Mertten >>
Alarmın çalmasıyla yatağımdan zıpladım. Ağzımdan "hassi..." çıktı.O muhteşem yatağımda takla atmıştım. Yere düşmemle küfür ettim. Aklıma birden 'Bu gün pazartesi lan' geldi. Kim okulu çekecekti. Yapıştığım yerden kalktım ve dolabıma yöneldim. Okul formalarımı giyip saçımı seksi hale getirdim. Taş kafa şimdi mışıl mışıl uyuyordur. Nasıl olduğumu sorsam şimdi yakışıklı olsam bile bana idare derdi. Kıskanç Taş kafa...
"Anne"
Bu Masal'ın sesiydi. Kesin rüya görüyordu. Of şimdi uyanırsa berbat olur. Bu kız mutlu olamayacak mı ?
Odamdan çıkıp Masal'ın odasına girdim. Allahım ağlıyor. Hâlâ rüya görüyor olmalı. Bu kızın ağlamasına dayanamıyordum. Masal'ın bağırmasıyla düşüncelerim birbirini kovaladı."Anne... Nedenn... Beni hiç düşünmediniz mi?... Ben çok özledimm... Dayanamıyorum..." demesiyle içimden bir şey koptu sanki.
Ailesini çok özlemişti. O öyle içten ağlıyordu ki benim canım yanıyordu. Buçak saplandı sanki kalbime... Sesli bir şekilde nesef verdim. Harika gözlerim parlıyordu bir bardağın dolması gibi dolmuştu. Duygulanmayı hiç sevmezdim.
"Masal uyan... Masal"
"Anne" demesiyle duraksadım. Gözlerini aralayıp açtığı an içime bir şey oturdu gözleri acıdan dolayı kan dolmuştu. Kıyamam yha...
"Masal uyan... Rüya gördün." Şimdi bu kız nasıl okulu çekecekti.
"Mert,gördüm onları gördüm." dedi ve beni alıp götürdü sanki. Öyle bir söyledi ki heycandan ölecekti. Göz yaşları sel gibi akıyordu. Yapma be Taş kafam... Dünyanın adaletine ben .... Neyse.
"Masal yapma be kızım. Sanki biz kutsalmıyız bizde girecez o toprağa" dedim ilk kez güzel teselli etmiştim.
Hayatimda Masal gibi güçlü bir kız daha tanımadım. Başka bir kız onun yaşadıklarını yaşasa delirirdi herhalde. Bu kızın acılarını kendime alabilme yeteneğim olsaydı hiç durmaz alırdım. Bu acılar kardeşime çok fazlaydı.
Masal, " Çok özledim onları" demesiyle gözlerim bardağı geçtim sürahi gibi doldu. Dudaklarını büzerek söylemişti. O kadar masum ve bir bebeğin ağlarken yüzü ekşirde tatlı bir hal alır dayanamazsınız yha aynı şekli almıştı. Canı çok yanıyordu. Hem içi hem de dışı parparça olmuş bir kızdı. Sadece bana duygularını belli ediyordu. Kardeşimden öteydi o benim için...
"Masal yapma böyle..." dedim ve ona sımsıkı sarıldım.
Yanağında ki göz yaşlarını silip "Hadi banyoya." dedim ve onu banyoya sürükledim.
Masal,"Okula gitmek istemiyorum."/
dedi. Ben de gelmesini istemiyordum ama kafası dağılırdı en azindan."Olmaz!" dedim ve banyoya iktirdim.
Arkasından "Okula geç kalıcaz çok oyalanma ben atıştırmalık bir şeyler hazırlamaya gidiyorum." dedim ve merdivenlere doğru ilerledim. Masal'ı böyle görmek beni mahfediyordu. Mutfağa çoktan girmiştim. Dolaptan salam, domates, kaşar peyniri falan çikartim. Sandiviçleri hazırlamaya başladım. Yanlarına da şeftalili meyvesuyu süper...
Merdivenlere doğru yürüdüm. Birinci basamağında durdum ve Masal'a seslendim.
"Saat 07:40 geçiyor taş kafa ilk günden geç kalmak istemeyiz değil mi ?"
Masal,"Tamam geldim." dedi ve merdivenlerden aşağa inmeye başladı. Banyo iyi gelmiş sanırım kötü görünmüyordu. Zaten Masal'ın olayı buydu. İçinde yaşardı herşeyi...
