“Berly lari?!” Mata Top menerkam susuk tubuh Christian yang sedang duduk sambil kedua tangannya diatas kepala seperti seseorang yang sudah kebuntuan arah.
“Hby...slow talk ok..” April mengurut bahu Top. Dia sendiri sebenarnya tidak dapat menerima berita yang baru sahaja disampaikan oleh Christian. Tetapi kerana tidak mahu keruhkan keadaan dia cuba bertenang.
“Kali ni pasal apa lagi dia lari? Abang sakitkan hati dia lagi?!” Top. Christian menghelah nafas panjang. Dia cuma bertenang untuk mengelakkan pergaduhan dengan Top.
Dia tahu dia perlu berdepan dengan Top jika sekiranya sesuatu berlaku pada Berly. Top memang sangat sayangkan kakak iparnya itu. Christian sudah melakukan satu kesilapan besar kali ini.
“Abang? Selagi abang diam selagi tu masalah nda kan selesai!” Top. Christian mengangkat mukanya. Mata mereka saling bertentangan.
“I broke her heart..” Christian.
April dan Top merenung Christian dengan mata yang besar. Kali ini April pula yang naik angin. Dia berjalan dan berdiri dihadapan Christian.
“What? You broke her heart? What have you done Christ?!” April. Top terkejut dengan tindakan April terus menarik April.
Di banglo ini hanya Berly dan Top sahaja boleh bergaduh dengan Christian. Bimbang jika Christian mengapa-apakan April,Top terus menarik April duduk.
“Syg,dont ok. Just let me handle this..” Top. April peluk tubuh dan menjeling Christian. Christian tunduk.
Bagaimana dia harus jelaskan pada Top tentang hal Kelly? Kalau Berly tidak boleh terima apatah lagi Top? Selama ini Top selalu menyebelahi Berly. Kali ini kalau Top ikut jejak Berly untuk pergi,sudah tidak ada gunanya lagi usaha dia sebelum ini.
Semuanya pasti akan musnah. Dia belum bersedia untuk ceritakan pada Top tentang hal Christine. Dia bimbang jika Top tidak dapat menerima Christine.
Bagaimana dia boleh berterus terang tentang Christine?jika sebelum ini Christine sudah mencuba untuk membunuh Berly? Dapatkah Top terima adik bongsu mereka yang sudah pun menjadi ahli Silent Killer itu.
“Abang,why? Why you broke her heart? Dia wife abang. Dia bertarung nyawa lahirkan zuriat abang. Abang tidak ingat lagi berapa kali dia bahayakan diri dia untuk abang sebelum ni? Apa abang buat? Kenapa abang sanggup lukakan hati dia?” Top.
“Dont tell us you have an affair with others bitch Christ!” April menyampuk lagi. Pantas mata Christian merenung April tajam.
“Why you starring at my wife? Is that true? You have an affair? Gizz!!! abang!” Top menyerang balik dengan pertanyaan.
Pandangan Christian beralih pada Top. Sekali lagi dia menghelah nafas panjang. Dia cuba mengawal amarah dihatinya. Dia bangun dan berdiri berhadapan dengan Top. April terdiam. Dia belum perna melihat dua beradik itu dalam keadaan seperti itu.
Bimbang jika mereka bergaduh April terus berdiri dan menjadi penghalang di tengah-tengah mereka. Dia menolak tubuh Top dan Christian. Dua beradik itu melangkah setapak kebelakang.
“You guys know how I love her! How I love my wife! I've promise her before that I will never hurt her..I will never broke her heart! And I will never let her walk away anymore! But this time I have my own reason! I will not hurt Berly!” Christian.
“What the hell reason abang?! What? Sampai abang sanggup buat Belry terluka?!” Top.
“Its about our family Top. Im doing this for our family!” Christian.
“What? Our family? What the hell you talk about abang?!!” Top.
“Look Top. I need to do this until I found the truth! For now I cant tell you anythings! Sorry!” Christian.
YOU ARE READING
Red Butterfly Season 4
Action"I swear by a god name..no one cant replace you in my heart baby..no one.." Christian. "So tell me the truth Christian! tell me!!" Berly "I will..but not now baby. please..Im begging you for this time. please trust me.." Christian menarik Berly dala...