockan har hunnit bli sex så har jag hunnit äta, skriva till mamma och kolla på Netflix, så nu så hade jag tänkt och packa
en väska. Jag packar ner mascara, parfym, laddare , handduk och min plånbok.När jag är klar så är det en halvtimme innan Ludwig kommer så jag bestämmer mig för att kolla på youtube under tiden. Jag tar fram min iPad och hinner nästan titta klart på Jocke & Jonas video innan jag bestämmer mig för att gå ner och sätta på mig mina skor. Jag lägger ifrån mig ipaden, går ner till hallen och sätter på mig mina superstars. Jag tvekar länge, eller i alla fall 10 sekunder på om jag ska ta jackan eller inte, men tillslut så bestämmer tjat mig för att inte göra det. Jag tar med mig väskan, låser upp dörren. Jag ser hur Ludwig kommer på moppen ungefär 20 meter bort. Jag låser snabbt dörren och går till vår uppfart. Han stannar framför mig och tar av sig hjälmen. Shit vad snygg han är, hans rufsiga hår gör ju allt.
" Hej Vanessa " säger han mjukt och ler. Där dog jag. Han är ju så söt!!
" Hej Ludwig " säger jag och kramar om han. Han ger mig en hjälm och jag sätter på mig den. Jag hoppar upp bakom Ludwig och lägger mina armar runt hans mage. Han kör iväg mot stranden vi ska till. Asså tänk att jag håller om Ludwig från hov1, det hade jag aldrig trott för nån månad sen!
Tillslut kommer vi fram till stranden och Ludwig parkerar moppen och jag tar av mig hjälmen. Jag ser hur resten av grabbarna förutom Noel spelar volleyboll. Noel kommer gående mot oss och vinkar.
" Hej Vanessa " säger han och kramar om mig.
" Hej Noel " säger jag och ler. Han luktar sjukt gott, hur kan alla dom här killarna va så perfekta??
" Gud vad vacker du är " säger han." Åh, tack så mycket Noel, du med "
Vi börjar gå mot dom andra grabbarna. När vi kommer fram dit ser jag hur alla vänder sina blickar mot mig. Alla kommer gående mot mig med ett leende på läpparna. Alla hälsar med en kram. Den här kvällen kommer bli bäst!
~~
Tjenixen!! 5 dagar sen jag uppdaterade... förlåååt!! Asså Omg 200 har snart läst den här " boken " eller vad man nu ska säga, Thanks!! Jag sa ju att jag skulle göra ett extra långt kapitel, men jag kommer göra det när jag når 500 läsningar ( om det ens händer ) för då kommer jag ha en tävling också haha, för just nu är jag för lat för att skriva hihi, men tack iaf sjukt mycket!! Kom ihåg rösta och kommentera så skulle jag bli sjukt glad! Har redan fått 2 kommentarer och jag blir så sjukt glad att läsa dom för då vet jag ju att ni uppskattar det jag gör. Nästa kapitel kommer nån gång, asså vi får se om jag orkar skriva denna vecka hehe, men så länge får ni hade bra, pusss <33 ( som vanligt orkar jag inte kolla igenom kapitlet )
YOU ARE READING
det är kanske fel att älska dig { hov1 }
FanfictionVanessa står i publikhavet och väntar på att hov1 ska springa ut på scenen. Gift börjar spelas och Vanessa börjar skrika för full hals. Hov1 kommer ut på scenen och Ludwig börjar sjunga första versen. Det är då det händer, Dante ser rätt in i Vaness...