Chap 5

2.4K 145 13
                                    

Danny dan Becka baru sahaj tiba di banglo mereka. Becka terpaksa meninggalkan Marvin dan Maya di banglo Jorim dan akan dijaga oleh guard dibawah pemerhatian Marta. Mereka berdua perlu membuat persiapan untuk mencari Berly dan juga langkah berjaga-jaga. Bimbang jika berita tentang Berly di ketahui oleh musuh-musuh Christian.

“Love, terfikirkah Berly pergi mana?” Danny membuka jacket hitam miliknya dan diletakkan diatas katil. Becka menoleh dan melihat balutan pada dada Danny.

“Hrmm..biasanya kalau dia hadap situasi yang macam ni,mesti dia cari tempat yang jauh dan tenang untuk tenangkan kepala otak dia yang serabut tu..” Becka.

“Spain?” Danny. Becka geleng kepala.

“I dont think dia pergi Spain lagi. Sebab Berly tidak akan pergi tempat yang sama setiap kali. Maybe somewhere yang dia belum perna pergi supaya orang nda jumpa dia..” Becka.

“Thailand? Mabel?” Danny

“Hah! Maybe yes! Maybe not! Kan saya cakap dia nda akan pergi tempat yang orang boleh jejak dia..” Becka.

“Where did she go?dia tidak takutkah..hrmmm...” Danny

“Heart, perempuan ni kalau sudah nekad apa pun nda takut. Lebih-lebih lagi hal yang melibatkan hubungan suami isteri ni. But saya tidak salahkan Christian juga dalam hal ni. Sebab dia ada sebab dia sendiri..Saya percaya dia sangat sayang dan cintakan Berly..” Becka.

Danny senyum. Dia memeluk Becka dari belakang. Dia sangat bangga dengan sikap matang Becka. Dia paling jelas dengan sikap Becka. Becka paling susah percayakan lelaki. Tetapi Becka memilih untuk percaya pada dia,pada Christian dan Top.

“Love,trust me..Christian memang sangat sayangkan Berly. Tapi dia perlu buat macam tu semata-mata mahu dekat dengan Kelly supaya dia dapat informasi pasal Christine..” Danny.

“Kalau saya di tempat Berly,memang saya pun akan merajuk juga. Tapi saya akan siasat dulu!” Becka.

“Thats my wife...” Danny mencium pipi Becka.

Tiba-tiba mata Becka terbuka luas. Dia teringat tentang Berly. Berly pasti akan berfikiran yang sama seperti dia. Berly akan siasat hal itu.

“Oh My Gucci!!!” Becka menjerit membuatkan Danny terkejut.

“Why? Kenapa?kenapa?!” Danny bingung melihat wajah Becka yang masih stuck. Becka berpusing dan melihat Danny.

“Berly! Dia akan siasat pasal Kelly!!!” Becka.

“What?! But why? Kan dia lari!” Danny

“Because she is Kimberly Jorim! a.k.a Kimberly Gold!! dia akan siasat apa sahaja yang menggangu fikiran dia. Dan dia tidak akan berhenti sampai dia tahu hal sebenar!” Becka

“Sh!t!! dia bahayakan diri dia! Kelly bukan wanita yang senang didekati! Dia tu lagi bahaya dari yang perna Berly jumpa sebelum ni!!” Danny

“Macam mana ni Heart!” Becka duduk dikatil kebingungan.

“Kita mesti cari dia cepat!!” Danny terus keluar dari biliknya. Becka ikut Danny.  Pasangan itu turun ke tingkat bawah. Danny memanggil semua orang-orangnya berkumpul.

“Kamu semua kerahkan orang-orang kita untuk cari Madam Berly! Pastikan cari dalam keadaan senyap! Jangan sampai berita ni sampai ke telinga musuh! Bawa Madam Berly balik dengan selamat!” Danny.

“Baik Tuan!”

“Cari dengan pantas. Berkemungkinan dia dalam bahaya sekarang ni!” Danny. Semua orang-orangnya terus keluar.

“Love,I need your help!” Danny.

“What?!” Bekca.

“Kita pergi banglo Jorim,saya mau Love cari barang peribadi milik Berly dan kalau boleh cek balik wassap-wassap kamu. Mungkin ada petunjuk Berly pergi mana!” Danny

Red Butterfly Season 4Where stories live. Discover now