~6~

40 0 0
                                    

Lisa opent haar WhatsApp ze scrollt door haar contacten en stopt bij Anna's nummer, ze kijkt naar haar status. 'If there is no reason to live where you live for?' leest Lisa. 'Anna heeft gelijk' denkt ze. 'Waar leef ik eigenlijk voor? Nu Sophie dood is heb ik niemand meer!'

Lisa kleedt zich snel aan em rent naar beneden. Ze smeert snel een boterham en springt op haar fiets. Het voelt raar dat ze alleen fietst. Ze rijdt snel het schoolplein op. Ze ziet alle meiden in het dagelijkse kluitje staan. Lisa zet haar fiets op slot en gaat in een hoekje staan. Jack, een jongen uit haar klas, loopt naar haar toe. 'Wat is er met je oog?'vraagt hij. 'Shit! Mijn oog helemaal vergeten' denkt ze. 'Uhm, ik kreeg een bal in mijn gezicht' verzint ze snel. 'Oh oke, beterschap' 'Dankje' Er valt een korte stilte. 'Uhm, ik hoorde wat er is gebeurt... gaat alles goed met je? Het zal wel hard aangekomen zijn' zegt Jack bezorgt. 'Uhm, ja het gaat wel. Wat bedoel je met hard aangekomen?' 'Uhm, niet gemeen bedoelt hoor, maar zij was zo ongeveer je enige vriendin...' zegt Jack voorzichtig. Lisa voelt tranen opkomen. Jack ziet het en zegt snel: 'niet huilen, het komt wel goed!' Manoek, een van de populaire meiden en Jack's vriendin, komt naar Jack en Lisa toelopen. 'Jack, waarom  sta je bij haar?!' zegt ze. 'Uhm, nou, uhm' 'Uhm, uhm?! Ga je je zin nog afmaken?!' zegt Manoek. 'Ik kwam gewoon zeggen dat ze nu ook haar enige vriendin kwijt is en ze niks meer te zoeken heeft op deze planeet' verzint Jack. Hij voelt zich best schuldig tegenover Lisa, maar anders raakt hij zijn reputatie kwijt. 'Hahahah, das waar ook!' lacht Manoek en ze draait zich om naar Lisa. 'Gecondoleerd, niet dus! Hahahah' ze pakt Jack pols en trekt hem mee naar de meidengroep. Lisa voelt zich nog rotter dan vanmorgen. Jack kijkt kort om naar Lisa en ziet dat ze moet huilen. Hij voelt zich echt heel schuldig over wat hij heeft gezegt.

Lisa ploft neer op haar bed. Weer is ze voor schut gezet bij gym door Manoek. Ze moesten touwklimmen, maar dat kan Lisa helemaal niet. Manoek daagde haar uit voor een wedstrijd omdat ze wist dat Lisa het niet kon. Haar gymleraar stemde voor dus kon ze er niet meer onderuit. Haar gymleraar telde af en bij één begon Manoek te klimmen. Lisa probeerde ook te klimmen maar ze kwam niet omhoog.

Lisa krijgt een berichtje. Ze opent WhatsApp. Het is van een nieuw telefoonnummer. Ze opent het berichtje. 'Hey, sorry voor wat ik vandaag zei. Ik voel me echt schuldig. Jack' leest ze. Lisa gelooft haar ogen niet. Jack biet zijn excusses aan! 'Dit is vast weer een rotgrap' denkt ze. En ze typt terug: 'Heel leuk geprobeert, maar hier trap ik niet in! Ik weet heus wel dat je het expres deed en dat je het gewoon meende!' En verzend.

Jack: 'Nee, serrieus ik meen het. Ik heb er echt spijt van!'

Lisa: 'Jaja, bewijs dan!'

Jack: 'Hoe?'

Lisa: 'Uhm, weet ik veel?!'

Jack: 'Ik wil het wel bewijzen, maar ik zou niet weten hoe...'

'Daar heeft hij een punt' denkt Lisa  Ze wil hem wel geloven, maar ze weet dat ze gevaar kan lopen van vernedering als ze weer in zo'n rotgrap trapt.

Lisa: 'Ik ook niet...'

Jack: 'Misschien kan ik het niet bewijzen, maar ik meen het echt!'

Lisa: 'Oke, ik geloof je..'

Manoek zit grijnzent achter Jack's mobiel. 'Ze is er mooi ingetrapt!' denkt ze. Ze hoort Jack aankomen lopen op de trap en verwijderd snel het gesprek en legt zijn mobiel op precies dezelfde plek waar hij hem net had gelegt. 'Hey, hier is je sapje' zegt Jack en hij geeft haar haar glas. 'Dankje' zegt ze en ze wil Jack een kus geven, maar hij wijkt weg.

ChooseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu