Dagarna som är kvar på sommarlovet går i rasande fart och det är dags att börja på en ny skola, och börja vänja sig att gå 3 år på gymnasium. Jag pluggar i hörlurarna i öronen och tar min ryggsäck och börjar bege mig mot den nya skolan. Jag tar på mig ett par sneakers och öppnar dörren.
Shit vad varmt det har blivit, jag bestämmer mig för att inte ta på mig någon jacka. Jag stänger dörren, låser, och börjar sedan gå mot busskuren.
Det tar cirka 10 minuter att gå till bussen så självklart sätter jag på hov1. Jag hinner med ungefär 3 låtar och väljer ofc mina favoriter. Det blev mandy moore, gift och Channel orange. Jag är framme vid busskuren och ser bussen glida in direkt när jag kommer dit. Jag hoppar på bussen, sätter mitt kort mot avläsaren och sätter mig nästan längst bak.
Jag lägger min väska på sätet bredvid mig och skickar dagar på snapchat. Bussen börjar fyllas med folk och efter varje stopp kommer det på minst tre personer.
Jag är glad över att ha väskan bredvid mig, då kan ju i alla fall ingen sätta sig bredvid mig.
Precis när låten " hov1 " kommer på hör jag nån fråga något bredvid mig. Jag tar ur hörlurarna och tittar på personen bredvid mig." Ursäkta, vad sa du? " frågar jag.
Jag tittar på personen och fattar genast vem det är. Ludwig från hov1. Hur sjukt är inte detta?" Får jag sätta mig här bredvid? Det är fullt på bussen och ja, du har ju en plats ledig " säger Ludwig.
" Självklart! " säger jag och tar bort väskan.
Ludwig sätter sig och jag pluggar i ena hörluren och börjar lyssna på låten igen." Åh, gillar du den där låten? " frågar Ludwig.
" Ehm, ja, den är sjukt bra, jag är ett stort fan av hov1 " säger jag glatt.
" Åh vad kul att höra! Vilken skola går du på då? " frågar han.
" Petersgymnasium, dudå? " säger jag.
" Samma, ska börja 3:an, är du ny eller? "
" hehe, ja " säger jag.
" trevligt, är du taggad? " frågar han.
" njaa, det kan man inte riktigt säga, skulle vilja haft mer sommarlov " säger jag och skrattar lite nervöst. Fatta att jag påriktigt pratar med Ludwig från hov1?!
" Haha jag känner detsamma, men vi ska av nu " säger han med ett leende och börjar gå mot dörren. Jag gör det samma och hoppar av bussen och möts av en värme som inte går och beskriva.
" Shit vad varmt det är " säger Ludwig.
" Jaa, jag ångrar att jag inte tog shorts idag " säger jag och suckar.
" Aja, jättekul att prata med dig! Vi får väl ses då, hejdå! " säger han glatt.
" Hejdå! " säger jag och börjar gå mot mitt hus. Han har nog lektioner i B huset idag, jag har i A.
~
Skoldagen går och det blir lunch. Jag och Sandra ställer oss i kön och jag förklarar vad som hände på bussen." Shit vanessa, vilken tur du har!! " säger hon glatt.
" I know " säger jag och skrattar.
Jag hinner inte ta mitt mos innan jag känner en knack i ryggen.
Jag vänder mig om och ser att Ludwig och Dante stå där." Hej! Jag glömde att fråga om ditt namn imorse, förlåt för det " säger Ludwig och skrattar.
" Jaha, och jag glömde visst fråga om ditt, så förlåt för det också " säger jag och ler.
" Jag tror du redan vet vad jag heter men jag vet inte vad du heter, såå vad heter du? " frågar han.
" Vanessa " säger jag och ler. Vad händer med mitt liv just nu?!
" okej, skulle man kunna få dig på snap? " frågar Ludwig och sträcker fram sin telefon till mig.
" Sure " säger jag och skriver in mitt namn på snap och addar mig.
" Aja, nu måste vi på lektion, men vi ses då! " säger Ludwig och vinkar hejdå. Dante vinkar också hejdå och Sandra bara gapar.
" Vad hände precis?! " frågar hon förvånat.
" Jag...jag vet inte " säger jag och börjar gapskratta "
~~~
Okej ännu ett kapitel, hope you like it. Kommentera gärna om ni vill och rösta !! :* vad tror ni kommer hända under skolveckan? Kommer vanessa bli vän med Ludwig? You never know ;) men låt mig gärna veta!!Btw dom är inte såhär gamla i verkligenheten men fantisera lite, det blir bättre om dom är
Lite yngre i denna berättelse ! Aja byeee ( förlåt för stavfel orkar ej läsa igenom sett kapitel hihi )
VOCÊ ESTÁ LENDO
det är kanske fel att älska dig { hov1 }
FanficVanessa står i publikhavet och väntar på att hov1 ska springa ut på scenen. Gift börjar spelas och Vanessa börjar skrika för full hals. Hov1 kommer ut på scenen och Ludwig börjar sjunga första versen. Det är då det händer, Dante ser rätt in i Vaness...