Red Butterfly Season 4
Chap 3Top masih berbaring dikatilnya. April baru sahaja keluar dari bathroom. Dia geleng kepala melihat Top. Sejak mereka balik dari L.A Top langsung tidak senyum. Dia tahu Top mesti sedang fikirkan Berly.
April duduk di tepi katil. Top tersedar dan membuka matanya. Dia melihat April hanya hanya bertuala. Senyumannya melirik ke tubuh badan April yang terdedah.
“Hby..napa belum mandi lagi?” April.
“Jap lagi saya mandi. Pening kepala saya ni..” Top.
“Hby,saya tau hby bimbang pasal si Berly. Tapi saya yakin Christian mesti ada sebab lain napa dia buat macam tu..” April.
“Itulah masalah dia syg. Dari tadi saya fikir apa alasan dia. Dia ada perempuan lain kah?” Top.
“Hby,jangan fikir negative dulu. I dont think Christian sanggup curang dibelakang Berly. Dia kan sayang betul sama Berly..” April.
“I hope so syg..saya risau pasal Berly. Dulu pun dia lari dari rumah tengok apa jadi sama dia? Dia kena culik sampai pergi bankok.” Top.
“Hby..please jangan cakap yang bukan-bukan. Harap kali ni dia tidak apa-apa..” April.
“Harap-haraplah. Saya mandi dululah..” Top bangun dan terus masuk bathroom. April hanya diam dan memerhatikan gerak Top.
Sudah 3 hari Top dan Christian tidak bertegur. Banglo besar itu semakin sunyi dan suram. Ayden awal pagi lagi sudah ke sekolah. Kyla dan Ace sedang bersarapan.
April turun ke tingkat bawah dan menuju ke ruang makan. Kyla dan Ace sedang bercerita sambil menghabiskan sarapan mereka. April memeluk Ace dari belakang. Ace senyum.
“Mom..breakfast..” Ace.
“Jap lagi. Mommy tunggu your daddy. Kyla..how was your day?” April. Kyla senyum. Walaupun hatinya masih bersedih tetapi dia tetap cuba senyum.
“Im good aunt..” Kyla.
“Today ada kelas?” April.
“Today class cancel. Sebab semalam teacher call,dia tidak dapat datang hari ni..” Kyla.
“So you two free la today kan..” April tengok Ace dan Kyla.
“Why mom?” Ace.
April senyum melihat dua kanak-kanak itu. Kyla dan Ace saling berpandangan kemudian memandang hairan melihat senyuman April.
“Aunt Becka will coming today!” April.
“What?! Betul? Yeah! Marvin and Maya?” Ace
“Of course they coming too!” April.
“Hoorayy!!!” Kyla dan Ace tepuk tangan gembira. Sudah lama mereka tidak berjumpa dengan pasangan kembar itu. Hari ini banglo besar itu pasti meriah dengan kehadiran Marvin dan Maya.
Top masuk kedapur dengan wajah hairan. Hairan dengan bunyi riuh gelak tawa Ace dan Kyla. April memeluk Top dengan mesra.
“Apa yang bising-bising ni?” Top.
“Hby lupa sudah? Danny dan Becka will come today. Budak-budak ni happy dapat jumpa si kembar tu...” April.
Top menepuk dahinya. Dia benar-benar terlupa pasangan Danny akan datang hari ini. Mereka akan berbincang bagaimana usaha mencari Berly. Senyuman Top hilang saat dia memikirkan tentang Berly.
“Tuan Top,Tuan Danny sudah sampai..” Marta munucl dari arah luar dengan senyuman. Pantas Ace dan Kyla bangun dan berlari keluar.
Marvin dan Maya berlari masuk kedalam rumah. Keempat-empat sepupu itu saling berpelukkan saat bertemu. Becka dan Danny geleng kepala dan senyum. April datang dan memeluk Becka dengan erat. Airmata mereka jatuh. Seperti mereka memahami kesedihan dihati masing-masing.
YOU ARE READING
Red Butterfly Season 4
Action"I swear by a god name..no one cant replace you in my heart baby..no one.." Christian. "So tell me the truth Christian! tell me!!" Berly "I will..but not now baby. please..Im begging you for this time. please trust me.." Christian menarik Berly dala...