09: Syriusz

1.4K 262 45
                                    

Wbrew pozorom życie Syriusza jako ucznia Hogwartu wcale nie było takie idealnie, a nie jest tutaj mowa o karach rodziców i zgorszeniu prawie całej rodziny.

Chociaż już na początku zaprzyjaźnił się, jak wiadomo, z Huncwotami a później z Marlene, Dorcas, Lily i Mary, Syriusz czuł się na pierwszym roku samotny.
Nie miał nikogo; jego przyjaciele wywodzili się z prostych, normalnych rodzin i mieli bezproblemowe dzieciństwo.

Często też Syriusza dopadało uczucie niesprawiedliwości i stawał się bardzo złośliwy, kpiąc z innych. Ale źródłem jego niepoprawnego zachowania był jedynie żal,  on też chciał być normalny, taki zwykły i przeciętny.

Przez pierwsze wakacje naszły go obawy, bał się o swojego brata. Bał się, że Regulus zostanie ślizgonem i różne poglądy ich od siebie odsuną.

Syriusz bardzo się też cieszył, kiedy Bella trafiła do Gryffindoru. Chociaż dziewczyna przeżywała głęboką żałobę swojego losu, on miał nadzieję, że kiedyś jej to minie i pozwoli sobie pomóc. Miał nadzieję, że Bellatrix będzie kiedyś prawdziwą gryffonką.

Więc kiedy rok później Regulus trafił do Hufflepuffu i nie mógł się ruszyć z miejsca, stojąc przed drewnianym taboretem z szeroko otwartymi ustami, pobiegł do niego i zamknął go w czułym uścisku, krzycząc, jak bardzo jest dumny. Miał brata, nie stracił go.

Miał też Andromedę, kuzynka często uczyła się z Remusem do testów i kartkówek. Zawsze była gotowa dać mu zgapić zadanie domowe nawet, wtedy kiedy wkurzony na huncwota Remus zabronił jej.

Remus Lupin.

Syriusza najlepszym przyjacielem był James; razem głowili się nad planem „1000 sposobów na Evans", podejmowali się najbardziej szalonych akcji... robili wszystko razem jak prawdziwi bracia.

Ale później tysięczny sposób zadziałał, a Rogacz zdobył serce Rudej Furii lub Wiedźmy, jak ją często Syriusz nazywał.

I James spędzał cały swój wolny czas z Lily; jakby zapomniał o wiernym towarzyszu.

Regulus zawsze znajdywał czas dla starszego brata, ale kiedy w jego życiu pojawiła się przedstawicielka płci pięknej, jego czas także się ograniczył.

Peter dziwnie się oddalił.

I wtedy właśnie Syriusz zaczął spędzać czas z Remusem.

SHAME™ | harry potter auOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz