Chap 10

1.9K 118 2
                                    

Kelly melihat skor fighter-fighternya. Kali ini dia mahu melihat secara live kehebatan Berly sejak beberapa hari lalu dia asyik mendengar pujian dari Toba tentang kehebatan Berly. Nampaknya dia perlu lihat sendiri kehebatan Berly.

Walau apa pun terjadi dia harus menyingkirkan Berly dari hidup Christian. Sudah terlalu lama dia menantikan saat-saat itu. Dia harus segera menyingkirkan Berly untuk mencapai matlamatnya. Dia perlu memiliki Christian untuk cintanya dan dia juga perlu memiliki Christian untuk perluaskan kuasanya.

“Semua sudah sedia..” Toba bersuara. Kelly angguk kepala.

“Pastikan dia masuk ke final dan pastikan dia dan Christine tidak tahu apa hubung kait mereka berdua! Aku mau Christian tengok sendiri macam mana bini kesayagannya dia tu mati!” Kelly.

“Baiklah..” Toba.

“Kau tolong pastikan Christian dan yang lain nampak dengan jelas perlawanan ni..” Kelly.

“Ok. Aku faham!” Toba terus berlalu.

Kelly tersenyum. Tidak sabar untuk melihat bagaimana Berly mati.

******
“Marta...” Marta pusing kebelakang melihat Ayden yang berdiri di belakangnya. Wajah Ayden sangat pucat. Marta cepat-cepat menarik tangan Ayden.

“Ayden? Kenapa ni?” Marta

“I have a bad dream...” Ayden. Marta menarik Ayden duduk di kerusi.

“Apa yang kau mimpi sampai kau pucat betul ni?” Marta jadi cemas. Dia tidak perna melihat Ayden seperti itu.

“Mommy...” Aydens ebak. Marta terus memeluk Ayden. Sejak kecil Ayden memang mempunyai deria rasa istimewa. Dia akan mendapat mimpi jika ada sesuatu hal buruk yang bakal menimpa Berly.

“Saya mimpi mommy cedera teruk dan mommy...ma...mati...” Ayden. Air mata anak remaja itu akhirnya tumpah. Dia takut apabila teringkatkan mimpinya tadi. Bimbang dia akan kehilangan Berly. Wanita yang sudah melahirkannya.

“OW...Ayden...itu cuma mimpi..mainan tidur..jangan takut...” Marta.

“But..its look like real Marta..saya takut apa-apa jadi sama mommy...” Ayden.

“No Ayden...Your mommy will be find..your daddy will bring your mom home safely...” Marta memeluk Ayden.

“Marta,kalau apa-apa jadi sama mommy...' Ayden

“Shuuu...jangan cakap begitu..your mommy will be ok...” Marta.

“Tapi....” Ayden.

“Ayden,kita berdoa saja semoga tidak ada apa-apa jadi sama mommy...dont worry...” Marta.

********
Berly berjalan masuk setelah namanya diumumkan. Kali ini dia sudah cukup bersedia dan keyakinannnya bertambah setelah berehat beberapa hari sebelum masuk ke perlawanan itu. Berly melihat sekeliling.

Terlalu ramai orang di sekeliling stadium itu sehinggakan dia tidak dapat mengecam Christian mahupun yang lain. Orang-orang bersorak melaungkan namanya. Berly semakin bertenaga dan rasa semakin bersemangat.

“Now we invite the gentlemen! Hanz Sthe Steel!!!” Tukang umum. Berly melihat Hanz berjalan masuk kedalam gelanggang dengan wajah bengis sambil menghayunkan pedangnya. Sejak awal dia sudah tahu Hanz adalah pencabarnya. Dia pasti Hanz masih belum berpuas hati lagi.

Christine tersenyum melihat Berly. Hanz bukan satu ancaman untuk Berly. Christine perna berlawan dengan Hanz dan dia tahu kemampuan Hanz. Hanz bukan lawan Berly.

Hanz berdiri ditengah-tengah berhadapan dengan Berly. Dia tahu Christian ada di tengah-tengah khalayak ramai itu. Dia hanya perlu membunuh Berly untuk memancing Christian keluar.

Red Butterfly Season 4Where stories live. Discover now