Jack weet dat zijn relatie met Lisa in de weg komt te staan door zijn deal met Manoek. Hij is bang dat zijn relatie kapot gaat. Hij pakt Lisa's hand vast en kijkt in haar zeeblauwe ogen. Lisa trilt. Dan gaat Jack's mobiel. Hij neemt op. "Hey, Manoek" zegt hij. "Hey, we hebben vanmiddag een date om half 2" zegt Manoek. "Maar dan heeft Lisa de laatste controle!"zegt Jack. "Ik mocht kiezen wanneer en niks was belangrijker dan onze dates!"antwoord Manoek. Jack zucht. "Oke, half 2 sta ik voor je deur"mompelt Jack. Eigenlijk wil hij niet, maar op deze manier zal hij wel moeten. Hij hangt op en staart naar Lisa.
Lisa's ogen gaan langzaam dicht. 'Ga maar' zegt ze zacht. Er prikken tranen in Jack's ogen, hij wil haar niet alleen laten. Langzaam draait hij zich om er sloft naar de uitgang van het ziekenhuis. Hij pakt zijn fiets van de grond af en fietst naar Manoek. Precies om half twee staat hij voor haar deur.
Hij belt aan. Langzaam gaat de deur open. 'Hey' zegt Manoek. 'Hey' antwoord Jack. Manoek laat Jack naar binnen. 'Uhm, ga jij alvast naar boven? Ik moet even naar de uhm wc' verzint Manoek. Jack loopt niks vermoedend naar boven. Als Manoek Jack niet meer ziet pakt ze de sleutel van de deur en draait hem opslot. Ze loopt naar de achterdeur, en draait ook die opslot. Net, voordat Jack er was, had ze al alle ramen dicht gedaan. Ze wil niet dat hij weggaat. Ze loopt naar de wc en trekt hem door alsof het lijkt dat ze ook echt werkelijk naar de wc is geweest. Ze rent de trap op naar haar kamer, waar Jack ongeduldig op haar bed zat te wachten. Manoek gaat naast hem zitten. 'Oke, wat gaan we doen?' vraag Jack. 'Uhm, jij mag kiezen zoenen of ik zet de foto's online.' zegt Manoek met een chanterende toon. 'Zet de foto's maar online' zegt Jack vastbesloten. Hij loopt naar de deur en loopt naar beneden. Hij hoorde Manoek de deur op slot doen toen hij boven was, dus hij pakt de sleutel uit het kastje en draait de deur open. 'IK WAARSCHUW JE JACK, IK MAAK JE DOOD!' schreeuw Manoek. Jack springt op zijn fiets en fietst naar het meer.
Jack gaat naast het meer zitten, met zijn hoofd tussen zijn knieën. Hij weet niet meer wat hij moet doen. Hij voelt zijn mobiel trillen. Hij kijkt op het scherm, het is Lisa. Hij heeft geen behoefte om te praten en drukt haar weg. Er prikken tranen in Jack's ogen. Alles uit zijn jeugd komt terug, zijn vader en zijn broer. Jack begint te snikken. Zijn vader was vroeger altijd erg agressief en kon je zomaar opeens slaan. Zijn broer werd vaak de dupe van zo'n actie. En uiteindelijk heeft zijn broer op elf jarige leeftijd een einde aan zijn leven gemaakt. Jack was en is er helemaal kapot van. Hij hield zoveel van zijn broer. Zijn vader is na het bericht, dat zijn broer dood was, naar het buitenland gevlucht. Maar niemand weet waarheen, en niemand wil hem meer zien of spreken.
JE LEEST
Choose
RandomLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...