8-Lohrive

74 3 1
                                    


Melina yüksek bir yerde Gondolin'in ıssız manzarasını izliyordu.Bir kaç gündür kudretli kapıdaydı.Her hangi bir şey olmuyordu.Ki bundan çok menundu.Turgon ile bazen konuşuyordu ama Turgon'un kibiri iyice artmıştı.Sonuçta onun krallığı en sona kalmıştı ve üztelik Morgoth'un ondan korktuğunu biliyordu.Bir gün geldi tam Melina bahçesinde gezinirken Ecthelion'u gördü.Yüzünde hiç olmadığı kadar sıcak bir gülümseme vardı.O gün Ecthelion ona onu sevdiğini söyledi ve ona Lohrive demeye başladı

*********

Ecthelion şaşırarak döndü Melina'ya 

"Yani,Ulmo'yu rüyanda gördün ve bir şenlik vardı"

"Sadece o kadarı değil çok anlamsız materyallerden oluşuyordu ilk başta sonra anlam kazandı" dedi.

"O zaman bunu Krala ilet"

"İlettim! ama dinlemiyor anlayamıyor nereden geliyor böyle bilge bir insana bu kadar kibir!"

Ecthelion nefes aldı "diken üstündeyim, her zaman... her güneş doğduğunda endişeleniyorum.Tek kendi hanedanım değil bütün Gondolin için" dedi ve kollarını Melina'ya sardı "Yarın yazın kapıları şenliği var dikkatli ol" dedi hüzünle ardından Melina "Bu ilk yazımız olacaktı" ve ardından gittikçe kısılan bir sesle devam etti "Birlikte" dedi.Ecthelion,Melina'nın saçında elini gezdirdi "daha niceleri olacak" dedi ve ardından "Şimdi uyu... Şimdi uyu Lohrive "Melina elini Ecthelion'un göğsüne, çenesinin altına koydu ve gözlerini kapattı.

Melina beyazlara bürünmüştü.Saçında ise gümüş çiçekler vardı.Ecthelion'a yürüdü Ecthelion gülümsedi.Kimse konuşmuyordu şenlik sebebiyle.Güneşin batmasıyla tüm halk, günün bitmesini görebilmek için dışarıya akın etti. Bu sırada kuzeyde ise, dağların üzerine düşen karlar kan gibi bir kızıllığa bürünmüştü. İşte Morgoth' un süvarileri bu anda vadiye girdi.Turgon savaş meclisini topladı. Tuor ve Ecthelion şehirden çıkılıp düşman üzerine gidilmesini savunuyordu ama Maeglin ve Salgant Turgon' u, şehirde kalmaya ikna etti. Meclis böylece dağıldı ve Gondolin halkı ile Gondolindrim' in On İki Ailesi savaşa hazırlanmaya başladı.

Melina,Ecthelion'un kuleden dışarıya akın eden düşmanı izlediğini gördü ve

"Çok kişi ölecek"dedi

"Mandos'un hükmü bu"

"Korkmuyor musunuz?"

"Hayır" dedi ve yüzünü Melina'nın yüzüne yaklaştırdı

"ya sen"

"Evet"

Savaş ilerliyordu Melina Lailas'ı arıyordu.Ecthelion'un hanedanı sona saklanıyordu Savaş artık tamamen başlamıştı. Morgoth' un orduları, Gothmog' un emrinde Tumladen ovasını geçip Turgon' un savaş makinelerinin menziline girdiler. Makineler, okçu aileleri olan Cennetin Kemeri Evi ve Kırlangıç Evi' yle destekleniyorlardı. Ailelerin ve okçuların bütün çabaları ordunun ilermesini yavaşlatmadı. Birlikler şehre vardı ama Amon Gwareth' in kenarları keskin, yüksek kayalıklardı ve Morgoth' un canavarları buraya tırmanamazdı. Gothmog o yüzden Kuzey Kapısını kuşatma altına aldı, Morgoth' un surları mahvetmesi için dövdürdüğü demirden canavarlarını kullandı. Canavarların huysuzlanması,Ork taburlarını zora düşürdü. Galdor ve Rog, askerleriyle onları durdurabildiler.

