Confusing Part 23

254 18 0
                                    

#confusing
#silentkiller

part 23

..keluar air mata dia..

"molly....btlka???"c kelvin blg..c molly ksi bdiri c kelvin...

"sy xda suka dia...dan sy sma dia xda akan btunang.."

"molly...sy xda mau ko btunang sma org lain..."

c kelvin trus peluk c molly...

"marilah...sna c jake tggu ko.."
c rossa blg..

drg pun jalan...

*********************

"siapa yg pkai spek mata itam tu???"blg mama c bulan..

"dia cari c molly tu..."blg bpa c bulan..c bulan yg bgkak sd mata tlmpau mnangis,tdngar pbualan mama bpa dia...dia melihat ada sturg llki macho duduk2 ddepan rumah...

c bulan bdiri trus p depan tu lelaki..nda dia malu tu mata dia mcm puok sd bgkak...

"ko cari siapa???"c bulan tnya c jake..

"c molly..."

"argh si sundal tu???bgs suru tu sundal jalan dri kmpung ni..."

mama c bulan tdgr c bulan cakap mcm tu trs dia tarik tgan c bulan..

"jgn kurg ajar sma org!!!bikin malu sma bpa ko sja!!!pgi ko msuk dlm..kjp lagi kluarga c ivan dtg.."

"sy xda mau kwin sma c ivan sy bilg tu!!!knapa ko mau pksa sy!!!!"c bulan tarik tgan dia...

pet!!!!nah kna tampiling sma ketua kampung..c jake tkejut tgok drama yg blaku dpn dia..tberdiri trus dia...

"ko sda gila ka bulan???mna adap ko..dri smlm sy xdapat tdur fikir ko punya tabiat...!!!"bapa c bulan jalan dia p ambil parang...cemas trus mama c bulan..bapa c bulan letak tu parang ddepan c bulan...

"kasi mati sy bulan!!!!sy xda pndai ajar anak...cepat ambil tu parang....klu ko xda kahwin sma c ivan,sy mati depan ko..ko sda conteng arang dmuka bapa ni bulan...!!!!"
teriak2 sd bpa c bulan..mnangis dia..c bulan tcengang nmpk bapa dia bgtu..

"jgn.....jgn bgtu omboyoi..."blg mama c bulan..pggilan mnja bapa c bulan meti c omboyoi..

"uncle..jgn kamu bgini....."blg c jake...ksi sabar....bapa c bulan bhenti..dia sntuh bahu c jake tnda trima ksih la bha tu sbb ksi sbar....smpat dia tgok c bulan...

"kalu ko xda kawin,cuba buat apa2 yg bikin malu,sy sndri putung ko smpai mati..."blg bapa c bulan smbil ambil tu prg yg tcucuk dtanah.. c bulan mingud singud..ketakutan jg dia sma bapanya...

ada stu kerbau kna bawa p rumah c bulan..mau kna putung..sna la c aki sma c odu tolong2...ndalama dtg la c rossa,molly dan kelvin...

c jake time tu bingung2 sbb bnyak urg dkmpung....bila c jake nmpk c molly ,

"molly...."dia teriak,c jake blari p dekat c molly..c molly lgsung xda snyum...

"buat apa ko sni jake???"

"sy mau jmpa ko....bincang sma ko psl tu ptunangan..."

"sy sda cakap sma ko jake..kita kawan sja..lupakan psl tunang2..ni nah org sy suka c kelvin..."blg c molly ksi kenal c kelvin..c jake tgok c kelvin mcm taik sja muka dia..ketara la dia sombong..c kelvin pula dia angkat kening dia tgok c jake..mcm kucing sma anjing sja bha gelagat drg dua org...

"ko balik la jake..."blg c molly...

"sy xda akan balik kalu ko xda ikut sy..."

"gila!!!!"blg c molly..dan c molly dpt satu idea...

"sy akan balik ikut ko kalu ko tolong sy mgetam padi..."blg c molly..sgja cakap bgtu..tentu sja c jake xda akan setuju dan balik serta merta kan...

to be continued

Confusing (Completed)Where stories live. Discover now