#confusing
#silentkillerPart 5
Pduli la anggapan org kan...
"Kelvin...ko mau p kfc ka??"
"Kfc????yg ayam sedap ka yg angkol spek mata tu.."
Tnganga c molly jawapan c kelvin...
Trus dia ketawa..."Iya..."
"Bha marilah...tpi sblm tu sy ada mau ksi beli ko..."
C molly tarik tgan c kelvin..drg p naik lif..."Molly...kita buat apa dsni diam2.."blg c kelvin..dia nda tau gea c molly tggu tu lif tbuka...
"Kita naik lif..."blg c molly tpi kan bnyak bha org mau naik lif.drg susa btl mau brebut2 mmndangkan c molly kan gemuk..jdi tpksa dia ksi duluan org naik lif....
"Molly...sy nda mau msuk tu..tgok tdi kurus yg masuk tiba2 jdi gemuk...yg tdi putih keluar org hitam..."
"Aiii...kita mau naik ni p sana..."blg c molly..c molly takut bha bawa c kelvin naik tgga bgerak gea..nti dia buka lagi kasut dia...
"Sy xda mau molly...mcm tu crta batu belah batu btangkup gea ni mau makan urg....drg p mna bha tu..tiba2 hilang. .."
"Marilah..."c molly tarik sja tgan c kevin msuk tu lif...c kevin brabis teriak2..
"Sy xda mau jadi itam!!!sy xda mau jdi gemuk...tolong!!!!"blg c kelvin..c molly gerigitan sd😑😑..
Akhirnya pintu lif ttutup,c kelvin teriak2 saat tu lif naik atas...
"Argh!!!!!!!!"full volume c kelvin teriak..c molly kpanas sd...
"Diam...."blg c molly
xda lama lif tbuka,c kelvin mau keluar...c molly tarik tgan dia....ada org mau masuk tpi bila nmpk c molly sma c kevin sja sd penuh tu lif trus tu urg kapanas..."Ada dua orang mcm u..runtuh ni mall..."blg tu urg...sakit btl hati c molly dgr..c kevin pula msih teriak..akhirnya smpai drg dtingkat 7...
"Mari keluar...."blg c molly...c kelvin yg pucat sd keluar ikut c molly...
"Kita dmna???"c kelvin blg..malas sd c molly mau jawab...c molly p beli la c kelvin telefon,bukan alang2 bha dia beli samsung j7...
"Nah kelvin..pakai ni hp..."
"Lain jg ni hp ni.."blg c kelvin sbnarnya dia xda tau bha ada telefon bgtu..yg dia tau public phone sma telefon rumah shaja...
"Ambil sja..nti sy ajar cara pakai..."c molly tarik c kelvin naik lif..c kelvin skrg xda sda takut TAPI brulang kali trun naik smpai c molly kebosanan sna lif....xda tercan sd org mau naik tu lif smpailah tu sekuriti yg p marah c kelvin bru la c kelvin hentikan perbuatan dia yg salah guna lif...
Drg pgi la kreta.lpas ni drg jmpa angkol spek mata jual ayam yg c kelvin xda tau tu..kfc bha😂😂...smpai sja sna..bukan alang2 c molly makan smpai la c kelvin knyang...slpas tu drg p tgok wayang...tajuk tu wayang..HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH...
C kelvin heran bha org bpusu2 masuk tpt gelap...blm lagi mula tayangan kan ..skli kna mula sja tkajut c kelvin..
"Atokkk!!!!!agayo noh tibi hiti"(besar btl tv cni...)c molly ketawa2 sja....skli babak yg mdebarkan..keluar hantu kak limah berabis c kelvin teriak2...
"Pogidu!!!!!panangkus!!!!haro noh ie mamatai....!!"(lari....lari...ada sd yg mau kasi mati)blg c kelvin...berabis org sana ktawa gaya2 c kelvin..c molly nda sd smpat mau ksi abis tu tayangan sbb kna tegur sda tu org ramai....
