XVII

55 1 0
                                    

Ik kan me nog herrineren dat we hele goede vrienden waren, ik, Mara, Lis, Lars nog een paar jongens en meiden. Toen ik met Lars kreeg werden de jongens en meiden een beetje gescheiden. Als ik weer vrienden wordt met Lis en Lars en Lars weer met zijn vrienden. Kunnen we dan weer één groep vormen? Mijn diepgaande gedachte onderbreekt mama.
'Kom je eten!?' Roept ze van beneden. Ik loop naar beneden en ga eten. Na het eten ga ik vast leren voor de toets van vrijdag. Ik moet over, anders komt onze groep alsnog niet bij elkaar.

De volgende dag op school ben ik er vroeg want ik weet dat Lars er ook altijd vroeg is en ik loop naar hem toe.
'Hey' zeg ik.
'Wat ben jij vroeg.' Zegt hij lachend.
'Ik wil praten, vind je mij nog leuk?' Vraag ik
'Uhm eigenlijk wel.' Zegt Lars voorzichtig.
'Ik was aan het bedenken, onze hechte groep van toen moet weer bij elkaar komen.' Zeg ik.
'En wij moeten daarom weer vrienden worden?' Vraagt hij.
'Ja... en jij ook met jou vrienden.' Antwoord ik.
'Ze zijn woest.' Zegt hij
'Mara was ook woest, bij ons is het ook goed gekomen.' Zeg ik.
De bel gaat en we lopen naar onze les, ik hoop maar dat Lars er iets aan doet. Nu in de pauze Lis nog duidelijk maken dat ze er ook bij moet komen. Ze heeft wel nieuwe vrienden, maar ze mist ons sowieso wel. Dit klinkt heel egoïstisch, maar we waren zo close altijd.

In de pauze loop ik naar Lis. De meiden die bij haar staan doen stom tegen mij. Ik trek me er niks van aan. 'Lis ik wil even praten.' Zeg ik. En ze loopt mee, ik zeg tegen haar bijna hetzelfde als wat ik tegen Lars zei. Ze vind nog niet eens een klein beetje dat ik gelijk heb en ze gaat weer bij haar 'vriendinnen' staan. Als zij er niet bij wil horen mij best.
'Waar ben jij mee bezig?' Mara komt naar me toe gelopen. 'Ik wil onze oude hechte groep terug.' Zeg ik. 'Sorry ik klonk boos, en ik snap het maar dat gaat je niet lukken denk ik.' Zegt Mara. 'Mij lukt dat.' Zeg ik zelfverzekerd. Als de bel gaat lopen we naar de volgende les.

Als ik een filmpje op youtube aan het kijken ben, krijg een een bericht van Mara. Ik open het
Mara: ik ben op feest bij die moeder van Thijs, mijn tante dus.
Ik: oke gezellig
Mara: nou ja ik wil met Thijs praten, maar hij negeerd me
Ik: gewoon blijven praten, of vraag even of hij mee naar buiten gaat
Mara: ja thxx

Ik wacht op een bericht van Mara, dan krijg ik een bericht. Ik pak snel mijn telefoon, maar het is mama of ze nog iets mee moet nemen uit de winkel. Dan krijg ik wel een bericht van Mara.
Mara: ik heb hem nog nooit zó boos gezien
Ik: hoezo?
Mara: hij is boos dat ik niet wil dat jij met hem gaat, maarja jij wil hem toch niet
Ik: ik weet het niet
Hoezo wil ik hem niet? Ik ga voor mijn vriendin en ik mag hem niet, van Mara. Ik mis hem zoo erg.

Is Liefde Altijd Bereikbaar? // VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu