Chap 8

2.3K 165 15
                                    

Christian melelapkan matanya seketika. Kapal terbang milik peribadinya baru sahaja berlepas. Becka dan April duduk di bahagian belakang sambil berbual. Top dan Danny pula masing-masing masih menahan rasa tidak puas hati dengan Becka dan April.

“Darl..hebat oh si Berly buli sampai sanakan..jeles saya oh..!” April.

“You know she can do better right..she so cool!” Becka turut rasa teruja.

Top menjeling Danny. Danny seakan faham maksud jelingan Top terus menggelengkan kepalanya.  Rasa menyesal betul dengan tindakannya. Rasa mahu sahaja dia undurkan masa. Dia tahu pasti tiga wanita itu akan buat pembalasan yang setimpal untuk perbuatan mereka.

“Ehem!” Danny.

Becka dan April melihat kearah Danny dengan pandangan selamba.

“Yes Mr Danny?” April. Top terus melihat kearah April. Danny pura-pura membetulkan duduknya. Kemudian dia senyum pada Becka. Becka membalas senyuman Danny dengan penuh muslihat. Danny menelan air liurnya.

“Love...come set here..” Danny memanggil Becka duduk di sebelahnya. Becka angguk dan bangun. Dia berjalan dan terus duduk disebelah Danny. Danny memeluk pinggang Becka dengan kemas. Dia mendekatkan kepalanya di bahu Becka.

“Love, dont do anything stupid..can?” Danny.

“Why? You think I will do anything stupid?” Becka pura-pura hairan. Danny menarik nafas perlahan.

“I know Im wrong..but please...” Danny.

“Please what?” Becka memeluk Danny dengan gaya menggoda. Danny terus terdiam.

“Err....you know what I mean..” Danny. Becka senyum. Memang mudah untuk memaafkan tetapi sangat sukar untuk melupakan apa yang sudah terjadi.

Top bangun dan terus duduk di sebelah April. April senyum dan cuba berlagak seperti biasa. Top mencubit pipi April dengan lembut.

“I love you...” Top.

“I love you more..” April.

“Syg..jangan buat bukan-bukan ar..” Top.

“Apa maksud hby ni?” April cuba memancing. Top tahu apa yang ada dalam fikiran April.

“Tiadalah..manatau syg tiba-tiba terfikir mau buat perkara bukan-bukan..” Top. April geleng kepala tanpa menjawab kata-kata Top.

*******
Berly mempersiapkan dirinya. Dia baru sahaja di maklumkan dia akan turun gelanggang pada hari ini. Kalau nasibnya baik dia akan dapat masuk ke final dan berjumpa dengan Christine. Dia sudah merancang dengan teliti.

Toba melihat Berly dengan pandangan ragu-ragu. Dia tidak yakin wanita itu mampu untuk menumpaskan lawannya nanti. Semua yang menyertai arena itu adalah orang-orang yang handal dan sudah memegang beberapa rekod. Sedangkan wanita itu adalah pendatang baru yang tidak perna menyertai mana-mana pertandingan.

Toba berjalan menuju kearah Berly. Masih ada sedikit masa lagi sebelum perlawanan pertama bermula. Berly berdiri dengan tenang sambil memerhati kedalam gelanggang arena. Dia cuba mencari ketenangan di dalam hatinya agar dia boleh bertindak dengan bijak nanti.

“Sudah cukup persediaan kau?” Toba. Berly memandang tiba tanpa senyuman. Sehingga kini dia masih belum temui jawapan siapa Toba dan mengapa Toba membawa dia kesini. Tapi gerak hatinya jelas mengatakan Toba berhubung kait dengan Kelly.

“Aku sudah cukup sedia dari hari pertama aku berada disini lagi!” Berly.

“Bagus! Sungguh bersemangat! Aku suka!” Toba. Berly tidak mahu lagi menjawab pertayaan Toba. Bimbang jika kata-kata Toba nanti akan mengganggu emosinya.

Red Butterfly Season 4Where stories live. Discover now