EPISODE 4

192 13 0
                                    

'' Selamat petang Puan! Maaf menganggu ,betul ni alamat rumah en Bryan Lee?"


Tanya tu pegawai pulis,bergegar sudah sy satu badan.

" Iya! Sy wife dia"

Nda lama Bryan sama parent sy keluar dari kereta.
Mama sy panic sudah tinggu sy, laju dia pi tarik sy dia ingat sy kali kena tangkap polis.

" Kenapa tua!! Jangan kau tangkap anak sy...apa salah anak sy ni?''

Bilang mama...dia tulak-tulak sy pigi belakang sikit lagi sy termasuk di longkang depan rumah.

" Ma sabar beii kau, kasi biar dulu tu pulis bercakap..!!"

Sy kasi tenang mama, Bryan sama bapa sy tenang saja sy tinggu!

" kami dapat laporan yang en Bryan ada mencederakan seorang wanita di sebuah restoran!jadi kami minta maaf kami terpaksa menahan encik sebagai prosuder siasatan"
Bilang tu polis.

"Astaga Bryan apa kau buat?kau ni macam-macam saja masalah ko buat sejak ko balik sama anak sy ni owhh!!!!"

Tiba-tiba ni mama sy teriak,terkejut sy ! suara dia bikin jiran-jiran sana tersedar beii apa yang berlaku.

Sy terus dukung Carelene sy kasi biar bapa yang kasi tenang mama, Bryan terus pigi peluk sy.

"Dont worry dear! Everthing will be okey..just go and take care Carelene.."

Bryan bilang tenang saja dia,terus dia masuk dalam kereta polis. Sy nda sedar airmata sy punya laju mengalir.

"Sabarlah Clare!!"

Bapa pigi peluk sy.

"Kenapa juga si Bryan tu Clare...apa dia buat sampai polis cari dia?"

Tanya mama,marah betul dia bah, tadi dia menangis sudah fikir sy yang kena tangkap.

"Eh sudahlah andu...diam dulu nanti baru cerita!sudah pigi kau dapur buat apa yang patut!"

Bilang bapa sama mama

" samalah kamu anak beranak suka betul mao piara tu kina!nda kira dia kaya atau hidup susah dua-dua juga bikin susah...!"

Masih lagi mama nda berganjak dari tempat duduk dia. Sy kasi biar sajalah mama kasi lepas geram dia. Bila dia penat nanti dia diamlah tu.

Tapi selagi sy nda cerita apa terjadi selagi tu juga mama nda berhenti tanya.

" Ma..pa sebenarnya tadi siang kami terjumpa Suzan!" Sy bilang.

"Huhhh itu anak lagi, lepas tu apa kena mengena sama polis !"

Tanya mama nda kesabaran sudah dia mao tahu.
" andu ko cuba diam dulu kasi biar dulu si Clare cerita sampai habis"

bilang bapa, terus mama terdiam.

"Terus bergaduhlah ba kami ma...sy tampar si Suzan beii habis kurang ajar bah tu mulut dia,lepas tu dia mao balas balik tapi Bryan halang dia! Bryan tumbuklah muka dia ma..apa lagi berdarah tu mulut dia..."

" astaga clare sampai macam tu sekali kamurg buat! Patutlah dia pigi lapor polis..." bilang bapa sy.

" alang-alang kamu tumbuk muka dia tumbuk sekali lag segala perut segala popong dia tu nah baru dia tau!!"

Astaga mama sy kan! Mengalakkan lagi dia bah, orang tengah bersedih dia buat lawak pula sana.

"Sabarlah Clare...bapa pun nda tahu apa lagi mao cakap yang bapa tahu memang nda patut juga Bryan tumbuk si Uzan walaupun dia marah sebab si Uzan tu perempuan"

ZURIAT Season 2Where stories live. Discover now