(The Band Perry-İf I Die Young)
Lailas, Gondolin'in düşüşünden sağ çıktı.Limanlarda yüksek bir yere çıktı Cirdan'dan izin alıp.Ve oraya güzel kardeşi için bir yer hazırladı.Ardından diğerleri de sağ çıkamayan Elf lordları için yaptılar.Glorfindel dışında hiçbirinin şu anlık bedeni yoktu.Ama Thorondor tarafından Melina'nın ölü bedeni geldi oraya.Lailas hemen kardeşinin bedenini onun için hazırladığı yere koydu.Hemen yanında ise soğuk sularda bedeni bulunan Ecthelion'unki vardı.Lailas diz çöktü ve kafasını koyup ağlamaya başladı.Tuor ise Ecthelion için fazlaca hüzünlüydü.
"Melina de Melima.Sael wen o Aman.I Celebiel ah Lothiel henraug belther" yazıyordu Melina'nın soluk yüzünün yanındaki taşta.En sevdiği renk olan mavi bir elbise vardı ve mezarının yanında Loth'un güzel çiçekleri açmıştı.Hüzün vardı onun mezarının başında.Çünkü daha istediği şeyleri yapamadan ölmüştü ve arkasında sevdiklerini bırakmış, son sözlerini ise sevidiği kişiye söylemesi Tuor ve Lailas için tek mutlu olduğu şeydi.
Ecthelion'un mezarının olduğu yerde ise pınarlar sessiz akardı efendileri için yas tutarlardı adeta.Mezarında kılıcı orcrist bile yoktu ne yazık ki.Gümüş zırhı onu hepsinden ayırıyordu.Onun mezarında ise "Meth Gothmog den cand t-Ehtelion. hiril den-ehtele.I Simen-lies -beleg"
"Melina..."Lailas kardeşi için yas tutuyordu sürekli en sonunda kalbindeki yarayı iyileştiremeyeceğini anladı ve ayağa kalktı
"Ben üzgünüm senden uzaklaşmamalıydım hiç..." dedi ve ardından "Beni affet eğer sesimi duyabiliyorsan Mandos'un salonlarından ama " dedi ve gözyaşları dökülmeye başladı daha fazla konuşamadı "Şimdi gidersem ölümsüz diyarlara senin ölüm sebebin olan Valar'a hizmet edeceğim... gitmezsen ennemin öfkesi ve kederinden kaçan bir korkak olacağım ah Melina! bundan daha iyi bir kadere layıktın zeki kardeşim.." dedi
Lailas fazla dayanamadan gitti ölümsüz diyarlara ama arkasında onun adına yakılan ağıtlar bıraktı.Hala orkları korkutur onun siması aklıllarına gelince
Aman,'a vardığında bedenine kavuşmuş kardeşini gördüğünde ihtiyacı olan mutluluğu sağladı Celeb hanedanı.Peki Ehtel ve Ecthelion.Onlar hakkında pek şey bilinmez hala.Ama Ecthelion ve Melina büyük sona kadar birlikte mesut yaşadığı anlatılır.
İşte böyledir bu acıklı öykü.Hala bazılarını kedere boğar onların ölümü.Ama onlar Orta-Dünya'dan uzakta Aman'da yaşarlar şerden uzakta...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Melina
FanfictionNoldor'un en adaletlisi,Mandos'un gözdesi,Finwe hanedanındakilerin en iyi dostu; gri çeliğin solgunluğundaki yüzü,gri pelerini ve güzel yüzü ile şüphesiz o Noldor'un gururuydu Valar'ın merhametini en çok hak eden kişi. Ecthelion anladı sonun gelişin...