Dawno nie było dość poważnego tematu.
Ostatnio na językach jest temat reportażu Siekielskiego. Postanowiłem się odnieść do tematu pedofilii. Zostawimy oczywiście krąg kościelny i przedstawimy to raczej w świeckim.Pedofilia - rodzaj parafilii: stan, w którym głównym lub wyłącznym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest kontakt z dziećmi w okresie przedpokwitaniw lub wczesnej fazie pokwitania.
Źródło: Wikipedia
Pedofilia i jej rodzaje!
Pedofilię należy rozpatrywać w dwóch, bardzo często mylonych kategoriach. Z jednej strony mówimy o popędzie i zaburzeniu preferencji seksualnych, czyli parafilii. Taka osoba preferuje kontakty seksualne z dziećmi, bo tylko z nimi jest w stanie osiągnąć satysfakcję. To przejaw naukowym rozumieniu tego słowa i tutaj pedofilowi może wydawać się, że ze swojej strony odczuwa namiętność. Zwykle jednak jest ona nieakceptowalna przez drugą osobą, która ją odrzuca.
Dzieci są krzywdzone przez osoby, które robią to w sposób zastępczy. Mówimy tu o pedofil zastępczy. Dana osoba nie dopuszcza się pedofilii w przytoczonym rozumieniu tego słowa, ale jedynie czynu pedofilskiego. To sprowadza nas do drugiej kategorii rozpatrywania pedofilii.
Czym się różni pedofilia od czynu pedofilskiego?
Pedofilia jest chorobą sfery seksualnej - zaburzeniem preferencji seksualnych. Jest perwersją. Natomiast znakomita większość czynów pedofilnych, czyli zachowań seksualnych osoby dorosłej w stosunku do dziecka jest popełniana przez osoby, które wcale nie są pedofilami, tylko z różnych powodów w sposób zastępczy wykorzystują dziecko do zaspokojenia swojego popędu.
Skąd bierze się potrzeba stosunku z dzieckiem?
"Może wynikać z zaburzeń sfery osobowości, może wynikać z kompleksów, z niepełnosprawności seksualnej. Niekoniecznie z powodu zaburzeń sfery seksualnej - podkreśla dr Czernikiewicz"
Jeden ze sutków
Takie wspomnienia z dzieciństwa są mocne do tego stopnia, że determinują inne kontakty. U osoby, która była molestowana w dzieciństwie, może nastąpić zatrzymanie rozwoju psychoseksualnego. Jeżeli ten mechanizm zatrzyma się na określonym etapie rozwoju, to taka osoba w przyszłości szuka partnerów seksualnych w wieku na jakim etapie się zatrzymała.
Np.: jeżeli ktoś był wykorzystywany, jako jedenastolatek, to mimo że sam jest już osobą dorosłą, będzie chciał mieć partnerów seksualnych mniej więcej w tym wieku.Pedofilia a polskie prawo
• Według artykułu 197 każdy, kto przemocą, wykorzystując trudną sytuację jakiejś osoby, jej niewiedzę, dokonuje czynności seksualnych, podlega karze.
• Kto wykorzystuje seksualnie taką osobę, wymuszając na niej określone zachowanie seksualne, np.: nie dotykając jej, a każąc jej masturbować się na oczach innych, popełnia przestępstwo.
• Artykuł 200 mówi, że każdy czyn seksualny wobec osoby poniżej 15 roku życia jest przestępstwem. Dotyczy to kontaktu cielesnego, wymuszania na kimś czynności seksualnej.
• Oglądanie pornografii z udziałem dzieci, jak również jej przesyłania, rozpowszechniania i tworzenia - jest przestępstwem!
• Gdy ktoś na zamówienie robi film pornograficzny z udziałem dzieci, popełnia przestępstwo, nawet jak go to nie interesuje.
• Wspólne oglądanie pornografii z udziałem dzieci również jest przestępstwem.
• Dawanie dzieciom przedmiotów służących do czynności seksualnych - jest przestępstwem!Według kodeksu karnego, aby mówić o pedofilii musi być różnica 5 lat, bądź pełnoletność. Dlatego nie nazwiemy aktu seksualnego pomiędzy 14-letnią osobą a 16-letnią, nawet jeśli ta młodsza została do tego w jakiś sposób "nakierowana" - w takim przypadku to jest już inne przestępstwo.
Z pozdrowieniami
Ramil
CZYTASZ
Książka o niczym >Kamil&Radek<
De TodoTak jak głosi tytuł, Książka o niczym. Znajdziecie tu trochę ciekawostek o nas. Nasze przemyślenia co do pewnych spraw. Różne informacje. To miejsce, gdzie i Ty możesz się wypowiedzieć 😊