Christine memandang Christian yang sangat segak dengan toxedo putihnya. Hari ini Christian akan berkawin dengan Kelly. Christine membetulkan tali leher Christian. Wajah Christian langsung tidak ada senyuman.
“What happen to your face? Can you smile?” Christine. Christian senyum tawar. Dia tidak mampu untuk senyum saat itu.
“Come on...” Christine menumbuk lembut lengan Christian.
“This is your day..” Christine.
“Yeah..” Christian. Pintu di buka. Seorang lelaki masuk.
“Master Christian. This is the time..” Kata lelaki botak itu. Christian angguk. Dia memandang Christine. Dua beradik itu sudah bersedia.
Christine berjalan di belakang Christian. Christian sempat melirik ke jam di tangannya. Masanya benar-benar telah tiba.
Mereka sampai di altar dan hanya menunggu Kelly masuk. Christian memandang sekeliling. Rata-rata yang hadir pada majlis itu semuanya orang-orang kanan Kelly. Pengaruh Kelly sangat luas. Tidak mungkin dia dapat melepaskan diri begitu sahaja.
Christine duduk di baris kerusi paling hadapan. Dia membetulkan gaunnya. Di sebalik gaun anggun itu dia selitkan sepucuk pistol. Christian memandang Christine dengan keningnya yang dinaikkan selamba. Dua beradik itu sudah bersedia untuk bertindak.
******
Berly memandang sekeliling. Keadaan wad itu sangat sunyi. Berly boleh mendengar bunyi tapak kaki berjalan di laur wad.Tiba-tiba pintu bilik wadnya terbuka. Seorang lelaki yang memakai seragam doktor masuk. Lelaki itu sangat asing. Dia bukanlah doktor yang merawat Berly selalu. Berly tahu lelaki itu adalah orang suruhan Kelly.
Tanpa bercakap lelaki yang memakai seragam doktor itu terus mengeluarkan jarum. Dia bersedia untuk menyuntik Berly. Berly pura-pura membiarkan sahaja.
Belum sempat lelaki itu menyuntik Berly,pantas Berly memulas tangan lelaki itu. Jarum tadi terjatuh. Cepat Berly ambil lalu menyuntik leher lelaki itu. Hanya dengan beberapa saat sahaja lelaki itu jatuh dan terus tubuhnya bertukar menjadi biru.
Kau ingat senang kau mau bunuh aku?! Berly senyum. Dia menantikan serangan seterusnya. Tiba-tiba masuk 3 orang lelaki yang berpakaian jururawat. Berly senyum. Mereka tutup pintu dan terus menyerang Berly.
Berly terpaksa menjaga langkahnya kerana kesan luka tikamannya masih belum sembuh sepenuhnya. Dia di serang dari 3 arah berbeza. Berly lompat keatas katil dan mencapai samurainya yang disembunyikan di bawah katil.
Tiga lelaki itu turut mengeluarkan pedang masing-masing. Berly melompat ke dinding dan membuat teknik pusingan badan seperti yang perna di ajar oleh Christian. Dengan cara itu dia dengan pantas dapat memenggal 3 kepala lelaki tadi.
Berly melihat jam di dinding masa telah tiba. Berly senyum. Dia membuka pintu dan melihat ada sekumpulan lelaki botak berbaju hitam sedang berjalan ke arah wadnya. Berly terus keluar dan berhadapan dengan mereka.
Danny dan Top tiba-tiba muncul dari arah belakang sekumpulan lelaki botak itu. Mereka membawa samurai. Danny menghayun samurainya dan menyerang kumpulan lelaki botak itu. Berly senyum. Top berlari sambil hayun samurai.
Muncul lagi sekumpulan lelaki botak dari arah kiri. Berly,Danny dan Top bergabung membalas serangan mereka.
******
Becka mengumpulkan semua guard di padang. Ayden berdiri di sebelahnya. Boy yang menjadi ketua guard berdiri di hadapan sekali.. Semua guard rasa hairan di kumpulkan bersama.“Kamu semua sila asingkan diri. Yang lama ke sebelah kanan dan yang baru ke sebelah kiri.” Becka.
Semua guard semakin hairan. Naum mereka tetap mengikut arahan dan mengasingkan diri. Setelah itu Becka memandang Ayden. Ayden tampil kedepan.
YOU ARE READING
Red Butterfly Season 4
Action"I swear by a god name..no one cant replace you in my heart baby..no one.." Christian. "So tell me the truth Christian! tell me!!" Berly "I will..but not now baby. please..Im begging you for this time. please trust me.." Christian menarik Berly dala...