Özetle kilo vermek

344 10 0
                                    

Merhaba! Bu bölümü bütün kitabı okumayıp direk kilo vermeye başlamak isteyenler için yazıyorum.

Bu arada tartılmayacağım demiştim ama tartıldım 😂. Ve 56.9 çıktım. Ödem falan da olduğu için aslında 55.5-56 kiloyumdur diye düşünüyorum -inş inş-.

Her neyse başlayalım o halde.

-Sabah uyanınca ve yemeklerden önce 2 bardak, yemekle birlikte 1 bardak ve yemekten sonra 1 bardak su için. Yemek sırasında fazlaya kaçıp şiştiğinizi hissederseniz sonradan içmeyin. mideniz büyümesin.

-Egzersiz yapmaya özen gösterin. Ancak ilk defa yapacaksanız birden fazlayla başlayıp kaslarınızı ağrıtmayın, azar azar arttırın. Egzersizlerden 1 saat kadar önce 1 bardak şekersiz türk kahvesi/nescafe içerseniz yağ yakımını hızlandırırsınız.

-Egzersiz olarak ev içinde pilates ve zumba yapabilirsiniz. Onun dışında dışarıda yürümek ve koşmak da gerçekten etkili. İmkanınız varda yüzebilir ve bisiklete de binebilirsiniz. Onlar 1 numara sayılır.

-Hayatınızdan ayçiçek yağı gibi sağlıksız yağları çıkarın ve yemeklerde zeytinyağı ile tereyağı kullanın. Mümkün olduğunca ayçiçek yağı kullanmayın.

-Haftada bir gün ödül gününüz olsun. Sabah veya öğle saatlerinde çikolata/kek türü istediğiniz bir şeyi yiyin.

-Yeme düzeninizi yeniden oluşturun. Fast food'u hayatınızdan şutlayın ve tamamen sağlıklı ev yemeklerine yönelin.

-Uyku saatinizden 3-4 saat önce yemek yemeyi kesin. Meyve dahi olsa yemeyin.

-Bir yerde okumuştum. Gece 23.00-2.00 arası vücut uyurken yağ yakıyormuş sanırım. Yani uyku düzeninizi gözden geçirin.

-Her yemekten azar azar yemeye çalışın. Ha demiyorum ki bir öğün 10 farklı şey yiyin. Sadece yemekle her vitamini alın, sağlığınız gitmesin.

-Şok diyet/dışarıda satılan zayıflama çayları falan kullanmayın asla! İlla ödem söktürücü kilo verdiren çay içicem diyorsanız bir soğanı iyice kabuklarıyla yıkayın. Dörde bölüp suya koyun ve kaynatın. 3-4 dk kaynasın ve sonra süzüp sıcak için.

-Söylememe gerek var mı bilmiyorum ama çayınıza şeker atmayın.

-Pilav, makarnadan olabildiğince uzak durun. İlla makarna isterseniz de kepekli makarna varmış sanırım ondan yiyebilirsiniz ama kontrollü yiyin yine de.

-Ara öğünlerinizi atlamayın, öğün birleştirmeyin, kendinizi aç bırakmayın.  Eğer bir süre aç kalırsanız sonra yemeğ ister istemez çok yersiniz. 1 öğünde 500 kalori almaktansa iki öğünde 250şer olarak alın. Ayrıca kendinizi kilo vericem diye 1 gün falan aç bırakırsanız metabolizmanız yavaşlar, vücudunuz kıtlık sendromuna girer ve her yediğinizi depo eder.

-Gece yatmadan birkaç saat önce haftada iki kere 1 kase yoğurt, yarım çay kaşığı tarçın, yarım çay kaşığı zencefil, yarın çay kaşığı zerdeçalı karıştırıp yiyin. Göbek yağlarını eritmede etkili. Ancak sakın haftada 2 kereden fazla yapmayın. 2 gün üst üste de yapmayın.

-Ekmek yemeği abarmayın. İlla yiyecekseniz tam buğday/kepek ekmeği türü ekmekleri tercih edin. Beyaz ekmeği yemeyin bu sürede. Çünkü doyurmuyor ve daha çok yiyorsunuz.

-Ekmek yemeyince doymuyor ama ekmek yemek de istemiyorsanız yemeklerin yanında salatalık yiyebilirsiniz. O da doyurur sizi. Ya da onun yerine domates, salatalık, biber ve soğandan oluşan bir salata hazırlıyıp sirke ve limon sıkarak da yemeğin yanında yiyebilirsiniz.

-Ev içinde olabildiğince hareketli olun. Siz fark etmeseniz bile gerçekten kilo vermenize çok yardımcısı olacaktır. Mesela susadınız, suyunuzu kimseden istemeyin kendiniz alın. Yanınıza şişede su almayın her susadığınızda kalkın. Evi süpürüp silin. Hem eve faydalı olur hem kalori yakarsınız.

-Meyveleri de yerken abartmayın. Ölçülü yiyin onlarda da şeker var sonuçta.

Aklıma gelenler bunlardı. Umarım yardımcı olmuşumdur.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 10, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ZAYIFLAMAYA VAR MISINIZ ? Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin