Dziś trochę odchodzący od ostatnich tematów rozdział. Nie wiem, czy komuś to przypadnie do gustu, ale warto aby to się tu pojawiło 😊
Więc zaczynamy.Definicja z mojej ulubionej stronki: Wikipedia.pl
Motywacja - stan gotowości do podjęcia określonego działania, wzbudzony potrzebą zespół procesów psychologicznych i fizjologicznych, określający podłoże zachowań i ich zmian. Wewnętrzny stan człowieka, mający wymiar atrybutowy.
Procesy motywacyjne ukierunkowują zachowanie jednostki na osiągnięcie określonych, istotnych dla niej stanów rzeczy, kierują wykonywaniem pewnych czynności tak, aby prowadziły do zamierzonych wyników (zmiana warunków zewnętrznych, zmiana we własnej osobie, zmiana własnego położenia). Jeśli człowiek jest świadomy wyniku wykonywanych czynności, wówczas ten wynik nazywa się celem. Proces motywacyjny składa się z zespołu pojedynczych motywów. Motywem nazwać zaś można przeżycie pobudzające człowieka do działania lub powstrzymujące go, lub przeszkadzające jego wykonaniu.
Każdy z nas jest inny i w związku z tym mamy odmienne potrzeby a zatem motywować nas do działania będą również odmienne rzeczy. To naturalne. Z upływem lat zmieniają się nasze osobiste doświadczenia i priorytety, a one wpływają na to, co postrzegamy w życiu jako ważne i motywujące. Dla głowy rodziny, najważniejsze będą pieniądze. Dla osoby młodej i bez zobowiązań, nowe wyzwania i doświadczenia. Dla osoby, która i bez pracy posiada wyśmienitą sytuację finansową, będzie to różnorodność zadań czy w ogóle praca jako taka, aby wyrwać się z domu. Jeszcze innych motywować będzie możliwość rozwoju, władza, niezależność, stabilność, bezpieczeństwo, szkoła, uczelnia, dobra praca itp.
CZYTASZ
Książka o niczym >Kamil&Radek<
SonstigesTak jak głosi tytuł, Książka o niczym. Znajdziecie tu trochę ciekawostek o nas. Nasze przemyślenia co do pewnych spraw. Różne informacje. To miejsce, gdzie i Ty możesz się wypowiedzieć 😊