Masaldan >>>
Meedivenleri inip mutfağa yöneldim. Sandalyede oturan Mert'in yanağını öptüm ve yanındaki sandalyeye geçtim.
Mert,"Bu ne içindi" diye soran Mert'e baktım. Kaşları havalanmıştı demekki şaşırmıştı. O da haklı ona sevgi gösterisi hiç yapmazdım.
"Her daim yanımda olduğun için" dedim. Ben ne zaman ağlasam gözleri dolardı. Abim gibi teselli ediyordu beni. Bu günde ben ağladiğımda göz yaşı akmıştı bana belli ettirmemeye çalışıyordu ama görmüştüm. Mertten bahsediyoruz odun olandan duygusal biri değildi. Ağlamayı hiç sevmezdi. Mert de benim için çok üzülmüştü.
Mert, elini göğsüne vurarak "Eywallah bacım." dedi cidden komik olmuştu. Gülümsedim.
"Oh my got 10 dk kaldı kalk kalk"
Mertin sesiyle yuh bakışlarımı ona çevirdim. Ödüm kopmuştu.
" korktum Mert yha" bana alayca sırıtıp kolumu çekiştirdi.
"Yürü Masal yha" ama sandiviçim kaldı. Çocuğumu bırakmış gibi bakıyordum.
"Yha Mert sandivic!" dedim acıyla jsjs
"Of Masal yha al arabada ye. Hele bir dök arabayı baştan aşağı temizlersin."
Kesinlikle yaptırırdı. Çünkü o MERT"Gözlerimi bile devirmiycem sana sen düşün artık." dedim. Evden çıkıp arabaya bindik. Ben de sandivicimin yarisina gelmistim. Hayvan gibi yedigime eminim ama çok acıkmıştım. Aklıma bu gün gördüğüm rüya gelince yüzüm düştü.
Mert,"O surat düşmesin taş kafa" dedi
İçimden emredersiniz dedim. Öyle kolay olsaydı keşke..."Hihim" demekle geçiştirdim.
"Masal dökme bak çarpılcan şimdi." dedi of çenesi düşmüstü bu gün Mert'in.
"Fark ettiysen çok konuşuyorsun." alayca bana baktı. Ve o mal hareketi yaptı. Omuz silkti...nefrwt ederdim o hareketten ve bunu bildiği halde yapıyordu. Sesli bir şekilde ofladım sanırım anladı çünkü bana o gıcık sırıtışını attı.
*********
Okula vardığımızda ağzım açık kaldı. Cidden okul harika fıstıl yeşili rengiyle müthişdi... Mert bakışlarını yanimda yürü der gibi attı. Bende tabiki öyle yaptım. Etraftaki kızlar kardeşimi yiyecekler gibi bakiyorlardı. Hepsinin sacini başını yolarım valla. Kıskanç değilim sadece o benim kardeşim. Okulun içi fennaydı!!!! Yinede devlet okulları benim icin başkaydı.
Mert,"Masal sen aşağıdaki kantine in şimdi zil çaldı zaten kimse yoktur. Bende işlemleri halledeyim." dedi
"Tamam ama çabuk gel." dedim tek gözünü kırptı ve gitti. Ben de yürümeye başladım. Merdivenlerden aşağaya doğru iniyordum ki telefonumun çalmasıyla elim cebime gitti. Bilinmeyen numara....arıyordu.
"Ne" dedim kaba bir şekilde alo demezdim zaten.
"Yavrum naber" dedi ve ben sinir küplerine bindim. Canina susamiş sanirim.
"Ya de get hayvanlarla uğraşıyorum yha" diyip telefonu yüzüne kapattım o an birine çarpmamla dengemi kaybettim. Bam bam çocuk beni tuttu. Kendime gelip başımı kaldırdığımda karşimda o sürekli çarpıştığım çocuğu gördüm. Neeee o cocuk muuuuuu?????
"Yine mi sen ?" dedik evet dedik birlikte of allahım neyle sınıyorsun beni...
Ben geldimmmm nasıl beğendiniz miiiii????
Uzun olmadı ama olsundu...
Oylamayı unutmayın canolar👊😎
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MASAL'IN İNTİKAMI #Wattys 2017
Roman pour AdolescentsBirbirlerine zıt karakterde 2 insan... ---ATEŞ VE BARUT--- İyimsever bir o kadar da inatçı. neşeli ve yüzünde gülümseme eksilmeyen Acıların kralını çeken bir kız... ...MASAL... "Adımda hayatımda MASAL gibiydi..." Sadece kendisini düşü...