Sophie beweegt niet meer. Lisa weet zich niet meer te bedwingen en barst in huilen uit. Een zuster neemt Lisa mee naar de wachtkamer. Ondertussen wordt Sophie naar de onderzoekskamer gebracht. 'De dokter gaat haar onderzoeken' zegt de zuster tegen de huilende Lisa. 'Nee, dat wist ik nog niet' dacht Lisa. Ze denkt terug aan alle leuke momenten samen met Sophie.
Sophie pakte haar hand en samen dansten ze door de hele kamer. Ze gingen die avond naar het concert van hun leven. Ze hadden er zoveel zin in. Eindelijk gingen ze hun idool ontmoeten.
Lisa schrok op uit haar gedachte toen de zuster haar bij haar arm pakte. De zuster staat op en wijst naar de deur met een blauwe gevel. Lisa loopt langzaam naar de deur. Ze hoopt zo dat Sophie niks is overkomen, ze zou het zichzelf voor eeuwig kwalijk nemen. 'Als dat kleine kindje nou niet op de weg liep, waren we hier nu niet' denkt Lisa. Ze doet de deur open en ziet een dokter staan. De dokter seint dat ze naar binnen moet komen. Lisa ziet nergens Sophie staan en wordt nerveus. 'Het spijt me heel erg' zegt de dokter serieus. 'We hebben alles gedaan, maar je vriendin is helaas overleden...' Lisa barst in tranen uit. 'Het is allemaal mijn schuld, door mij is ze dood' snikt ze. De zuster, die net ook bij Lisa zat, komt ook de ruimte in. Ze ziet Lisa huilen, ze loopt naar haar toe en troost haar. Lisa denkt opeens aan Sophie's ouders, hoe moet ze dat ooit tegen hun vertelen. Sophie's ouders en zij hebben een goede band, maar als ze vertelt dat door haar Sophie dood is zijn ze natuurlijk hartstikke boos en willen ze haar nooit meer zien. Ze heeft alles verpest. Het wordt zwart voor Lisa's ogen. Er gaat een pijnlijke steek door haar zij en voor ze het weet is ze buiten bewustzijn.
JE LEEST
Choose
RandomLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...