XXIV

57 0 0
                                    

Ik schrik wakker, het is half 7 in de ochtend. Over een half uur zou ik toch opstaan om naar school te gaan. Ik had een nare droom, iets dat ik verkering had met Thijs en dat Mara zo boos was dat ze me bedreigde. Nou ik hoef nooit iets met Thijs te hebben. Om 8 uur pak ik mijn fiets en fiets heel rustig naar school. Ik pak mijn loodzware tas van mijn rekje van mijn fiets en doe hem op mijn rug. Hij is zo zwaar van al mijn boeken die ik mee moest nemen. Ik zie Thijs, ik draai een andere kant op zodat hij mij niet ziet. Ik voel dat iemand op mijn schouder tikt. Ik kijk achterom, Thijs. 'Was ik gister niet duidelijk genoeg?' Zeg ik boos en hard dat iedereen ons aankijkt. Thijs loopt weg, ik ben aan de beurt en ik lever mijn boeken in, ik pak de brief die ik krijg en doe hem in mijn lege tas. Ik pak mijn fiets weer net zo sloom als ik heen kwam naar school. Het is 9 uur als ik thuis kom.
Om twaalf uur dek ik de tafel en vraag mama of ze ook komt eten. Samen eten we wat, na het eten moet mama meteen weer aan het werk want ze heeft het druk. Omdat ik niks te doen heb doe ik wat klusjes in huis.

Op donderdag verveel ik me dood, ik vraag me af of ik een feest moet houden voor vriendinnen. Ik heb alleen Mara en een paar meiden, maar niet veel. Ik besluit het niet te doen, zaterdagmiddag op de dag dat ik jarig ben komt de hele familie al.
In de middag komt Mara langs, gewoon voor de gezelligheid.
'Mis je Thijs?' Vraagt Mara op een gegeven monent. 'Ik weet het niet.' Zeg ik zo droog mogelijk. 'Ik zie het wel.' Zegt Mara lachend. 'Dat vind je toch niet leuk?' Vraag ik verward. 'Nee, maar Thijs zei van wel en ik geloof hem.' Zegt Mara. 'Hoezo zegt Thijs dat?' Zeg ik. 'Geen idee.' Zegt Mara. 'Ik heb nooit iets tegen hem gezegt.' Zeg ik. Ik ben op dit moment zo bang om haar kwijt te raken. 'Maar waarom ben je niet boos op Thijs die mij leuk vind, maar wel op mij terwijl ik hem niet leuk vind?' Vraag ik best boos. 'Omdat Thijs jou niet leuk vind zegt hij en ik merk aan jou dat jij hem leuk vind.' Zegt Mara. 'Thijs komt zo vaak naar mij toe, hij vind mij echt wel leuk. Ook tijdens het boeken inleveren.' Zeg ik. Mara zegt niks. Ze geeft me dus gelijk. 'Jij vind hem echt wel leuk.' Zegt ze boos en loopt weg. Ik moet er van lachen ze weet dat ik gelijk heb. Maar zij haar zin. Het is al vijf uur en ik begin met koken, dat doe ik wel vaker. Om kwart voor 6 kunnen we eten. Vandaag ga ik na het eten boven mij serie kijken en ga dan maar eens slapen.

Is Liefde Altijd Bereikbaar? // VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu