Confusing Part 25

283 18 0
                                    

#confusing
#silentkiller

part 25

Tabah bha c jake dkg c Rossa pula,smua smata2 syrikat drg yg mau bankrapsi..

seminggu blalu,c jake jdi itam..kuku kaki nya pun jgn cakap..oren2 sd kna inai sna sawah.😂.dan lama2 btanah2 tu kuku dia boleh sd tanam halia..😂c jake ni pentingkan syarikat drg sbb tu dia btahan..tpi dlm hati dia mau give up sd....

"molly...smpai bila kita dsni???"kama c jake...

"smpai siap kita tuai ni padi lpas tu kita mau tampi lagi..."

"argh???!!"c jake tkejut..sbnarnya c molly mna sd kepingin mau pulang kikie....c kelvin pun xda mau ksi lepas dia bha😂..

c rossa sna2 la sawah pdi c kelvin,mau 24/7 hari la dia mau2 sma c jake...😂😂sdgkan drg ada sawah sndri ..jdi drg brempat yg bkerja dsawah...

*****************
c ivan smkin stress sma gaya c bulan...c bulan pndai bcakap sndri..mgamuk nda tentu pasal..c ivan xda tenteram btl jdi dia mnta kbenaran sma c ketua kampung utk balik drumah nya..

"bapak...sminggu sd sy sni...sy mau balik sna rumah kami..nda bgus tggal sma mentua kalu sd kwin..."
blg c ivan ksitau bapa c bulan...

"bha ko balik la sna...bawa sja c bulan..."blgnya..

"aduhh bapak...bukan sy xda mau bawa c bulan tpi c bulan tu xda mau ikut..dlm otak dia c kelvin sja...dendam sma c molly..."
alasan c ivan sja tu tpi mmg la c bulan mmg soot sd...dia btl2 bnci sma c ivan..c ivan lgi la myampah sma c bulan..berbau sd xda mndi sminggu..itu2 baju dia...mmg dkampung, heboh sd psl c bulan kna pugai knun sma c kelvin sbb tu dia gila2 tpi nenek c bulan sndri sd tgok2 c bulan..xda apa2 buatan org sma dia..gila sd c bulan tekanan sma dendam sma molly dan cinta yg xda ksmpaian..

"ivan...bapak mnta..biarpun c bulan bgtu,ko jaga dia baik2...bapak mnta tolong sma ko..."

"tapi bapak....sy sibuk mau kerja ni..sy baru mau cri2 kerja sna pekan...sd kwin msti tggungjwb lgpun blnja kwin tu ari sy hutang sma duit bapa sy...sy kena  bayar balik utk psekolahan adik2 sy.."c ivan blg..

"bha kalu bgtu...biar c bulan sni dulu la..tpi jgn lupa tggungjwab ko.."blg bapa c bulan  tpksa mgalah..c ivan hepy btl dgr..nah dia msuk sja dbilik trus dia bsiap susun kain dia...tnpa dia tegur c bulan trus dia balik p rumah dia...siapa tahan sma pmpuan berbau dan xda siuman..

smpai druma,c ivan kna ceramah lagi bapa dia sbb balik xda bawa c bulan tpi mama c ivan pndai pujuk jg bapanya..bukan drg nda tau c bulan kan nda siuman,takut jg mama c ivan c bulan2 tiba2 dtg soot trus bakar rumah...nah tpksa bapa c ivan akur sja..mmndgkan c ivan malas druma dceramah sma bapa dia,dia mau p ikut abg dia sna beaufort kerja dsna...tu ari jg dia kol abg dia mnta ambil p sna beaufort...nda ksbaran sd c ivan mau jauh2 sbb kecewa sma c molly dan benci sma c bulan,isterI dia sndri...
**********************

tgahari sd c jake duduk2 sna sulap..penat.time rehat tu...c molly sma c kelvin sna siring2 palu bdating..c rossa sna la knun dekat2 c jake...bcerita la drg..

"jake..ko suka sma c molly ka???"
c rossa tnya..

"ya...sbb tu sy dcni"c jake jwb tpi dia nda pasti sma jawapan dia..sbnarnya dia suka tpi xdatau itu cinta atau sbaliknya..dia stay dkampung pun sbb syarikat drg...

"oo....tapi c molly btl2 suka c kelvin..."blg c rossa ada suara2 kecewa jg dia...

"sy akan pisahkan drg..."blg c jake...

"sy xda akan biarkan ko kacau kwn sy bahagia jake..cuba ko pndg sekeliling ko...ada org suka ko pun ko xda sedar sd..."

"siapa???"blg c jake..aisey takkan dia xda tau bha c rossa suka sma dia..

"sy la.."
knun c rossa trus dia jalan dri sna..malu sd dia...c jake tcengang...

"lawa bha ni pmpuan tpi org kg..bukan test sy..."blg c jake dlm hati..geli hati dia nmpk gaya2 c rossa mcabut rumput telinting trus gigit2..

"rossa.....cni ko..."blg c jake..dia dpt sd satu idea...

c rossa cpt2 la p tmpat c jake...

"ko suka sma sy ka???"

"suka...sy suka ko.."blg c rossa..mata dia penuh harapan...

"sy pun suka ko tpi....sy ada mau mnta tolong ko bha ni..."

"apa gea jake..."blg c rossa...

"bgini...ko tolong sy supaya sy dpt kwin sma c molly..."

"ko gila ka apa ini!!!!ko fikir sy mau ksi biar ko kwin sma c molly!!!"

"tda..bgini....syarikat kami ada mslh s

krg...sbb tu kluarga sy suru sy kwin sma c molly utk slamatkan syrikat sy...lpas kwin sma c molly,sy dpt apa yg sy mau trus sy ksi cerai dia dan kwin sma ko la..."blg c jake...xda sgka licik btl c jake ni tau...

c rossa diam...
"arghhh!!!!sy xda tau..."blg c rossa bingung sd..dia fikir c molly tpi dia msti fikir hdup dia sndri jg...

"rossa....."c jake pegang tgan c rossa..trus dia cium...mana2 pmpuan pasti xda mgelak dperlakukan seperti itu..aplgi org yg tcinta kn...c rossa mbiarkan sja tpi dia confused btl2..hati dia xda tenang...

"rossa tolong la sy..sy sbnarnya lgsung xda suka c molly..bila sy tau sy mau kna tunang sma dia,sy marah btl...tpi bila nmpk dia sd kurus ,lawa sd,hati sy tbuka tpi....syarikat kmi lbih penting..kmi balik dsbah pun sbb syarikat kami mau bankrap sd..."

"bagi sy masa mau fikir jake.."blg c rossa...

trus dia jln, p sabit tu padi.ksian rossa..serba salah btl dia...c jake pula snyum tgok c rossa bgtu..
"harap2 c rossa setuju mau tolong sy...yalah pmpuan kampung...snang dtipu.."blg c jake dlm ati..

c kelvin sma c molly dri sna siring palu nmpk c rossa mnuai padi...sptutnya jam 2 ptg bgtu bru drg trun balik p mnuai sbb cuaca panas btl..c molly blari p tmpat c rossa...

"rossa....knpa ko ni..."blg c molly...tiba2 tsabit jari c rossa.nda dalam tpi sakit la..bnyak jg darah...

"auchhhh"blg c rossa....

bila c jake nmpk c rossa mcm ksakitan trus dia blari p dekat c rossa...

"knapa cuai ni...sy bru sja blajar sabit padi..xda jg smpai luka2 bgini!!!!"emosI btl c jake nmpk drh c rossa..kluar air mata c rossa kna tengking oleh c jake..c molly blari p sulap mau ambil kain utk balut tu jari c rossa..c kelvin time tu sna blkg sulap dia asah2 tu sabit..dia nda tau kjdian yg blaku...

c jake ambil jari c rossa trus dia isap tu darah..mcm cannibal..sbnarnya c jake tiru gaya mumy dia bha..time kcil klu dia luka djari msti mamy dia tlong c jake bgtu...trus c rossa perasan...snyum2 daa dia..

"kjp lagi bhenti ni drah..sdlah jgn nangis..lpas ni ko pulang la..."blg c jake...bila c molly bawa hirisan kain bru c jake sedar yg dia tlmpau over sd layan c rossa..tnpa dia sedari gea tu..

"nah jake...ksi balut jari dia..."blg c molly...

"ko buat la..."blg c jake...trus dia jalan p sulap...dsulap nda sd c jake tenang..dia heran jg knapa dia over care sma c rossa..sdgkan dia xda hati sma c rossa...
c molly balut jari c rossa trus dia suru c rossa balik sja...c rossa bnyak diam..angguk2 kpala mcm tu burung popol sja...

smpai dsulap nda dia tgok c jake..tkilan dia sma sikap c jake..tdi smpai isap2 jari dia,slpas tu tiba2 xda pduli pula...c rossa susun2 tu barang2 dwakid trus dia jalan balik..c jake tcengang sma c rossa sbb c rossa mcm lain dri hri lain...sllu thegeh2 btl sma c jake..

dlm pjalanan balik rumah,c rossa bfikir kata2 c jake..dia mau tolong c jake utk msa deoan dia jg..tpi boleh pakai ka jnji jake???itu yg c rossa risau...

malam2 sd time tdur,c rossa xdapat tdur..dia tgok c molly dsblah dia...

"ksian nti c molly..."blg c rossa dlm ati...kijap p kiri,kjp p kanan...nda dia dpt tdur....tekanan dia...

To be continued

Confusing (Completed)Where stories live. Discover now