7. Note, examene si viitor.
Teze, examene, lucrari de control. Orice elev uraste cuvintele astea. La simpul auzului cuvantului "test" toata lumea se panicheaza si incepe sa isi spuna rugaciunile sau sa isi faca copiute. Tuturor ne este frica de examene. Tuturor ne este frica sa fim testati, ascultati, solicitati si in cel mai rau caz, judecati. Dar marea greseala pe care o fac oamenii consta in nereusirea trecerii examenul vietii. La ce se refera acesta?
Ne nastem. Facem primii nostri pasi, descoperim lumea inconjuratoare si invatam sa vorbim. Cu timpul, mergem la gradinita, apoi la scoala, liceu si intr-un sfarsit facultate. Ajungem si la maturitate. Ne gasim o slujba. Ne indragostim. Ne infaptuim o familie. Ne bucuram de anii tineretii. Imbatranim, avem nepotei, iesim la pensie si intr-un sfarsit murim. Cam acesta este ciclul vietii. Dar, ma intreb, cum putem trece prin toate aceste etape asa indiferenti? Doar suntem oamenii! Suntem dotati cu ratiune, emotii, sentimente, constiinta si personalitate. Dar cei mai multi dintre noi, uita de abilitatile incredibile pe care le au si lasa viata sa treaca pe langa ei ca si cum nu are niciun rost.
Nu este bine ceea ce faceti!
Trebuie sa va traiti viata. Sa treceti prin toate etapele sale. Sa copilariti, sa invatati din greseli, sa experimentati lucruri noi, sa cresteti, sa visati, sa va indragostiti, sa va distrati, sa suferiti, sa va riscati, sa imbatraniti si sa muriti.
Acesta este examenul vietii. Si daca vreti sa-l treceti cu bine, trebuie sa tineti cont de sfatul meu.
Dar, haideti sa revenim la subiectul capitolului nostru.
Notele.
De ce mergem la scoala? Cred ca stim prea bine. Pentru a invata lucruri noi, pentru a ne imbogati vocabularul si pentru a fi raspatiti cu calificative bune dar si mai putin bune.
Scoala nu este un lucru rau, nu trebuie sa va temeti de ea. Ea este o simpla cladire ce adaposteste un numar de elevi pentru o jumatate de zi. Daca trebuie sa va temeti de un lucru, acela este carnetul vostru de note. Da, acel carnetel cu diferite rubici note si medii. Acela este oglinda voastra. Dar calmati-va, nu trebuie sa fie perfect. Nu trebuie sa aveti numai de 9 si 10. N-am sa va cer asta, pentru ca nu sunt mama voastra si nici eu nu am note foarte mari. Dar trebuie sa invatati. Trebuie sa invatati la timpul potrivit. Si am sa va dau si niste motive pentru care s-o faceti:
1. Veti ajunge majore. Va trebui sa va alegeti drumul vostru in viata. Veti lua o nota mare la bacalaureat si veti primi o bursa in strainatate la un colegiu de elita.
2. Va veti indragosti. Veti vrea sa va infaptuiti o familie si va trebui sa v-o sustineti financiar. Daca veti vrea o slujba buna, va trebui sa terminati si o facultate.
3. Sau pur si simplu veti vrea sa fiti apreciate. Veti vrea ca familiile voastre sa se mandreasca cu voi. Veti vrea ca toti fosti vostri colegi sa se uite cu admiratie la voi. Veti vrea sa fiti oameni.
Acum, credeti ca sunteti in stare sa va dati putin silinta? Sunt sigura ca puteti. Fiecare dintre voi. Trebuie doar sa aveti incredrere si sa gasiti acel motiv ca sa luptati pana la sfarsit. Viitorul e in mainile voastre.
Viitorul sunteti voi.Huhehuhehue. Am postat si eu dupa un car de ani. Enjoy! A, si daca sunteti draguti, as vrea sa aruncati si un ochi peste noua mea poveste "Facebook chat". E o combinatie de umor si proza scurta. Sper sa iasa ceva bun. Love all of you.
P.S. SARBATORI FERICITE! :)
~xoxo~
CITEȘTI
Be proud of you
RandomTitlul spune tot. Daca te simti folosita, distrusa, ranita, urata, cartea asta e pentru tine. Da frau liber lecturii si ai incredere. Vei vedea ca se merita.