V

104 4 0
                                    

De volgende dag als we even de tijd hebben vragen Mara en ik aan Thijs om te praten, wij willen duidelijkheid. Thijs ontkend dat hij mij leuk vind en vaak met mij praat. Als we die middag weer spelletjes doen merk ik dat Thijs mij en Mara de hele tijd negeerd. Mij best als hij dat wil.

Als we weer even vrije tijd hebben probeer ik met hem te praten maar het lukt niet. Tot een moment dat hij naar mij komt en we met z'n tweeën. Het gesprek begint ongemakkelijk, maar dat is altijd zo. 'Thijs, Mara denkt dat jij mij leuk vind.' Begin ik de stilte. 'Nou ik vind je aardig en ik vind het altijd gezellig met jou, meer is het niet.' Verklaart hij. 'Kom je daarom zovaak naar mij toe?' Hij knikt. Dan besef ik me dat iedereen ons kan zien, en Mara kijkt niet blij. 'Mara vindt ons gesprek niet leuk volgensmij, ze wil niet dat ik met haar neef ga.' Merk ik op. 'Ten eerste wij mogen best gewoon praten en ten tweede waar bemoeid zij zich mee.'           'Daar heb je een punt.' Antwoord ik. 'De rede dat ik steeds naar jou kom is dat jij me begrijpt, nou ja zo lijkt het. Ik vind het moeilijk de leiding te hebben.' Zegt Thijs. 'Dat had ik niet van jou verwacht.' Zeg ik. Hij glimlacht, en ik merk dat hij zich schaamt. 'Je hoeft je niet te schamen hoor.' Zeg ik. 'Nee dat weet ik.' Zegt hij een beetje verdrietig. Ik kan de verleiding niet weerstaan om hem niet te troosten en ik knuffel hem. Het geeft een goed gevoel, en aan zijn kant volgensmij ook. Dan kijken we elkaar weer aan. 'Zullen we weer naar de rest gaan?' Vraagt Thijs, en ik knik. Ik zie Mara boos door haar verdriet kijken. Als ik terug loop merk ik dat ik een bitchface op zet en ga zitten en naar de grond staar. Ik hoor de leiders tegen Thijs praten. 'Hoezo knuffel je haar?'   
'En ga je bij haar huilen?'
'Je kan ons vertrouwen.'
'Jij moet het voorbeeld geven.'
Ik hoor dat Thijs er niet op reageerd, ik wil erheen lopen om hem te troosten. Dan komt Mara naast me zitten. 'Wat was dat?!' Zegt ze boos. 'We hadden.een afspraak' vervolgd ze. 'Ik kan het uitleggen.' Zeg ik, maar ze loopt al weg. Ik begin te huilen.

Is Liefde Altijd Bereikbaar? // VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu