" So sekarang you pandai balik tengah malam sudah!!! mentang-mentanglah I sudah miskin tiada apa-apa...and then you pigi cari jantan kaya...I tahu you ada hubungan sama tu bekas tunang you kan? abang konon...you and your parent sama saja...buang I macam sampah saja lepas I jadi begini..''
Teriak Bryan....
" apa you cakap ni Bey..sampai hati you tuduh sy macam tu!! sy ada meeting dengan Client tadi.."
Sy cuba bagi penjelasan..
" meeting dimana? Restoran? Hotel?''
Balas dia, jelas terpancar kemarahan di wajah Bryan.
" Bryan!! .... sy kerja cari duit untuk keluarga kita...hari ini saja sy balik lambat sebab sy ada meeting di luar...itu saja.. and then kenapa mao kasi libat parent sy pula sekarang ni....''
Bryan begitulah, bila ego sudah mengusai dirinya dia langsung nda mao dengar penjelasan.
" Nda payah hipokrit Clare....i ni lelaki i tahu Clare...i tahu!!! you kena ingat, I ni husband you...''
" Sy tahu Bryan!! sy tahu jaga maruah sy sebagai isteri!! tapi you yang sudah lupa tanggungjawab you sebagai suami dan sebagai dady pada Carelene....''
Tiba-tiba semua itu keluar dari mulut sy, walaupun sy nda berniat tapi had kesabaran sy terbatas. Sy harus kasi sedar Bryan.Jika dia halau sy macam dulu pun sy akan terima.Sy juga sudah bersedia.
" Shutt up Clare!! you jangan hina I, I have a lot of problem now?? !!"
" I know!! but masalah nda akan selesai kalau you terus-terus ego macam ni Bryan!! Please..."
Bryan diam nda bersuara, dan akhirnya sy mengalah, sy kasi tinggal dia sendiri di bilik ,sy kasi dia ruang untuk diri sy dan dirinya untuk berfikir cara waras. Sy pigi tidur di bilik Carelene.
Semalaman sy menangis, sy tidur sama Carelene....sy peluk anak sy kuat-kuat.
Sayu hati sy tinggu anak tidur. Apalah nasib anak dan sy akan datang.
Sy kecewa dengan Bryan...!! kenapa Bryan berubah begini cepat? dia sudah lupakah janji-janji dia dulu?
*************************************
Subuh-subuh lagi sy bangun, pelan-pelan sy masuk bilik.Sy tinggu Bryan masih tidur, sy ambil tuala pigi mandi...lama sy di bilik mandi...sy tinggu muka sy di cermin!
Bekas tamparan Bryan masih berbekas,merah-merah lagi !!
Tapi bekas tamparan tu nda lah sesakit hati sy sekarang. Lama sy berendam dalam tab mandi...cuba mencari kekuatan diri, cuba berfikir secara tenang!!Akhirnya sy ambil keputusan! Sy bertahan! Bertahan demi Carelene!!! Sy berjanji akan cuba mepertahankan hubungan ini selagi mampu!
Sy melangkah keluar dari bilik mandi, terkejut nampak Bryan berdiri depan pintu bilik mandi.
Dia senyum, seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku semalam. Sy juga buat macam tiada apa-apa yang berlaku . Sy balas senyuman Bryan sambil melangkah menuju meja solek sy.
" i am sorry dear..."
Bryan bersuara, lembut suara dia sy dengar, sy nda cakap apa-apa.
Terus saja sy pigi cari hairdryer kasi kering rambut.
"Dear...."
Bryan panggil sy sekali lagi,kali ini dia peluk sy dari belakang. Sy nda rasa apa-apa Cuma kedinginan di setiap sudut hati sy.
" Dear...i am sorry about last night!! I am so sorry i tak sengaja dear! I nda tau kenapa i kasar dengan you dear... i menyesal"
Bilang dia lagi, pelukan dia semakin kuat sy rasa.
YOU ARE READING
ZURIAT Season 2
SonstigesKebahagian Clare dan Bryan di uji lagi. Kali ini mampukan Clare menerima semula Bryan untuk kali ke dua? atau dia memilih orang lain sebagai penganti. Wilson, kerana kecewa dia akhirnya membawa diri! setelah lima tahun dia balik semula sebagai aban...