Seminggu sudah sy sama Bryan nda semesra selalu, dia macam malas-malas mao layan sy bila sy cuba bawa dia bercakap.
Masih merajuk pasal sy naik pangkat tapi sy nda kasitau dia. Dia bilang untuk sy menunjuk-nunjuk. Punya sedih sy dia tuduh sy begitu, sikit pun tiada niat sy mao menunjuk-nunjuk kah atau mao kasi banding2 kerja sy sama dia.
Dia sangka sy bagi dorg bapa mama sy duit pas tu dorg pandang rendah sama dia sebab nda mampu bagi dorg duit belanja.
" Ya... dear hebat! apa juga yang i ada sekarang? Bagi duit belanja sama parent dear pun nda mampu"
" astaga bey bukan masalah bah itu?"
" bagi dear bukan masalah tapi i masalah ! I malu bah malu... "
" Tiada juga yang berubah bah bey walaupun sy naik pangkat.."
" banyak yang berubah dear! Lepas ni mama akan lebih pandang rendah pada i! "
" you tahu kan mama sy macamana? dia memang suka begitu tapi dia teda maksud apa-apa"
" entahlah dear, I nda tahu kenapa sekarang I rasa down sangat! Semua yang berlaku pada I macam mimpi! Dan I rasa diri I sangat bodoh!! nda mampu untuk lindungi keluarga I sendiri..."
" I am sorry bey! really sorry...tapi tolong percaya sy..semua ni untuk our family.."
Sy cuba untuk minta Bryan faham keadaan,tapi Bryan seolah-olah nda mahu faham keadaan.
******************************
Sejak sy naik pangkat ni kan sy macam ada sibuk sikit sudah.Teda sudah masa sy balik lunch di rumah.
Sy kasi habis masa lunch sy buat kerja takut sy nda siap terpaksa pula sy kerja lebih masa.Lagi seram kalau sy kerja lebih masa, lagi Bryan akan sangka lain-lain.
Hari ni sy memang banyak kerja mao kena buat, so sy minta Agness kasi tapau sy saja.Baru sy berdiri pi cari Agness berbunyi handphone sy! Sy tinggu Bryan yang call.
" hai dear!''
Dia bilang sana ceria tu suara!
" haii bey..kenapakah call ini?"
" Call wife sendiri pun salahkah?''
" Ndalah bah bey..aduii nah bolehkah jangan kuat merajuk husband ku sayang"
" Okey!! bah lunch time kan, pick up me now kita pigi lunch"
Dia bilang terus off tu phone,belum sy cakap apa-apa, nda jadi sy pi cari Agness. Sy ambil handbang pas tu off lampu terus keluar.Sampai saja sy nampk sudah dia sana diri-diri depan mall, kesian sy tinggu dia bah aduii beratnya ujian dia
" hi dear..."
Dibilang sambil senyum.
" bah marilah...kita mao pigi mana ni bey.."
" Pigi sana restoran tempat kita selalu pigi dulu..''
Terkejut tahap gaban sy dengar,tapi sy buat rilex ja nda mahu banyak cakap walaupun dalam hati sy berabis mao marah. Yalah keadaan ekonomi begini dia mahu pi sana sekali bayar nah buli beii bikin belanja dia seminggu tu.
Sampai saja sana, kebetulan tempat duduk yang kami selalu pigi tu teda orang, kami pilih sana sajalah.
" dear, order dulu sy keluar sekejap.."
Dia bilang...laju dia jalan nda sempat sy tanya dia mao order apa.
Nda lama pelayan datang mandak gia , senyum dia tinggu sy kenal kan habis dulu kan kami pelanggan tetap sampai Bryan melamar sy pun di sana juga. Wilson pun sama...
YOU ARE READING
ZURIAT Season 2
RandomKebahagian Clare dan Bryan di uji lagi. Kali ini mampukan Clare menerima semula Bryan untuk kali ke dua? atau dia memilih orang lain sebagai penganti. Wilson, kerana kecewa dia akhirnya membawa diri! setelah lima tahun dia balik semula sebagai aban...