Confusing Part 29

257 20 0
                                    

#confusing
#silentkiller

part 29

Anak muda jg dtawarkan pekerjaan...
sibuk la c kelvin sma c jake bha...smpai drg c molly rasa terabai sikit😂😂...time  tu drg sna rumah c rossa bcrta...

"sy bosan oo bgini...c kelvin busy sja..."c molly blg...

"sy pun molly..ko tau la c jake mau ksi bukti btl sma dady dia yg dia boleh bjaya...kdg2 dia sakit perut sbb lupa makan...perut dia pun terabai,apalgi sy..."

"sabar shja bha rossa...yg penting drg buat tu utk kita..."c molly cuba utk pujuk dirinya sndri...

"bila la kmu tunang..asyik tgguh2 shja..."

"bapa sy cakap biar c kelvin fokus dulu ni bisnes dblg...nti shja btunang...bukan jg lari c kelvin kama..."

"btl jg bha cakap bpa ko tu...tgok mcm la c ivan tu.sy gikir dia sma c bulan xda harapan... tapi skrg .."blm abis c rossa bckp bha...

"mcmna sd dia sma c bulan...sbb sy dgr c ivan bawa c bulan dulu...p d Beaufort.."

"dia bawa la bha tu...sbb kna paksa...c kaka ipar sy crta,dia cakap c ivan benci btl sma c bulan yg mula2..tapi kna cuci telinga kan c ivan.......tpi lama kelamaan,c ivan cuba peduli, syg c bulan..blg c kaka ipar ka,mgkli slpas c ivan ehem c bulan trus c bulan waras balik...."😂😂

"biar betul rossa...."

"aik btl bha molly..mgandung sd c bulan tu ..skrg romantik btl drg tpi c ivan blm mau balik dsni sbb tkut c bulan tekanan balik...takut tu babh ada apa2 pula..."

"syukurla....harap2 c bulan xda sd dendam sma sy dan kelvin..."c molly blg..c rossa pegang bahu dia...

"harap2 la..."blg c rossa..

**********************

"tahniah kamu dua...skrg ni pndapatan pertama kita sd ada untung...tolak itu ini..gaji pekerja smua..dan ini dia hasil kita...."blg dady c molly ksi tu tu draf.....

"jake....angkol ada jmpa bapa ko tu ari..dia ada tanya mcmna sd ko...angkol sd ksitau psl bisnes kmu ni...bnyak la angkol crta..."

"dady sy cakap apa..."c jake berubah muka bila dgr bgtu..

"jake...sabar shja ..buktikan sma dia...skrg ni bagi dia masa..."blg bapa c molly..c jake diam...

"kelvin...ko ksitau sma anak2 muda yg mganggur ,kita msih lagi memerlukan pkerja..dan tanya siapa2 org kampung yg mau jual tanah lagi..."blg dady c molly snyum lebar sbb bisnes drg ada untung sd.....beras drg pun sd masuk market...yg cap rambutan,beras nasional tu drg la bha yg tanam tu...😂😂nda bei...writer tombirg shja..😂😂...

semakin hari,smkin maju la bisnes drg..bnyak bha gea supermarket mau beli beras kan.....

c jake dan kelvin ada lah buat banglo utk drg.tpi jgka siap dalam 5 bulan bgtu...msing2 drg buat...dkilang drg,drg buka kedai supermarket..bukan shja org kg yg dtg mbeli tpi sbelah kmpung pn dtg...bapa c rossa paling hepi....sbb bakal mnantu dia gea yg bos2 sd kan...drg c kelvin sma c jake mrancang mau bkahwin serentak sma psangan drg tpi blm masanya lagi sbb belum setahun jagung lagi bisnes drg...

c molly sma c rossa nda faham btl drg c kelvin sma c jake...drg sllu cari pasal sja sma drg..mmndangkan kehadiran sumandak2 yg bkerja dkilang,buat drg c molly cemburu buta...apakan tidak santik bha tu pmpuan dri kampung sbelah tu...😂😂

c rossa la yg pling nda puas ati sbb c jake layan btl sma tu pmpuan,tu pmpuan nama dia ferna,dri kampung sebelah...dia di ambl kerja sbgai kerani..jdi c jake sllu brurusan sma dia..sptutnya c rossa bha yg mau jdi kerani tapi c jake nda mau bakal isteri dia bkerja sdgkan dia mampu utk tampung c rossa..tpi sbb tu buat c rossa sakit ati...

Confusing (Completed)Where stories live. Discover now