Chap 11

1.8K 117 4
                                    

Danny dan Top berjalan masuk ke dalam bar berdekatan hospital di mana Berly di rawat. Christian duduk termenung sendirian. Christian meneguk beberapa kali beer di dalam gelas atas meja bulat itu. Danny menarik kerusi dan duduk berdepan dengan Christian.

Top tarik kerusi dan duduk. Kedua-dua mereka duduk merenung Christian yang kelihatan sangat kusut.  Mereka faham apa yang dilalui oleh naga itu. Pasti sesuatu berlaku didalam wad tadi sehingga Christian terus keluar dengan wajah muram.

“Bro?” Danny. Christian melihat Danny.

“Berly,she want me to let her go..” Christian.

“What?! Jadi kau setuju?!” Danny tinggi suara. Beberapa orang yang ada di dalam bar itu melihat kearah mereka.

“Bro,pujuk Belry. Aku yakin dia tidak serius dengan apa yang dia cakap..” Top.

Christian geleng kepala. Dia tahu Berly benar-benar serius dan maksudkan hal itu. Dia tidak perna melihat mata Berly seperti tadi. Wanita itu benar-benar terluka kerana perbuatannya.

“Jadi kau mau mengalah juga?” Danny.

“I dont know...” Christian.

“Come on Christian Jorim!!” Danny.

“Mungkin kami bukan ditakdirkan untuk bersama. Mungkin kami memang tidak patut bersama..” Christian.

“Aku salah dengarkah ni? Apa sudah jadi sama kau ni Christian? Kau sudah hilang akal kah?” Top.

“Guys..aku sudah buat keputusan...” Christian.

Dua jejaka itu memandang Christian mahu mendengar penjelasan Christian.

“Aku akan berkawin dengan Kelly..” Christian.

“You what?!!! are you out of your mind Christian Jorim?!!!!!” Top mula hilang sabar. Dia terkejut dengan kenyataan Christian. Dia benar-benar tidak dapat menerima semua itu.

Top bangun dan terus menarik kolar baju Christian. Tanpa berfikir panjang dia terus menghadiahkan satu tumbukan tepat kewajah Christian. Emosi Christian terpancing dengan tindakan Top. Christian terus membalas tumbukan Top sehingga Top terus terjatuh ke lantai.

Danny segera menghalang Christian sebelum Christian terus membunuh Top. Naga itu abru sahaja minum beer dan emosinya tidak terkawal saat itu. Danny terpaksa menggunakan kekerasan terhadap Christian.

Danny menolak Christian sehingga naga itu terjatuh ke lantai. Christian merenung Danny dengan tajam. Dia bangun perlahan,tubuhnya terhuyung hayang.

“Mulai dari sekarang,kamu jagalah si Berly. She dont need me anymore...!!” Christian terus berlalu keluar dari bar itu.

********
Berly merenung ke luar jendela. Hatinya terasa tersiksa saat itu. Dia benar-benar rindukan Christian.  Dia tidak sampai hati sebenarnya menghalau Christian. Tetapi hatinya terlalu sakit dan lukanya masih berdarah lagi. Melihat wajah Christian buat dia tidak kuat.

Becka dan April keluar dan turun minum di cafe bawah. Berly perlukan masa untuk bersendirian. Dia cuba melelapkan matanya. Tetapi gagal. Ingatannya pada Christian semakin menebal. Dia mulai rasa bersalah diatas perbautannya tadi.

“Dear god...please help me..help me...its so hurt...” Berly menangis sendirian. Dia menarik selimut menutupi tubuhnya yang kedinginan.

Dia terdengar pintu di buka. Berly menoleh. Matanya bulat besar merenung Kelly yang berdiri di depannya. Kelly datang sendirian dan wanita itu memandang benci pada Berly.

“Welldone Kimberly Gold..Red Butterfly memang sesuai sama gelaran kau.. you win 8 games..” Kelly sinis.

“Kau mau apa lagi datang sini?!” Berly.

Red Butterfly Season 4Where stories live. Discover now