Bonus

7.7K 420 31
                                    

Sebenarnya cerita bonus nak buat lama dah. Sejak 10K reader lagu. Tapi tulah. Aq tak tau nak buat apa dengan dorang. So enjoy jelah. Tapi panjang sikitlah.
.
.
.
.
.
"Rin~" panggil Shariff dengan suara yang boleh buat kambing dengar pun pengsan.

"Hm, asal?" sahut Arinah dengan suara nak taknak je. "Minggu depankan ada theater musical, kan. Kau dah tau ke belom watak kau..." tanya Shariff sambil makan burgernya.

"Aku taknak kesah pon. Mesti aku kene jadi watak yang tak penting, kan?" teka Arinah. "Yes, memang tak penting pun" Arinah memetik jari "haaa, kan betul" sambil mengambil beberapa (batang? Keping? Tahlah) fries goreng.

"Tapi, bagi aku watak tu penting" balas Shariff. "Asal pulak?" soal Arinah pelik. Kau kena jadi Mak Fitri. Tapi sesuailah korang. Dia budak lelaki yang pendek, yang comel, ikut mak dia, kan" Arinah dah melopong.

"Ulang balik". " kau.. Hah kau kau.. Kena.. Jadi.. Mak Fitri" sejurus itu terus Arinah meminum Air suamnya dan sembur kat tepi. Nasib takde orang.

"Series ah. Aku jadi mak. Sape jadi suami aku siakk." kata Arinah tak puas hati. "Aku" Jawab Shariff. "Kau? Kau?" Shariff hanya mengangguk sambil makan burgernya.

"Naufal jadi abang Fitri. Soo, that's mean Opal jadi anak KITA jugak!~!~!" Arinah dah mengeluh. "Epul?" soal Arinah slow. "Epul? Haaa, ni best sikit. Dia yang jadi watak utama. Dia nanti culik Opal. And then kita dibunuh oleh dia... Yeay..." suara Shariff agak hambar ye.

"Tapi best. Kau kena jadi bini aku. Takdelah kekok sangat nanti. Lagipun~ hehehe" Shariff dah buat muka sangap dia tu. "Gatal eh kau. Gata gatal gatal" Arinah menumbuk bahu Shariff.

"BTW, esok latihan tau. Jangan pakai baju warna biru" kata Shariff. "Asal lak?" Arinah dah mengeluh. "Sebab aku tak pakai baju warna biru hehe" Shariff sengih. Nasib comel. Uweek. Comel ke.

"Urmm, kalau macam tu. Aku pakai baju birulah eh. Eh, dahlah. Waktu rehat dah nak habis ni. Kang tak pasal-pasal kena duduk luar. Taknak aku. Sunburn" terus Arinah bangun sambil membawa bekas fries dia yang masih banyak tu.

"Nak simpan untuk masa Geo lah tu. Almaklumlah kau asyik ngantuk bila Geo tu. Ish ish ish" Shariff menggeleng. Ngarutlah aku ni.

"Hah, makan pun lambat. Dari tadi main phone je. Budak nilah~".

Arinah jalan sambil main COC.

Gedebuk!!

Maka susuk tubuh yang langgar Arinah tadi jatuh manakala Arinah masih teguh berdiri. Dia pandang depan dan menutup phonenya. "Asal kau jatuh bila langgar aku tadi. Kau kan sado. Camnepah boleh jatuh. Adoilahh.." terus Arinah menghulurkan pensel boxnya. Takkan nak hulur tangan pulak.

" Kau. Asal Shariff pulak yang kena jadi suami kau. This is not fair. Aku nak pergi tukar watak dengan dia" marah Epul.

Dia menarik pensel box tu dan Arinah terjatuh atas badannya. K, tu tak sengaja. Ke sengaja. Boleh je bangun sendiri halamak.

Masa tu, "sesuai jugak eh korang. Okay, aq chance watak dengan kau. Kau Arimah.. Eh Arinah. Pergilah kat dia" Shariff senyum terpaksa dan pergi.

Masa latihan.

Okay kita ada pertukaran watak. Shariff dia tukar dengan Epul. Okay just that. Okay jom kita start.

Bila dah sampai part diorang.

"Jangan dekat! Kalau tak aku bunuh Naufal!" -Shariff-

"Bagi balik anak aku. Langkah mayat aku dulu! Arinah, duduk kat belakang!"-Epul-

"Ahh, kacang jelah langkah mayat kau!"-Shariff-. Lalu dia menolak Opal ke tepi dan mara ke arah Epul dan Arinah.

"Get this Revenge" lalu menembak Epul. Epul pun mati.
"Kau, kau pun patut mati!" lalu menembak Arinah.

"Okay Cut" Adi Menjerit. "Sampai sini jelah latihan kita. Waktu persembahan tu buat elok elok tau" .

Waktu persembahan...

"Papa!!! Mama!!!"  Opal meraung.

"Jangan dekat. Kalau tidak Aku bunuh Naufal!" lalu mengacukan pistol di kepala Opal.

"Bagi balik anak aku. Langkah mayat aku dulu. Arinah, duduk belakang." pinta Epul.

Arinah pun terus menyorok di belakang Epul.

"Ahh, kacang jelah langkah mayat kau!" lalu mencampak Opal ke tepi dan hala ke arah mereka berdua.

"Get this revenge" lalu menembak Epul. Epul pun jatuh di atas pentas. "Kau..kau!!"

Shariff memberhentikan kata-katanya. "Aku takkan matikan kau walaupun kau dah matikan hati aku. I give you chance two. Will you forgive me?" Suara Shariff berubah menjadi sweet.

"No, never." tengking Arinah. Aduh kau ni Shariff. Asal tetibe tukar jalan cerita.

"Okay, kalau camtu terpaksalah aku curi hati kau. Dan anak kau, kan" lalu menarik Arinah dan mendukung Opal yang masih terduduk tu. " Fitri, aku tau kau menyorok. Keluar dan aku maafkan kau." kata Shariff dengan tenang.

"O..okay" Mengadalah budak ni. Pergi tukar pulak jalan cerita. Aku pun terjebak. Fitri berlari anak ke arah Shariff.

"Mulai harini. Panggil aku papa eh" lalu menggosok kepala Fitri. "All of you will be mine" dan dia tarik Arinah turun ke pentas. Fitri terpaksa kejar.
.
.
.
.
.
Okay tak? Tahu hambar. Sambungan? Tunggulah 20K reader.  Tengah xde idea ni. K, kalau nak sambungan, tunggu jelah eh. Hehe. Thanks kepada semua yang selama ni support.


© | 𝙈𝘼𝙎𝘼𝙇𝘼𝙃 𝙏𝙀𝙆𝙉𝙄𝙆𝘼𝙇Where stories live. Discover now