"Mari lah kita balik kelvin..nti sy download kita tgok druma"blg c molly smbil tarik tgan c kelvin..and then drg balik rumah...smpai sja druma trus dady c molly ksi ajar c kelvin guna garas katter(grasscutter)..kosiokan btl c kelvin...tpi rajin..dady c molly mula sd suka c kelvin...smpailah dia suru c kelvin smbil lesen...dia mau c kelvin baik2...dua bulan sd c kelvin kerja sna..ada sd berita pasal kaka dia..c kelvin blm ada balik kg...
Dady c molly bcrta sma c kelvin psl kakaknya c kasy...
"Kaka ko sna kL tu kelvin...dia krja sna mgkli..."blg dady c molly...
"Mana tu KL tu angkol??"
"Jauh tu mau naik kapal terbang lagi..."
"Atok podi c kasy smpai naik kapal..."blg c kelvin...dady c molly dpt mklumat dri airport baitu....
"Nnti sja ko cari dia...besar tu KL tu..blm tentu dia dsna...mnatau dia p negeri lain..."
"Ada ka number hp dia???"blg c kelvin...
"Sy xdatau tpi cuba ko mnta tolong c molly cari dfacebook.."
"Sy ada facebook..."blg c kelvin...pndai2 sd bha c kelvin pkai hp..siap ada facebook lagi...
"Uncle...sy mau balik kg la kalu bgtu..."blg c kelvin bila mamy c molly dgr sja trus dia marah c kelvin..
"Knpa ko mau balik kampung!!!ko mau ksi tggal c molly ka???"takajut dady c molly..c kelvin lagi la...
"Xda la anty..sy mau jmpa c aki sma c odu..."
"Bha ko balik sna bsuk,ko balik cni lusa!!!"blg mamy c molly
"Bha..."c kelvin jwb smbil tunduk...sbnarnya c kelvin smkin benci sma gaya c molly...sdalah gemuk,kuat merajuk lagi..mgada2....
Maka esoknya c kelvin balik kg..c molly yg antar sna parking...
"Kelvin...ko balik dsni tau..nti sy rindu ko...ko rajin2 on wssup ko..jgn lupa hubung sy...nti sy rindu ko tau..."blg c molly..c kelvin ksi iya2 sja sdgkan dia xda suka bha c molly...bila c kelvin naik bas berabis c molly peluk2 dia...opusakan sja c kelvin....dia tolak2 c molly sbb dia malu...samart2 sd negi gea c kelvin kna design sma c molly..mmg tambah hensem la dia...
C kelvin pun naik bas..c molly mnangis2 sd..mcm la bha c kelvin mati sd..ereiii....c kelvin pula makin benci sma c molly..dia ingat dia xda sd mau balik sna bha tpi bbaloi jg dia karaja,ada jg duit dia kumpul2 utk bagi dma c odu dblg....tpi dia malas sma c molly...
"Sy takut oo c molly suka sy..sy xda mau..."blg c kelvin dlm hati...apakan nda..hensem bha dia tu nda jg dia mau bcinta sma org gemuk macam c molly....maka bas pun bgerak balik kampung..tujuan c kelvin balik utk mau ksi tau berita psl c kasy.dan dia mau bagi c odu duit..c kasy ada facebook jg kan..dsna dia perlis kraja sna..c kelvin tgok dia punya biodota sja bha...dia request friend blm lagi kna accept gea...
Bha siou pendek sja ni kali...busy bei baino....
To be continued
YOU ARE READING
Confusing (Completed)
AdventureMengisahkan seorg lelaki yg bnama Kelvin/Kevin mcari kakaknya yg pergi bkerja d bandar dan bjmpa dgn seorang prmpuan bnama Molly... Seorang anak manja yg gemuk dan jg anak org kaya... Cinta hadir dhati Molly bila btemu dgn Kelvin yg sangat kampungan...