#confusing
#silentkillerpart 10
Nampaknya plan drg bjaya...
"ko pasti ko pndai buat kerja ka molly??"c kelvin blg..c molly pandang muka c kelvin...
"sy pasti kalu kamu tnjuk sy xda mgkin sy xda pndai..."blg c molly penuh keyakinan..
"bha klu bgtu..dtg bsuk la..."c bulan blg trus dia mnta diri balik...c bulan ketawa2 dlm pjlnan balik...
"hihi...pnya gemuk tunang ko kelvin..xda pa....xda lama lagi ko akan jdi milik sy..."blg c bulan.
c odu sma c aki sd masuk bilik tdur..mnakala c molly dbilik c kasy..c kelvin tdur druangtamu...c molly cuba tdur tpi xdapat..perut dia bbnyi2 kelaparan..biasa kalu time bgini dia makan keropok2...akhirnya ttdur jg c molly.c kelvin pula ada2 sja plan dia supaya c molly ksi putus tunang sma dia...
keesokkan harinya c kelvin awal lgi bsiap mau pgi sawah c bulan...c molly MASIH tdur....bru gea jam 6 pagi tpI org kampung biasa bgun awal..bgtu jg c odu sma c aki...awal pagi lagi c odu rebus ubi kayu sma buat kopi...
smbil tggu c molly bgun,c kelvin bbincang la sma c odu sma c aki..."odu.....tu sawah kmu xda buka ka ni tahun...sma tu tagad..."blg c kelvin...
"susa kami mau buka tahun ni tu kelvin sbb kami ni suda tua...sakit2 badan shja..."
"bha kalu bgtu sy logot2 buka la...sy sma c molly..."
"bha ada baiknya bgtu la kelvin...."blg c aki...c odu p kasi bgun c molly...
"molly.....molly...bangun...c kelvin mau jalan sd..."blg c odu...c molly buka mata dia....
"sy mgantuk lagi ni odu...."blg c molly...c kelvin tdgar jg kata2 c molly....
dia xda mau rancangan dia xda bjaya...."bha odu biarlah dia tu..CAKAP NDA SERUPA BIKIN sja dia tu...."blg c kelvin...c odu mgeluh....bila c molly dgr sja suara c kelvin, capat2 dia bgun...dia p cuci muka dan ikut c kelvin....dia xda sd smpat bsarapan...
c molly ikut c kelvin dri belakang..c molly mgeluh spnjang pjalanan sbb masih mamai2 lagi dia... bnyak la org kg nampak c molly bjalan2 sma c kelvin...
"kmu mau p mna kelvin???"
"sy mau p ruyung rumilik baini sna tpt c ketua kampung..."blg c kelvin..
"bha jmpa dsna..."blg ty tanak wagu..adat kampung drg bgotong royong dlm mlakukan kerja2 dsawah scara bgilir2...
smpai sja dsawah drg c ketua kampung..c bulan sd ready2 bwa tu linopot bagi c kelvin sma c molly..c molly yg kelaparan trus makan tu linopot yg sepatutnya makanan tgahari drg....
"molly...ni makanan utk tgahari ni.."blg c bulan...
"alah...."blg c molly bila tu tinonsok habis sd dia makan..
"puasa la ko tgahari...."blg c bulan...cuci mata c molly tu hari..bnyak bha tanak wagu ensem2 d kg c kelvin..biarpun jakun2 drg tpi psl kehenseman.nah kalah tu pelakon korea...
c molly kna bagi parang..yg prmpuan dsblah kanan rumilik,yg lelaki sblah kiri..mula la drg buat krja..c bulan pula ada2 sja mau ksi kna c molly...mntang2 c bulan xda takut tu cacing kerawit dia humban d kaki c molly apalgi c molly 100 meter dia lari..kepenatan sja c nolly..peluh dia keluar2...tapi yg baiknya c molly ni,dia xda mgumpat org...dia kerja dgn baik jg....brusaha dia demi xda ksi malu c kelvin....nah dtglah saturang tanak wagu satu umur c molly p dekat dia...time rehat tgahari...
"siok ka dkk..."blg tu lelaki peramah sma c molly...
"siok bha...."blg c molly...
"sy ivan.."blg tu lelaki mau salam c molly...c molly salam dia balik...
sbnarnya tu lelaki, c kelvin yg suru2 p mgurat c molly bha....c kelvin diam2 sja tgok c molly bcrta sma tu llki time tgahri..c ivan ni pula,bukan dkat c molly gara2 c kelvin suru tpi sbb dia ikhlas...dia xda suka mbuli urg..apalgi org mcm c molly...
"ko sd makan ka???"
c ivan blg..."blm...tpi abis sd makanan sy...sda sy makan tdi..."blg c molly...c ivan bagi linopot dia sma c molly...c molly tolak...
"nda payahlah...anggap sja sy diet..."ketawa trus c ivan...
"ko btl2 suka ka sma c kelvin???"c ivan tnya c molly...
"ya....."blg c molly...trus knun dia tgok c kelvin...mmg dia syg c kelvin....
"bha sy buat dlu kerja la...nti kita bcrta lagi..jgn ko sumbung2 kalu ko nmpk sy..."blg c ivan trus p buat kerja...nah c molly pun berabis jg buat kerja...mcm kosiokan pula dia..
c bulan dan kesumandakan lain ejek2 c molly dlm bhasa dusun..ksia
n c molly xda faham...tpi ada saturg smndak yg xda suka pbuatan c bulan,c rossa..c rossa adik c ivan...dia jenis macam abg dia jg...xda suka ejek2 org....c rossa p dekat c molly smbil drg mamarantis tu rumput2 dsawah pdi yg sda dua tahun xda dusahakan...
"molly....sy c rossa...adik c ivan..."
"o bha..."blg c molly...dia fokus buat kerja dia...c rossa bcrta la sma c molly psl dkmpung...lpas ni tmpat drg yg kna ruyung..bsuk pagi...
"ko datang la molly...."blg c rossa...
"bha nanti sy dtg..."blg c molly...smpaila petang drg bkerja dgn sungguh2 tmsuk c molly...c kelvin sma c bulan pula, xda puas ati sbb c molly btahan smpai petang jg...tpi bsuk msti dia xda btahan...blg c kelvin..
siap la kerja drg tu ptg smpai jam 4 sja sbb drg ramai kan..
balik la c kelvin duluan..dia ksi tggal sja c molly yg sdg siok bcrta sma kwn baru dia c ivan dan c rossa...smpaila dtgga rumah c rossa antar c molly...c rossa suka bkawan sma c molly..bgtu jg c molly...slpas c molly mndi trus dia kalapik tdur sbb panat...c kelvin jalan pun c molly nda sd peduli...bila c molly bgun jam 4 pagi sd..,lapar sd dia...bygkan dia xda makan dri tgahari kmrin smpai la malam,c molly p sna dapur.ngam2 ada c odu sdg msak guna kayu api...
"awal ko bangun molly.."blg c odu...
"sy lapar..."
ksian la c odu sma c molly...dia ada ksi bgun bha c molly smlm tpi c molly siok sd tdur...c odu ada buat ubat2 kg utk c molly.."molly..kmrin odu msuk hutan...odu cari ko ubat..."
"ubat apa odu???"
"odu tnya dulu ko..ko mau kurus ka???"
c molly tdiam...ya slama ni bukan dia xda tfikir mau kurus....dia mau tpI malas...dan takut bhaya makan2 produk..
"sy mau kurus jg ni odu..kalu boleh la..."
"bha ko minum tu...xda bhaya tu..."c odu ksi terang la kandungan tu ramuan2...c molly faham trus dia mnum....
"sblm makan...ko mnum la ni..nanti odu ksi sedia...biarpun pahit tpi bkesan ni..."blg c odu...c molly sbnarnya mana pcaya tpi demi puaskan hati c odu,dia minum sja.....slpas tu molly srapan,dia makan ubi kayu...dia mmg rimas sd ubi kayu,blaukkan ikan masin..tpi apa boleh buat kan...
jam 6 pagi tu c rossa sd sedia2 dtgga rumah c odu..c molly sma c rossa sd bjnji seiring dan sjalan..nah c kelvin pula msih tdur...c molly jalan sja duluan ksi tggal c kelvin....c molly terasa embun2 pagi,pnya dia rasa nyaman...dgn angin2 lembut yg myentuh pipinya...smpai sja dsulap drg c rossa,drg duduk bcrta..c molly kosiokan bcrta sma c rossa tpi nda tenteram c molly bila c ivan smpai..c ivan tgok sja bogia c molly...snyum2 c ivan..
c molly sma org yg sda smpai memulakan kerja memotong rumput...c bulan dan kelvin sma2 smpai..sgaja bha tu c bulan mau2 c molly nampak tpi c molly mcm nda peduli sbb dia sibuk dan penat sd...
k sy skip....slama dua mggu bjurut2 drg ruyung smpaI la dsawah c kelvin...c rossa sma c molly semakin rapat..bgtu c ivan...c kelvin pula rasa senang sd sbb c molly xda sd mnja sma dia..jrg sd drg bcakap tpi....dua mggu tu...c molly macam tkurus..sbb herba2 kampung sma kerja kuat c molly..tpi blm cukup kurus la....
To be continued
YOU ARE READING
Confusing (Completed)
PertualanganMengisahkan seorg lelaki yg bnama Kelvin/Kevin mcari kakaknya yg pergi bkerja d bandar dan bjmpa dgn seorang prmpuan bnama Molly... Seorang anak manja yg gemuk dan jg anak org kaya... Cinta hadir dhati Molly bila btemu dgn Kelvin yg sangat kampungan...