Series ah, 20K!!!!! Tak sangka cerita mengarut ni ada jugak orang baca. Terharu *makan chipsmore sambil menangis*.
Terima kasih sebab baca benda ngarut ni."Shariff, kau gila eh tiba-tiba tukar ending" marah Arinah. "Biarlah. Dah tu hakikatnya...." Shariff jeling sambil mencebik bibirnya.
"Hakikat??? Tapi itu memalukan tau tak" Arinah dah hentak kepala kat dinding beberapa kali.
~ Dashi run run run ~
Arinah angkat call bila tertera nama Arfan. Adik saudara dia.
"Assalmualaikum, budak gemok" Sapa Arinah. "Eii Kaknah ni. Arfan tak gemoklah. Akak, ada berita buruk ni" Adu Arfan. Arinah dah buat muka berok dia. Masalah?? Sejak bila kalau dia ada masalah dia cerita kat aku ni?
"Masalah apa?"Soal Arinah. " Mama tu.. Dia nak masukkan Arfan asrama. Arfan taknak. Tau tak? Kan mama tu kurang betul sikit otak dia. Dia selalu lupa yang Arfan ni lelaki. Lepastu, dia daftarkan Arfan kat asrama perempuan. Tu maksudnya, Arfan kena tipu jantina, Arfan kena period macam perempuan. Arfan kena pakai tudung, Arfan kena tipu arhjgghhgggshwuuwidaonzhsislwjw. Macam mana Arfan nak buat semua tu?"
Arinah dengar aduan Arfan dengan teliti. "Pan, dengar ni. Akak pun kadang-kadang tengok kau macam perempuan. Yelah, Akak tau maklong yang suruh Arfan bela rambut panjang tu. Tapi Arfan lagi cantik dari akak. Eiii, rasa cam nak sekeh je kau sebab kau lagi cantik dari aku. So, Arfan dengar jelah cakap Maklong. Biarlah dorang nak panggil Arfan Papan ke apa ke? Lagipun Maklong kan sakit" terang Arinah panjang berjela.
"Eii, Arfan bukan nak kurang ajar dengan mama tapi, ni kan salah di sisi agama" Arfan mengeluh. "Akak faham. Sebab dulu akak pun pernah menyamar jadi lelaki. Susah tau tak menyamar jadi jantina berbeza ni. Jadi, it's up to youlah" nasihat Arinah cuma tu je. Tapi, nasihat ke tu?
"Okay, kak. Mama dah datang. Pan end call dulu" sejurus itu terus Arfan end call.
"Hah, kenapa tu?" soal Shariff. "Adik saudara aku. Kau tau kan makcik aku tu nyanyok. Dia lupa anak dia lelaki. Pastu dia suruh Pan simpan rambut. Sekali tengok memang macam perempuan ah. Pastu dia pergi daftarkan Pan masuk asrama. Asrama perempuan pulak tu" terang Arinah.
"Pfffttt, pastu apa nama Arfan kalau jadi perempuan?" Shariff tahan gelak. "Tah, Aku rasa Farhana ok kot" cadang Arinah. "Aku support nama tu!" cakap Shariff beriya-iya.
~ Dashi run run run ~
"Jap dia call lagi" Arinah terus angkat call. "Apa lagi Pan?"
"Lupa nak bagitau. Asrama tu asrama Kaknah jugak tau hehehe" kata Arfan. "Series ah. Bapak ah. Eh, akak nak tanya Pan ni. Apa nama perempuan kau?"
"Afrina, macam nama akak kan, hahahaha" entah kenapa Arfan gelak. "Aduh kau ni. Nama aku jugak jadi mangsa. Dahlah. Assalamualaikum, kalau ada apa-apa call akak". " okeh kaknah, Waalaikumusalam" end call.
Shariff angkat sebelah kening tanda 'apa dia cakap?'. "Dia masuk sekolah ni. Nama dia Afrina. Tu je" Arinah bagi point perbualan tadi.
"Tapi, adik saudara kau tu... Ada nafsu ke tak?" Arinah tersedak dengar soalan CEPUMAS tu. "Urmmm, aku blah dulu. Lagi satu, dia tu sexless. Ok bye" terus Arinah lari ke bilik air.
"Aku tanya je. Kesian perempuan-perempuan dalam asrama tu dapat dosa sebab maklong dia yang nyanyok tu. Dah Arfan tu lelaki, masuk asrama perempuan of couse lah nampak rambut semua perempuan. Kalau Arinah dulu masuk asrama lelaki pun sama je. Heh, asal aku membebel sengsorang ni"
.....
Hari kemasukkan Arfan a.k.a Afrina.
" susahlah nak jalan pakai kain baju kurung ni. Aku belah tepi kain ni karang. Dahlah panjang. Kainnya. Eish, macam manalah perempuan jalan. Lagi-lagi tudung ni. Sikit-sikit ke depan. Panas pulak tu" bebel Arfan masa masuk asrama tu. Almaklumlah masa tu semua murid masih dalam sesi P&P.
Dia masuk bilik dia, CP3. "Urgh, though day will become" lalu menghempaskan badan ke katil.
Dan akhirnya dia tertidur........
"Urmm, awak budak baru tu ke?" soal seorang perempuan. "Urm, ye saya" suara Arfan memang lembut sikit. Sebab entah tak tau.
"Oh, Hai Afrina. Saya Elina. Roommate awak. Katil saya atas awak je" Elina senyum dan hulurkan tangan untuk bersalaman. Arfan teragak-agak untuk salam. Akhirnya dia sambut juga.
"Kat tepi belah bawah tu Qistina atas dia Shafia. Bilik ni ada empat orang je..... " terang Elina dari A ke Z.
Arfan hanya mengangguk. "Afrina, kenapa tak bukak tudung dari tadi. Masa tidur tadi pun awak pakai tudung?" Terus Arfan tarik tadung dan scarf dia. Patutlah panas. Dia pun buka ikat getah tu.
"Awak cantiklah Afrina" puji Elina. "Mana ada..." Arfan hanya tersenih macam kerang busuk. Aku laki lah Elina... Okay.
Baru sorang pun aku tak tahan. Macam mana dengan semua. Eishh, apa nak buat lepas ni. Kaknah, I need You right now!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Okay tau hambar. Series takde idea. Sorry sangat-sangat. Heh, idea aku ni makin lama makin ngarut lak. Jadi cerita lepasni Arfan jadi watak utama. Tapi, tetap Arinah dan yang lain jadi watak sampingan. K, kalau rajin aku updatelah.
YOU ARE READING
© | 𝙈𝘼𝙎𝘼𝙇𝘼𝙃 𝙏𝙀𝙆𝙉𝙄𝙆𝘼𝙇
RomanceDisebabkan salah pengetua... Seorang gadis telah menjadi seorang mangsa. hahahahaha. Dia terpaksa tinggal dalam asrama lelaki sebab asrama perempuan dah penuh. Mula-mula macamni, Pengetua ingat sorang bilik yang sorang tak cukup tu asrama perempuan...