Duilin ve Penlod katledildi. Ama Rog, kendi güçlerini toplayıp cesaretlendirdi ve karşı saldırıya geçti. Düşmanları püskürterek geriye sürdü, böylece savaş Gondolin' den Tumladen' a kaydı. Gerçi bu Rog' un öldürülmesine engel olamadı, Rog Evi ile birlikte şehirden koptu ve düşman ordusunun ortasında kalarak yok edildi. Tabii savaş devam ediyordu, Morgoth' un birlikleri batı surları üzerine yeni bir saldırı yaptı. Ejderler de Amon Gwareth yolunu temizleyerek saldırıyı desteklediler ve sonunda surlara dayanıp gedikler açmayı başardılar.   

Burada onları Lailas ve yanında bir kaç asker karşıladı.Ama Lailas dışında neredyse hepsi katledildi.Melina oraya dalınca canavarların dikkati dağıldı ve Lailas büyük bir cesaretle ejderin üzerine atladı ve bir tanesini katletti.Ama daha 3 tane daha vardı ardından ise bir Balrog .Tam Ejderha Melina'ya doğru sert bir alev püskürtmeye hazırlanırken kulaklara güzel bir ses duyuldu.Pınarevi Hanedanı kan içinde kolaylıkla görünüyordu.Gümüş okları kolyca seçiliyordu alevlerde.Ama Ecthelion,Melina'nın zor durumda olduğunu görünce müziği anında kesti ve kılıçların çekilmesini emrederken haykırdı.Sesi çok korkunçtu öyle ki üç canavarı da kaçırdı ama kalan balrog Ecthelion'a doğru gelirken Melina ok atmaya başladı.Ecthelion 3 iblis katletmişti.Ecthelion,Melina'ya

"Git Lohrive! hemen " dedi ama elf reddetti bunun üzerine 

"şimdi gitmezsen ikimiz de öleceğiz çabuk git"dedi ama Melina'yı Lailas hemen kolundan tutup koşmaya başladı...

Ordular şehre doluşmaya başladı ama Tuor Kanat Evi ile ve Ecthelion da yani yedek kuvvet  Pınar Evi ile onları karşılamaya hazırdı. Bunları izleyen savaşta, Ecthelion r Ork komutanlarını  ve Balrogları birer birer öldürürken kudretlerini kanıtladılar. Ama bir Balrog' un kırbacı Ecthelion' un sol kolunu yaraladı. Sonra büyük bir ejder belirdi ve Ork, Elf tanımadan herkesi çiğnemeye başladı. Tuor da Ecthelion' u alıp geri çekildi. 

Ve yavaş yavaş tüm aileler Kral' ın Meydanı' na çekildi. Kalan liderler ise; Turgon, Tuor, Ecthelion, Galdor, Egalmoth ve Glorfindel' di. Gondolindrim burada son savunmasını yaptı .

Ecthelion,Kralın Kudretli Pınarından içerek gücünü kazandı.O sırada Gothmog gelmeye başladı ve bütün askerler İdril'in yolundan geçmek için orayı terk etti.Ecthelion,Melina'ya baktı.Bir balrog ile düello ediyordu.

Melina,İblise karşı koyamadı ve yere yığıldı.Ama son bir hamleyle gümüş kılıcını Balrog'a sapladı.Ama kendisi de ardından yığıldı.Bunu gören Ecthelion ona doğru koştu

"Hayır!" dedi Ecthelion.Melina ilk kez Ecthelion'un sesinin güçsüz çıktığını duydu

"Ecthelion... zamanım doldu.Şimdi gitme sırası sende ama bir daha görüşmeyeceğiz, bunun için üzgünüm sevdiğim" dedi Ecthelion'un yüzünden bir yaş döküldü.Gothmog, ona karşı durmaya çalışan Tuor'u bir kenara fırlattı anun amacı Ecthelion'du.

Ecthelion,Melina'nın alnından öptü ve cansız bedenini kan ile sulanmış toprağa bıraktı.Ve ayağa kalktı.Gothmog'u düelloya davet etti.Ve Ecthelion kılıcını düşürdüğünde artık silahsızdı.Eli yaralıdı bu yüzden alamıyordu bile kılıcını yerden.O an miğferini çıkarttı ve koşarak canavarın karnına sapladı.Bu sırada Gothmog düştü ama yanında Pınarların Lordunu da düşürdü

Ecthelion efendisi olduğu soğuk sularda canını verdi.Ama ardında ise onun için ağıt yakan elfleri bıraktı

İki birbirini seven elf Eldar içinde bir savaş narası oldu.Hala adları Sauron'u korkutur.


***Lohrive-Kış gecesi anlamına gelir




MelinaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin