Cansu
Gözlerimi üzerimde hissettiğim ağırlıkla açtım karnımın üstünde bir kol vardı hışımla kafamı yana çevirdiğimde tolga bana sarılmış yan yana uyuyorduk gözlerimi kocaman açtım ve kıpırdanmaya başladım oda gözlerini açıp bakışlarını bana çevirdi gülümsüyormuydu o .
"Ne işin var senin burada "
"Ne diyorsun cansum "
"Bana cansum deme kalk yanımdan ben başkasıyla evliyim "
"Saçmalama cansu sen benimle evlisin "
"Hayır ben ateşle evliyim seni affetmedimki ben kandırdın sen beni , ben seninle evli olamam hayır hayır "
"Cansu , cansu , cansu "
Birinin kolumdan tutup sırkalamasıyla gözlerimi açtım ve kollarımı tutan kişiye baktım bu ateşti tolga nerdeydi daha demin yanımda yatıyordu yüzümden akan terleri sildim ve saçımı arkaya attım.
Çok şükür rüyaymış ateşe baktığımda endişe dolu gözlerle yönünü bana çevirmiş bakıyordu kollarımı hâla bırakmamıştı , dün geceki halimiz aklıma gelince utanarak başımı önüme eğdim o ise çenemden tutup başımı kaldırdı ve önüme gelen saçımı alıp kulağımın arkasına usulca bıraktı vücudum alev almıştı resmen Allahım ben bu adamın yanında saçım açık mı uyudum."İyimisin küçük "
Gözlerine baktığımda daha demin endişe dolu olan gözlerde başka bir duygu vardı anlayamadığım değişik bir duygu .
Başımı salladım ve tekrar başımı eğdim kapının aniden açılmasıyla bakışlarımı o tarafa çevirdim yusuf kaşlarını çatmış bana ve ateşe bakıyordu .
Yusuf ateşin nesi oluyor hâlâ çözmüş değilim ve yusufun bana neden böyle davrandığınıda ."Ne oldu yusuf "
Ateşin bağırmasıyla kaşlarımı çatarak ona baktım o ise gözlerini yusuftan ayırmıyordu .
"Teyzem nerde ateş "
"Gönderdim kendi evine "
"Neden gönderdin "
"Sen bana hesap mı soruyorsun çık bu odadan "
"Evlendiğinizi bana söylediği için değil mi ateş "
"Bu seni ilgilendirmez yusuf şimdi çık odadan "
Yusufa baktığımda gözlerini bana çevirmiş sinirle bakıyordu .
"Senin yüzünden gitti teyzem keşke hiç karşıma çıkmasaydın keşke hiç gelmeseydin bu eve seni hiç affetmeyeceğim cansu "
Hışımla çıktı odadan bense gözlerim kapattım ve başımı önüme eğdim .
Keşke yusuf keşke hiç gelmeseydim ama olan oldu ikimizde bu durumu kabullenmek zorundayız üzgünüm canım bende böyle olsun istemezdim .Kolumda hissettiğim el ile bakışlarımı ateşe çevirdim ve kaşlarımı çattım kolumu çekip yataktan kalktım .
"Yusuf haklı keşke hiç gelmeseydim bu eve keşke seninle evlenmiş olmasaydım keşke ateş keşke "
Hışımla banyoya geçtim ve kapıyı örtüp arkasına yaslandım gözyaşlarım ardı ardına süzülüyordu yanaklarımdan aynaya baktığımda halime acıyordum düne kadar bu adamdan köşe bucak kaçan ben dün gece yanına yattım ve boynuna sarılıp uyudum yazık sana cansu yazık annenin yüzüne nasıl bakıcaksın ha nasıl odanın kapısı sert bir şekilde kapandı gözlerimi kapattım ve derin bir nefes aldım .
Elimi yüzümü yıkayıp odaya geri döndüm ateş çıkmıştı bende üzerimi değiştirip örtümü yaptım dün örttüğüm örtüyü arasamda bulamamıştım nasıl kafamdan çıktığını bile bilmiyorum ki kesin o pislik çıkarmıştır herşeyden fırsat kolluyor pislik herif .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ateş
SpiritualAteş cansunun yanağına elini koydu "Sen yoktun o zamanlar çocukluğum da en çok yağmuru severdim ben ... Ne zaman bir dert gelse bana, yağmur yağar , dinler,dokunur ve topraktan kalkan o kokuyu koklardım ... Ateşim sönerdi ... Sonra büyüdüm ... Gözle...