Homofobia

499 30 0
                                    

Homofobia?

Dla mnie homofobia to połączenie dwóch słów. Homo -seksualizm i fobia. A każdy chyba wie co to jest FOBIA i że trzeba to leczyć! No to, więc.. kogo tu trzeba leczyć?

Czym jest homofobia?

Każda zmiana obyczajowa w społeczeństwie wywołuje skrajne reakcje – od pełnego poparcia przez nieufność do pełnego sprzeciwu włącznie. Homoseksualizm nie jest nowością, ale jego akceptacja społeczna już tak. Związki homoseksualne istniały zawsze jednak dopiero od niedawna mówi się o nich otwarcie.

Związki homoseksualne to bieżący temat, o którym teraz dużo się mówi. W niektórych krajach są one uznawane prawie na równi ze związkami osób przeciwnych płci. Sytuacja taka jest przez jednych akceptowana i uznawana za normę, inne osoby uważają homoseksualizm za coś nienormalnego, a układ mężczyzna – kobieta, za jedynie słuszny. Tych drugich nazywamy homofobami, a samo zjawisko nietolerancji, a nawet czasami nienawiści wobec osób związanych z osobami tej samej płci – homofobią.

Kilka słów o homofobii...

Homofobia to postawa społeczna. Jest odpowiedzią niektórych ludzi na zjawisko homoseksualizmu. Charakteryzuje się skrajną nietolerancją, nienawiścią i wrogością wobec homoseksualistów. Jest to pewien rodzaj dyskryminacji ze względu na orientację seksualną . Jest to nie tylko zjawisko antyspołeczne, ale także rodzaj zaburzenia lękowego – homofob panicznie boi się jakiegokolwiek kontaktu z homoseksualistami. Jednak jak na razie rozpoznanie u kogoś homofobii nie jest rozpoznaniem psychiatrycznym. Niektórzy lekarze postulują dodanie tego zaburzenia do listy zaburzeń psychicznych, jednak jak na razie nie figuruje ono w spisie chorób. Według niektórych ludzi, którzy nawet nie popierają tego sposobu myślenia pokutuje przekonanie, że zachowania takie są dozwolone w imię wolności słowa i myślenia. Ale są też tacy, którzy stawiają homofobię na równi z rasizmem czy antysemityzmem.

Kto jest zwolennikiem?

Wielu specjalistów z dziedziny socjologii uważa że termin homofobia jest nadużywany. Fobia" oznacza lęk, w związku z tym każde zachowanie charakteryzujące się jedynie niechęcią wobec homoseksualistów nie powinno być nazywane w ten sposób. W społeczeństwie utarło się używanie terminu homofobia w sytuacji skrajnie negatywnych reakcji wobec homoseksualistów. Badania wykazały, że większość osób z nastawieniem homofobicznym to osoby, które tak na prawdę nigdy osobiście nie poznały żadnego geja i lesbijki. Postawa taka jest też charakterystyczna dla osób bardzo konserwatywnych, które uważają, że tylko ideologie i tradycje, które istnieją w społeczeństwie od dawna są jedynie słuszne, są przeciwni wszelkim nowościom i zmianom. Homofobia występuje także częściej wśród osób starszych a także słabiej wykształconych. Homofobia może także być jednym z objawów psychozy.

"zaprzyjaźnić" się z homofobem?

Często spotykamy się z tym. Wszyscy są mili do momentu, gdy zdają sobie sprawę z tego kim jesteśmy. Słowo "gej", odstrasza na kilometr.

Zdarzyło mi się pisać na GG z kimś kto jest przeciwny. Nie mogę nazwać tej osoby homofobem, bo gdy się dowiedział, powiedział że nie toleruje i grzecznie się pożegnał. Dlatego nie wolno nazywać każdej osoby, która nie toleruje, homofobem..

Jak żyć wśród bliskich, którzy przejawiają nastawienie homofobiczne

Nie ma na to recepty. Nie da się powiedzieć komuś jak żyć. Każde środowisko jest inne. Jedno jest pewne, nie należy się tym przejmować. Nie wolno dać się sprowokować, należy olewać. Niech się wygadają. Tyle im pozostało, a Ty żyj własnym życiem:)

Pozdrawiam

Radomir

Książka o niczym >Kamil&Radek< Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz