Kapitel 8

886 16 7
                                    

~ Noel's perspektiv ~
Jag sitter på espresso house och har utsikt över parken i stan. Det brukar hända mycket i parken, men idag är den en extra sak som håller mig fokuserad, Dante och Vanessa.

Jag ser hur Vanessa skrattar till och Dante ler sitt vanliga, fina och snygga leende. Varför kan jag inte va som Dante och få alla tjejer jag vill? Visst, vi har ju fans... men det är inte samma sak. För dem är ju fans. Dom är helt galna i oss att det nog inte ens går att hålla ett normalt samtal.

Att se Vanessa och Dante, påminner mig om den gången när jag och Dante, vi gillade exakt samma tjej. Båda var stört kära i henne. Hon gillade oss båda, eller det verkade i alla fall som det. Hon lekte med våra känslor, eller i alla fall mina..

~ Flashback ~
Jag står med armen framme mot trappan där Elena ska gå ner med sin fina klänning och smink. Hon ska ta min arm och sedan gå och dansa utanför byggnaden. Men problemet är att Dante står bredvid mig. Exakt lika som mig. Jag rättar till mig men ger Dante oroliga blickar. Tänk om hon inte väljer mig? Vad ska jag göra då?

" Här kommer miss Elena carter "

Jag ställer mig rätt och ler mitt finaste leende till henne. Hon ler tillbaka men lägger blicken på Noel. Jag blir genast osäker. Tänk om.. hon inte väljer mig. Hon kommer ner från trappan, nickar till mig och ler. Hon går emot mig och jag skiner upp. Hon valde mig.

Men i sista sekund viker hon av och väljer, Dante. Han ler ett medlidsamhets leende till mig och jag känner hur tårarna hotar bakom ögonlocken. Jag ser hur Dante leder Elena mot utgången, mot där dom ska dansa. Hon vinkar till alla med ett stort leende, och lika stort har Dante.

Hon valde inte mig, hon valde honom.

~~

Jag känner hur en tår rullar ner. Men jag drar genast bort den med handen. Den här gången ska hon inte välja Dante... utan hon ska välja mig.

~|

Hej hörni!! Förlåt för ett kort kapitel, men det är väl bättre än ingenting 😁 just nu, så är jag på husbilssemester så kommer inte kunna uppdatera så mycket förens jag kommer hem ( på lördag ) men hoppas ni gillade detta kapitel då det var Noels perspektiv 😻😻 Aja, återigen TACK TACK TACK för 1 k läsningar

det är kanske fel att älska dig { hov1 }Where stories live. Discover now