XXI

53 1 0
                                    

Als ik klaar ben lever ik het briefje in. De bel gaat en ik loop naar de volgende les toe.

Als ik thuis kom vraagt mama me om te koken, want zij moet op cursus. Ik maak kipfilet met aardappels en erwtjes. Als ik klaar ben vraag ik of papa komt eten. Na het eten kijk ik nog tv met papa en ga dan slapen. Ik hoef geen huiswerk meer te maken en leren. We hebben de laatste 2 weken school, en sluiten alles af.

Die vrijdag ga ik weer naar school afgelopen dagen is er niet zoveel gebeurt alleen is onze groep nog hechter geworden. Vanavond gaan we met z'n allen afspreken. Ik heb er heel veel zin in, en ik fiets dan ook vrolijk naar school. In de klas is het nogsteeds saai, ik heb geen vrienden. Maar gelukkig heb ik die in de pauze wel, van klas veranderen heeft niet zoveel zin meer. Bram is wel aardig uit mijn klas, maar die heeft andere vrienden hier.

Rond half 8 in de avond ga ik me maar eens klaarmaken. Ik doe mijn favo mascara en eyeliner op. Dit is de eerste keer in tijden dat ik me weer eens goed opmaak. En een extra leuk setje uitzoek. Dat doe ik altijd als wij gaan chillen, dan voel ik me wat leuker als we foto's gaan maken.
Ik haal Mara thuis op en samen fietsen we naar Lis, daar hebben we afgesproken. 'Heyy.' Zeggen we tegen elkaar. Er zijn al een paar jongens en meiden. Bij Lis hebben ze een grote schuur waar we mogen chillen. Het is een wonder dat iedereen kon. En om 9 uur is iedereen er, we besluiten een spel te gaan doen.
Iedereen krijgt ruzie met elkaar.
'Stop! We kwamen hier omdat we de hechte band weer terug wilde. En nu zijn we allemaal boos op elkaar, wat heeft dit voor zin.' Zeg ik een beetje verdrietig. 'Ze heeft gelijk, dit is onzin.' Zegt Lars en ik lach naar hem. 'Dat zeg je alleen omdat je haar leuk vind.' Zegt een jongen. Verslagen plof ik boos op een bank, Lars komt naar me toe. En.slaat een arm om me heen. 'Het komt wel goed.' Zegt hij. En ik schuif op en Lars komt naast me zitten. Zo zitten we tot dat we weer naar huis moeten. Als ik even alleen met Lars sta zeg ik: Lars ik vind je niet meer leuk he, ik heb stiekem zelfs nog gevoelens voor Thijs.' Thijs geeft me een knuffel, 'ik vind je ook niet leuk, en jij krijgt Thijs.' Zegt Lars lief tegen mij. Met z'n allen fietsen we naar huis. Thuis aangekomen ga ik meteen slapen.
Als ik om half 10 wakker wordt kijk ik op mijn telefoon, iedereen heeft de groep verlaten. Nouja bijna iedereen, ik zie dat ze van te voren ruzie hadden.

Is Liefde Altijd Bereikbaar? // VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu