" bau juga kain kamurg ni Clare..."
Kena tegur gia sy oleh mama,Cepat-cepat sy kasi masuk tu kain-kain dalam mesin basuh.
" bau peluh bha tu ma" bilang sy.Harap-harap mama nda tercium bau arak.
" ahh sebelum ni bau peluh juga beii tapi nda juga macam bau yang tadi mama tercium..."
Bilang dia lagi, nda puas hati bah dia.
" Ehh mama ni macam-macam saja dia fikir "
Sy bilang terus sy kasi tinggal dia, sy pigi mandi dulu lepas tu baru sy pi dapur balik sambil fikir-fikir mao masak apa. Sy tinggu bapa sana juga di dapur duduk-duduk di meja makan.
Senyum dia tinggu sy." Hi pa... " Sy tegur bapa.
"Hem.." balas dia.
Sy buka peti ais, fikir-fikir mao masak apa.
" Tiada apa-apa mao kongsi?" Tersentak sy soalan bapa.
" maksud bapa?" Pura-pura sy nda faham soalan dia.
" bapa sedar Clare...bapa nampak semua tu semalam" bilang bapa lagi.
Sy tarik nafas dalam-dalam cuba bertenang depan bapa.
" biasa ja tu pa...mungkin dia pi minum-minum sama kawan dia saja tu..." sy jawab bapa.
Sy nda mao parent sy fikir yang nda baik pasal Bryan.
" tapi selama ni bapa nda pernah nampak dia begitu Clare!!! bapa kesian bah sama dia tu sebenarnya...tapi apa mcam lagi kita mao bantu dia kalau dia nda bantu diri dia sendiri..."
" nda pa lah paa pelan-pelan dia okey juga tu"
Sy bilang bapa lagi, sy nda pasti tapi sy masih berharap Sy nda berhenti berdoa.
**********************************************
Sama macam semalam, Bryan balik tengah malam sudah.
Kali ini ada kereta yang pigi hantar dia, sy sengaja nda tutup gate sama nda kunci pintu rumah.
Sy pigi tidur di bilik di Carelene , tapi sy nda boleh pun kasi lelap mata!!
Isteri manalah boleh tidur kan kalau dalam fikiran dia fikir laki dia ja yang nda pandai balik-balik.Nda lama lepas tu sy dengar pintu kena buka and then kena tutup balik , pelan-pelan sy keluar pigi tinggu keadaan dia.
Sy ingat dia sudah masuk dalam bilik , tapi sy dengar macam ada bunyi orang di dapur, Cuma sy nampak samar-samar sebab kalau malam sy off lampu dapur, lampu di luar dapur sudah terang sampai masuk di dapur.
Sy tinggu Bryan sedang makan! Dia betul-betul makan yang memang macam satu hari nda makan. Punya sedih sy nampak dia begitu nda sy sedar airmata sy mengalir, sy tunggu sampai dia habis makan! Gaya dia makan pun sambil senyum-senyum!! Si Toby pigi lagi kacau-kacau dia makan sampai dia tendang si Toby!! Apa lagi si Toby terhumban dia di pisuk... Aduii Bryan kenapa lah jadi begini!!
Sy nda jadi tidur di bilik Carelene, tapi sy masuk bilik kami, sy masuk duluan.
Bila sy dengar bunyi dia mao masuk bilik cepat-cepat sy pura-pura tidur. Sy dengar dia bersiul-siul sambil bercakap cina sendiri! Sy nda faham apa masud dia, walaupun sy lama sudah kawin sama dia tapi memang dia jarang cakap cina.
Mungkin sebab kepala pening-pening semua pun terkeluar. Nda lama dia pigi baring sebelah sy, nda mandi nda basuh muka pun. Bau badan dia bau arak...belum lagi lama sy dengar sudah kagarok dia.
Lepas tu pelan-pelan sy bangun, sy cari handphone dia. Sy mao cari tahu dia pigi mana?dan jumpa siapa!! Sy buka satu-satu sms di phone dia....
-Bro! Can you pick up me now? Mu wife work i dont have car....-
YOU ARE READING
ZURIAT Season 2
De TodoKebahagian Clare dan Bryan di uji lagi. Kali ini mampukan Clare menerima semula Bryan untuk kali ke dua? atau dia memilih orang lain sebagai penganti. Wilson, kerana kecewa dia akhirnya membawa diri! setelah lima tahun dia balik semula sebagai aban...