five

44 10 9
                                    

♥♥♥

'Pin! Pin!'

'Bamm!'

'Orang kata, malang itu tidak berbau kan?' Bisik hatinya.

Shinji amat terkejut setelah melihat apa yang berlaku. Pejalan kaki dibelakang telah dilanggar. Ramai orang mengerumuni mangsa. Shinji ingin melihat siapa mangsa itu, tapi malang. Dia sudah terlambat untuk bertemu Hanbin.

Jadi dia segera meninggalkan tempat kejadian. Ketika berjalan, sesekali Shinji menoleh. Hatinya berasa tidak sedap. Terasa seperti ada sesuatu yang telah berlaku.

Shinji memegang dadanya. Debaran dijantung semakin menjadi-jadi. Kepalanya digelengkan lalu dia berlari pergi dari situ.

Dari sudut di mana mangsa berada, mangsa menghulurkan tangannya dan menuding jari ke arah Shinji. Menggigil badannya tatkala merasai kesakitan itu.


♥♥♥


'Tok! Tok! Tok!'

"Hanbin?" Serunya.

Pintu bilik Hanbin berkunci.

"Kenapa berkunci?" Soal Shinji sendirian.

Shinji kembali turun ke tingkat bawah dan mencari kunci pendua di semua laci yang berada di situ. Setelah menjumpai segugus kunci, Shinji kembali naik dan mencuba hampir ke semua kunci.

Tinggal kunci terakhir. Shinji benar-benar berharap ianya adalah kunci sebenar.

'Takk!'

Pintu akhirnya terbuka. Ditolak pintu itu perlahan. Kelihatan Hanbin sedang berbaring di atas katil.

"Hanbin. Saya datang ni." Ucapnya sambil tersenyum.

Shinji perlahan-lahan duduk dihujung katil.

"Saya minta maaf sebab tegakkan ego sampai kita tak berjumpa. Maaf sebab buat awak tertunggu. Mari kita makan? Saya ada bawak tteokbeoki yang awak suka. Bangunlah." Kata Shinji sambil menepuk peha Hanbin perlahan.

Shinji hairan. Apa yang tidak kena pada Hanbin? Kenapa dia tidak bangun? Kerutan di dahi mula kelihatan. Tangannya perlahan-lahan menuju ke arah bahu Hanbin untuk melihat wajah Hanbin.

"H-hanbin.." Serunya sebelum memegang bahu milik Hanbin.

"Han-"

'But you ' re my everything ( You ' re my )
Everything ( You ' re my )
Everything ( You ' re my )
i naku nare huh
gomen ne ( I hate you )
Love you so ( I hate you )
yurus-'

"Hello?" Setelah melihat akan nama Seokjin tertera di skrin telefonnya, segera Shinji menjawab panggilan kembarnya itu.

"A-apa?!" Shinji terkedu tatkala mendengar berita itu.

Telefonnya jatuh ke riba. Berita yang sungguh mengejutkan. Air matanya mula bertakung.

"T-taehyung." Nama Taehyung meluncur laju keluar dari mulutnya.

Our Love Triangle ➽ ksj+kthWhere stories live. Discover now