~ Noel's perspektiv ~
1 år tidigare
" Du fattar väl att vi inte kan göra detta? " säger Dante desperat." Vadå? " säger jag obrydd.
" Vi kan inte... slå någon Noel?! Är det så svårt att förstå?! " skriker Dante.
" Men herregud. Han tog din tjej? Fattar du inte ? " säger jag. Varför fattar han inte? Varför ska han bry sig så mycket om alla? Kan han inte bara slå någon utan att få så mycket skuldkänslor.
" Men det är inte värt det Noel att slå någon för att denna person har tagit min tjej. Det är inte värt det " säger Dante och kollar äcklat på mig.
" Jaja, om inte du vågar gör jag det själv " säger jag och rycker på axlarna.
" Lägg av Noel " säger Dante.
" Vadårå? Ska du slå mig? " säger jag och flinar.
" Lägg ner "
" Varför? "
Varför ska han bry sig så mycket? Varför kan han inte glömma så att han inte får veta vem det var som tog hans tjej? För att det var jag som tog hans tjej. Noel flike. Han som tar alla tjejer. Ingen bra titel om jag får säga det själv." Därför att jag vill inte bråka med dig!, så snälla. Lägg.av " säger Dante.
" Sure " säger jag och vinkar med ena handen.
" Hejdå Dante "~ Vanessa's perspektiv ~
Jag sitter och tänker efter vad jag och Noel ska gå på för bio. Jag antar att vi ska gå på Disney. Men jag är inte riktigt säker på vilken? Jag känner hur det vibrerar i min ficka. Jag tar upp mobilen och ser att " hihistalker " har skickat något? Vad nu då? Jag trodde inte han brydde sig om mig längre. Med osäkerhet öppnar jag snapen och ser en bild på han och en tjej? So what? Alla har väl haft en tjej? Jag ignorerar snapen och fortsätter att tänka på vad jag och Noel ska titta på.~
Klockan är 18.00 och jag står på bion och väntar på Noel. Han är en kvart sen. Men jag ska inte klandra honom. Bussen kanske är sen?Efter ett tag kommer han.
" Hej Vanessa! Förlåt för jag är sen! " säger han och kramar om mig.
" Det gör inget, men bion börjar om 10 minuter så det är lite bråttom " säger jag och ler. Vi går mot kassan tillsammans och medans Noel betalar ser jag att det kommer upp en notis på hans mobil. Det står:
Hihistalker
Jag känner hur nyfikheten tar över och jag måste fråga honom.
" Varför står det hihistalker på din mobil? " frågar jag. Tänk om det är han... Noel." Vadå? " frågar han och ler. Han tar upp mobilen och jag ser hans leende försvinner.
" Asså, ehm, får du också snaps av hen?! " säger han.
" Eh, ja "
" Hen är ju helt knäpp. Denne skriver saker till mig " säger han och låter arg.
" Mig med " svarar jag.
" Ja, så irriterande! Men nu ska vi inte fokusera på hihistalker utan vi går till bion nu! " säger han och ler medans han ger mig mina popcorn.
" Du behövde inte betala för mig " säger jag och ler.
" Jodå " säger Noel och börjar gå mot bion. Men samtidigt får jag en konstig känsla av det tidigare samtalet. Han döljer något, helt klart! Men han kan ju inte va hihistalker. Jag vågar inte fråga heller. För tänk om jag har fel. Då kommer han hata mig... Aja.
~~~
Heej! Ännu ett kapitel! Hoppades ni gillade det! Kommentera så skulle jag bli sjukt glad!❤️❤️
ESTÁS LEYENDO
det är kanske fel att älska dig { hov1 }
FanficVanessa står i publikhavet och väntar på att hov1 ska springa ut på scenen. Gift börjar spelas och Vanessa börjar skrika för full hals. Hov1 kommer ut på scenen och Ludwig börjar sjunga första versen. Det är då det händer, Dante ser rätt in i Vaness...