EPISODE 5

191 13 0
                                    

  Tepat jam 5.00 sy keluar dari office, sy mao pi ambil Bryan. Masa turun pi lif sy terserempak lagi Wilson.

" hi Clare donts forget ni malam ar..." bilang dia sambil senyum.

Oleh sebab sy mao cepat sy terus jalan saja, banyak bah staff office yang turun juga kalau dorang nampak sy melayan Wilson kena cop lagi sy bini curang.

Sepanjang perjalanan sy fikir macamana cara supaya Bryan nda salah sangka.Dalam keadaan Bryan sekarang sy nda mao kasi rumit keadaan lagi. Tapi bila sy fikir balik-balik teda juga salahnya dia datang melawat dorg parent sy. Wilson kan anak angkat dorg!!! Terus secara automatik sy terfikir sesuatu! Jangan-jangan orang yang kasi masuk duit dalam akaun bank dorg ni selama ni Wilson!!! Aduii kenapalah sy nda terfikir langsung!!

Sy sampai tempat kerja Bryan, sy tunggu lagi dia dalam 10 minit lambat pula dia keluar ni hari.

Dia masuk kereta saja senyum lepas tu macam biasa kasi rebah kerusi dan tidur sampai rumah

Nda senang duduk sy di rumah,tapi sy masak banyak juga ni malam, sebab semalam nda jadi kan pi makan di luar.Jadi plan mao sambut aniversary dorg nda menjadi jadi ndalah ketara sy masak banyak begini sebab janji Wilson tadi petang.

Sy minta - minta supaya Wilson nda datang.Sampai mama hairan tinggu sy, sedaya upaya sy kasi rahsia dari dorg.Kalau poh mama tau Wilson mo datang sini riuh satu rumah.Biarlah Wilson tiba-tiba datang mengejut.

" Clare banyak juga ko masak ni malam?"
Tanya mama...

" Saja bha ma...habis semalam kan nda jadi kita pi makan di luar...jadi sy mao masak khas tuk kamurg punya aniversary bah.. tapi sorry ma sy nda terbeli kek "

Sy terlupa betul singgah beli tadi petang , sy mao patah balik sy malas sudah sebab Bryan tidur.

" Hishh apa bikin tu nda payahlah tua sudah kamiurg ni tinggal tunggu mati poh"

"Hish mama ni apa pula cakap macam tu..."

" betul bha...!! mana gia laki ko Clare dari tadi mama nda nampak dia?"

" ada dia di bilik tu ma"

" Owh okey juga dia kah? dari tadi dia balik macam teda dia main-main sama anak "

"eya kah ma? Sy nda perasan pula, okey ja tu tadi dalam kereta, penat mungkin dia ma.. "

Mungkin sy sibuk di dapur sampai sy nda perasan aktiviti harian Bryan.Cuma dalam kereta dia memang diam saja...

" atau perasaan mama saja kali kan! " bilang mama lagi, terus dia sambung cuci piring.

Lepas semua selesai sy masuk bilik, sy mao mandi sy tinggu Bryan baring-baring di tilam, mata dia nda berkelip pandang tu syiling.Termenung lagi lah tu !!

" hi bey....okey kah? Diam ja dari tadi..."

Sy tanya dia, tapi teda respon dari Bryan, sampai sy pi dekat dia sy duduk sebelah dia baru dia terkejut nampak sy.

" dear! bila you masuk ni...terkejut lah.. "

" huhh termenung lagi lah tu kan? dear panggil-panggil ba nda pun respon"

"Oh iya kah alaa sorry dear!!! belum mandi kan? patutlah bah bau ikan...."

" aikkk sampai hati bah! "

" sengaja!! sudahlah pi mandi, i lapar ni..."

Sambil kunun pegang-pegang tu perut dia.

" bha okey....tunggu dear kejap.."

" Okey.."

Bryan sambung balik baring-baring, sy pula masuk bilik mandi.

Lepas ja sy mandi tinggu teda Bryan! keluar mungkin pi kawan Carelene main. Cepat-cepat sy pakai baju.... dari dalam bilik sy dengar suara ketawa-ketawa di ruang tamu... astaga mesti Wilson! Kabak-kabak jantung sy terus... Macam-macam sudah bermain di fikiran sy, macamana layanan Bryan sama Wilson?

ZURIAT Season 2Where stories live. Discover now