Lisa staat voor Sophie's deur. Ze weet dat de bel het niet doet, dus klopt ze aan. Ze hoort voetstappen achter de deur. De deur gaat open en ze ziet Sophie's moeder staan. Sophie's moeder knuffelt haar en zegt zacht: 'ik vind het zo erg!'. Lisa wordt naar binnen getrokken. Ze ziet Sophie's vader gestrest in de keuken staan. Ze voelt zich niet veilig. Sophie's vader kijkt haar aan en begint te huilen. Uren lang staan Lisa en de ouders van Sophie huilend in de woonkamer. Lisa is wel opgelucht dat ze het niet meer hoeft te vertellen, maar ze twijfelt of ze haar wel vergeven. Na 5 uur lang achter elkaar huilen zegt Lisa dat ze naar huis moet. Lisa loopt langzaam de straat in. Ze ziet haar huis en zucht. Ze doet zachtjes de deur open, maar het was blijkbaar niet zacht genoeg want haar vader rent naar haar toe. Eigenlijk vindt ze het wel fijn want ze heeft een knuffel nodig. PETS! Lisa valt op de grond. Haar vader... alweer... Alle herinneringen van vroeger flitsen doorelkaar door haar hoofd. Ze kan het niet meer.
Lisa staat langzaam op en grijpt naar haar oog. Ze durft niet in de spiegel te kijken en rent de trap op naar haar kamer. Ze doet snel de deur op slot. Lisa ploft neer op haar bed. Ze kijkt voorzichtig in de spiegel boven haar bed. Ze schrikt als ze haar oog ziet. Hij is dik en blauw. Lisa loopt naar haar badkamer die vast zit aan haar kamer. Ze pakt een washandje en maakt hem nat met koud water. Ze legt het washandje voorzichtig op haar oog. Ze kijkt naar haar spiegelbeeld. Haar vader sloeg haar vaak en ze probeerde de wonden altijd te verbergen. Ze keek goed naar haar spiegelbeeld en schrok. Ze had nooit geweten dat ze allemaal littekens had op haar hoofd en armen. Lisa raakt in paniek. 'Straks heeft iemand het gezien!' denkt ze. Ze rent naar haar bed. Ze kan het echt niet meer aan. Al jaren slaat haar vader haar en ze wordt al jaren gepest. De enige die haar hielp was Sophie. En nu, door haar, is ze er niet meer. Lisa voelt zich alleen. Er is niemand die haar wil en kan helpen. Lisa staat er alleen voor. Nu pas dringt het tot haar door hoeveel Sophie echt voor haar betekend. Jarenlang heeft Sophie haar geholpen en geluisterd. Ze heeft al haar problemen aan Sophie doorgegeven. Wat een monster is ze toch!
Het is half 1 's nachts en Lisa wil gaan slapen, maar haar schuldgevoel is haar de baas. Ze denkt er de hele tijd aan. Lisa draait zich om. Waarom kan haar leven niet gewoon normaal zijn net als iedereen?!
Eindelijk om 10 over 3 s'nachts valt ze in slaap.
JE LEEST
Choose
RandomLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...