Chap 6

1.9K 112 5
                                    

Berly menghempas tubuhnya diatas tilam. Rasa geram dan menyampah dengan sikap Kelly yang berani-berani datang berhadapan dengan dia tanpa rasa bersalah. Wanita itu benar-benar menguji kesabarannya tadi.

Keinginannya untuk mengetahui apa yang sebenarnya terjadi semakin membuak-buak. Kekeliruan menguasai kotak pemikirannya yang singkat. Separuh hatinya menyesali perbuatannya yang lari tanpa menyiasat terlebih dahulu. Dia membiarkan emosi nalurinya sebagai isteri mempengaruhi akal fikirannya.

Separuh dari hatinya masih rasa kecewa dan mencurigai Christian. Suami yang dia agungkan selama ni yang sanggup mencemar kisah cinta mereka dengan kecurangan.  Pertemuannya dengan Kelly tadi membuatkan dia semakin keliru.

Tidak mungkin Christian akan bersama dengan perempuan tu. Dia bukan ada ciri-ciri wanita yang boleh menggegarkan hati naga itu. Selama ini hanya dia saja yang boleh tembus jauh ke sudut paling dalam hati Christian.

Tidak mungkin Christian dengan mudah menggantikan dia. Berly mulai teringat semua kenangan antara dia dan Christian. Kata-kata Christain sebelum dia lari bermain di benaknya. Wajah Christian yang merayu dan memohon pengertiannya bermainn di ingatan.

“Ah! Aku silap! Sepatutnya aku bagi dia peluang dan masa! Kenapa aku bodoh betul! Mesti dia ada sebab kenapa dia buat semua ni dan kenapa dia rahsiakan dari aku,aku sepatutnya lebih tahu! Arg! Berly! Berapa kali kau mau sakitkan hati Christian dengan perangai gila kau ni!!” Berly mengeluh dengan seribu kesalan.

“Stupid me! Kenapa kau terburu-buru Berly!! kau ni!!! nda boleh jadi ni! Aku mesti balik!!” Berly terus bangun dan menarik beg pakaiannya. Dia memasukkan semua pakaiannya kedalam beg tersebut.

Bunyi ketukkan pintu yang kuat membuatkan dia terkejut. Dia meninggalkan beg pakaiannya tanpa di tutup. Dia berlari berjalan ke pintu sambil membebel.

“Mesti si Beckham ni!! haizs!” Berly terus membuka pintu tanpa melihat pada lubang kaca yang tersedia. Dua lelaki botak bertubuh besar dan tinggi berdiri di depan pintu. Mereka berpakaian serba hitam.

“Yes? May I help you?” Berly bertanya hairan. Salah seorang dari mereka terus menolak pintu dengan kasar. Berly terdorong kebelakang dan jatuh ke lantai.

Menyedari dua lelaki itu datang untuk menyerangnya Berly terus melompat bangun. Belum sempat dia mencapai samurai yang di simpan dalam beg galasnya salah seorang lelaki botak tadi memukul belakangnya sehingga dia pengsan tidak sedarkan diri.

******
Berly membuka matanya. Dia berada di sebuah bilik yang sangat asing. Dia terbaring diatas katil yang sangat empuk. Belakangnya terasa sangat sakit. Pintu bilik dibuka. Seorang lelaki botak bertubuh sederhana masuk.

“Red Butterfly..” Lelaki tadi senyum dan menyapa Berly.

“Kau siapa? Kenapa aku ada di sini?!” Berly.

“Sorry..lupa kenalkan diri pula. Aku Toba. Dan aku akan bertanggungjawab sepenuhnya keatas kau mulai hari ni..” Toba senyum.

“Apa? No way! Jangan mimpila botak! Keluarkan aku dari sini!” Berly.

“Hrmm..gelarlah aku apa kau mau gelar. Apa yang aku tahu sekarang ni kau mesti ikut semua arahan aku kalau kau mau selamat. Ok?” Toba

“Selamat? Hah! Tadi kau panggil aku Red Butterfly kan. Jadi kau mesti tahu siapa husband aku! Dan siapa aku!” Berly

“Siapa husband kau,aku nda mau tau dan aku nda mau peduli siapa dia. Yang pasti kau ni akan jadi sebahagian dari aset aku..” Toba

“Jangan haraplah Botak!!” Berly.

“Malas aku mau cakap banyak sama kau ni. Tu dalam almari ada semua pakaian-pakaian kau. Get a nice dress dan turun nanti. Kita ada kerja..” Toba.

Red Butterfly Season 4Where stories live. Discover now