Hela kvällen börjar med en volleybollmatch. Mitt lag vinner ofc, vi var överlägsna.
Sedan så är det dags och grilla.
" Vad gillar du att grilla? " frågar Dante mig.
" Vad som helst, med halloumi är sjukt gott enligt mig " säger jag.
" Euuww, gummi ost " säger Axel.
Jag börjar skratta.
" Vadå gummi ost, halloumi är ju jättegott " säger jag och ler.
" Jaja, vi ska i alla fall grilla hamburgare och korv " säger Ludwig.
" Jag kommer BARA äta hamburgare " säger Noel glatt.
" Varför? " frågar jag nyfiket.
" Därför att jag gillar inte grillad korv, jag gillar bara kokt "
Jag börjar skratta.
" Grillad korv är ju den bääästa " säger jag retsamt.
" neeeej " säger Noel och låssas va sur.
Jag börjar skratta ännu mer." Jaja, båda korvarna är goda " säger Ludwig och ler. Ludwig lägger på kolen och grillen blir varm.
" Får jag hjälpa till? " frågar jag Ludwig.
" Visst, kom så ska jag visa dig " säger Ludwig. Jag ställer mig vid grillen och Ludwig visar mig hur jag gör. Efter en stund blir maten äntligen klar och vi sätter oss och äter.
" Visst var det dig jag såg på konserten? " frågar Dante mig och ler.
" Ja, jag tror det i alla fall " säger jag och tar ett stort bett i hamburgaren.
" Åh, jag kommer ihåg att jag tyckte du var jättesöt! " säger han och skrattar. Sa han det där precis?! Omg, Dante tyckte jag va söt.
" Awww " säger Axel.
" Tack så mycket " säger jag generat och ler lite.
Kvällen fortsätter med bad. Jag klär av mig mina kläder och går bort till omklädningsrummen och byter om till bikini.
Jag går ut igen till stranden och ser hur Noel kollar in mig.
" Kom nu " säger Noel och ler.
" jaja " säger jag. Jag går fram till strandkanten och känner på vattnet med tån. Det är ju iskallt?!
" Men kom nu badkruka " säger Noel till mig. Han lyfter upp mig i famnen och jag skriker till.
" Släpp mig " skriker jag och skrattar.
" Nepp " säger han och ler. När vi kommit så långt ut så jag känner hur vattnet Nuder min rumpa så säger jag varnande till Noel:
" släpp.mig "
" Återigen, nepp " svarar han tillbaka och ler. Sedan släpper han mig. Jag känner hur kylan omsveper mig. Jag kommer snart upp till utan och tittar surt på Noel. Han skrattar bara.
" Kom, hoppa upp på min rygg så kan vi simma tillbaka " säger han och ler. Jag hoppar upp på hans rygg och känner hur musklerna spänna sig när han tar ett sim tag. Tänk att det här verkligen händer?!
~
Kvällen avslutas väldigt bra och jag sitter bakom Dante påväg hem. Ludwig va tydligen tvungen och gå hem lite tidigare så Dante sa att han kunde skjutsa hem mig. Han stannar framför mitt alldeles föra stora hos och släpper av mig." Tack för idag sötis " säger han och kramar om mig. Jag kramar honom tillbaka.
" Tack detsamma, hejdå sötis " säger jag och vinkar. Jag låser upp dörren till huset och tar av mig ytterkläderna. Den här kvällen var den bästa i hela mitt liv.
~~
Lite kort kapitel men många ville ha ett nytt kapitel så jaja, TACK, TACK,TACK för 300 läsare <3 ily, Aja tack för alla kommentarer jag bli sjukt glad över dom!!❤️ rösta och kommentera så hörs vi, heeejdå <33
{ som vanligt, orkar inte läsa igenom kapitlet }
YOU ARE READING
det är kanske fel att älska dig { hov1 }
FanfictionVanessa står i publikhavet och väntar på att hov1 ska springa ut på scenen. Gift börjar spelas och Vanessa börjar skrika för full hals. Hov1 kommer ut på scenen och Ludwig börjar sjunga första versen. Det är då det händer, Dante ser rätt in i Vaness...