EPISODE 2

264 9 0
                                    

  " Izaty!! Sy nda boleh terima ni jawatan bah...! Sy nda layak ni..."

Surat yang dapat itu sebanarnya surat tawaran kenaikan pangkat untuk sy, jawatan Pengurus sana bahagian Kewangan.

"Kenapa Clare!! rezeki you tau ni"

" tapi ndakan secepat ni...sy belum layak lgi ni Izaty..."

" bukan sebab cepat atau lambat bha Clare..tapi prestasi kerja you yang bagus... lagipun bukan sy yang kasi tentu ko layak atau nda!!"

" maksud you?"

"pihak atasan lah bah! Kejap..kejap Clare... sy rasa sy tahu kenapa ko nda mao terima ni jawatan kan!"

Sy tahu Izaty tahu banyak hal yang berlaku pasal sy.

" Hermm kalau ko faham bagus lah tu Izatii, Sy nda mahu bah nanti orang mengata sy lagi..."

" Clare...ko dengar sini! Kenaikan pangkat ko nie langsung tiada kaitan sama bos Wilson! Ko tahu kan dia sudah serah ni syarikat sama Bos Shah"

"tahu tapi dia masih berhak buat apa dia suka bha kan..."

" terpulanglah Clare...tapi fikir lah masa depan anak ko! Ko mo mengharap sama Bryan sajakah? Kita ni perempuan Clare..biar laki kaya sekalipun mesti ada juga kita sendiri ada pendapatan sendiri sekrang-kurangnya ndalah perlu tunggu laki kasi duit baru beli kutang baru..."

" Tapi zaty macam sy nda selesa saja sy, ko tau kan story sy macamana dulu! nanti budak-budak office mengata sy lagi.."

" Clare! boleh jangan bohong sy kah? I know what are you think about this! Staff dalam office kutuk ko pun bukan masalah bagi ko kan? Tapi benda lain yang ko fikir! macam ni lah Clare ko balik bilik ko lepas tu ko fikir masak-masak lepas ko sudah masak baru ko kasi sy makan okey, sy nda kisahlah masakan ko sdap atau inda terpulang sama ko sudah...!! "

" aduii bah okey lah Zaty...thanks"

" Ok! make sure you fikir tentang anak you"

Izaty buat sy serba salah, betul juga bah apa Izaty cakap,keadaan sekarang buat sy fikir berpuluh-puluh kali.

Kalau sy tolak ni jawatan sy mesti sy rugi! Kalau sy terima pula Bryan akan rasa sy lebih berjaya dari dia.Bryan akan rasa tambah rendah diri!mesti dia sangka yang pelik-pelik lagi .

Tapi di sudut yang lain sy mampu sudah kasi senang dorg. Sy boleh kasi mama sama bapa sy duit belanja.

Macam lama sudah sy nda bagi dorg duit belanja. Lebih-lebih lagi mama, sy ada kasi juga mama duit belanja tapi mama nda mao terima mungkin dia tahu keadaan kewangan kami,dengan keadaan Bryan nda kerja tuhari.

Tapi Sy risau kalau kenaikan pangkat sy ni ada kaitan sama Wilson! Bagi sy cukup sudah bantuan dan pengorbanan dia selama ni.Sy nda berani terima sudah, apa lagi lepas sy buat dia kecewa tuhari.

Tapi bila sy fikir balik mustahil Wilson mao tolong sy lagi kan lepas apa yang sudah sy buat sama dia dulu.

*******************************

" Welcome Clare! mari sy tunjuk new room you!"

Akhirnya sy sign terima juga tu jawatan.Itu lepas sy tolak tambah semua perkara, dan sy percaya kata-kata si Izaty tentang tiada kaitan semua ini sama Wilson.

Sy kasi tapuk dulu dari pengetahuan Bryan sama dorang mama bapa sy. Sy mao bagitau dorg bila ada masa sesuai.

" thanks Izaty!"

Sy tinjau-tinjau kunun keadaan tu bilik, besar dari bilik sy di bahagian Clark sana.

" most welcome,kerja saja Clare jangan fikir banyak! Just fikir about Carelene furture"

ZURIAT Season 2Where stories live. Discover now