Jack kijkt naar zijn mobiel. Hij heeft een bericht van een onbekend nummer hij opent het berichtje. 'Bedankt voor je excusses' leest hij. Hij snapt er niks van. Hij kijkt naar de profielfoto van het nummer. Hij ziet een foto van Lisa en Sophie. Hij snapt ook wel dat het Lisa is. 'Sorry, ik begrijp het niet helemaal...' typt hij terug.
Lisa: 'Huh, hoe bedoel je?'
Jack: 'Ik heb niks gezegt, ik ken dit nummer niet eens?'
Lisa: 'Maar huh?! We hadden net een heel gesprek!'
Jack: 'Daar weet ik niks van?'
Lisa: 'Moet ik screenshot sturen?'
Jack: 'Graag!'
Lisa maakt een screenshot van het gesprek en stuurt hem naar Jack.
Jack: 'Huh, ik heb dat echt niet gestuurt!'
Opeens denkt Jack aan Manoek. Daarom wilde ze dat hij persee een drankje moest halen bij de supermarkt een kilometer verderop! Hij vond het al raar dat hij alleen moest!
Jack: 'Sorry Lisa, ik ben bang dat je met Manoek heb gepraat...'
Lisa wil het niet geloven. Ze is er weer ingetrapt! Ze had nog zo voorzichtig gedaan!
Lisa: 'Oh, oke. Ik verwijder je nummer en het gesprek wel....'
Jack: 'Hoeft niet. Wat ze heeft gezegt is wel waar... Ik voel me echt schuldig over wat ik heb gezegt...'
Lisa: 'Uhm, oke....'
Jack weet even niet meer wat hij moet zeggen. Opeens weet hij het.
Jack: 'Morgen zal ik het bewijzen'
Hij is best bang voor de reacties, maar hij moet nu eindelijk is doen wat hij nooit heeft gedurft.
De nacht lijkt snel voorbij te gaan bij Lisa en Jack. Allebei staan ze vroeg op en doen hun dagelijkse ochtendritueel. Precies optijd springen ze op hun fietsen en fietsen ze naar school.
Jack loopt naar Manoek en trekt haar uit de meidenkring. 'Waarom zat jij gister aan mijn mobiel?!' zegt Jack boos. Als Manoek niet antwoordt voegt hij eraan toe 'Dacht je dat je grappig was ofzo?!' 'Het was maar een grapje! Waarom maakt je er zo'n probleem van?! Het is Lisa maar!' antwoordt Manoek snugger. 'Jij denkt echt dat het grappig was! Weet je wat ook grappig is?!' zegt Jack. 'Nee, vertel!' zegt Manoek niets vermoedend. 'Ik maakt het uit!' zegt Jack en hij loopt weg. Manoek blijft versteend staan. Samanta, de beste vriendin van Manoek, hoorde het gesprek tussen Jack en Manoek en loopt naar Manoek toe. Ze pakt Manoek vast en vraagt rustig: 'Wat heb je gedaan Manoek?' 'Dat vertel ik zo wel! Wacht hier!' zegt Manoek en ze loopt naar Lisa toe. 'Denk je dat ik dit pik?!' zegt Manoek boos. 'Hoe bedoel je?' antwoordt Lisa verwart. 'Door jou is het uit met Jack! Je bent een vieze skitch!' roept Manoek en ze draait zich om en loopt terug naar Samanta en vertelt haar alles. Jack heeft Manoek zien schreeuwen tegen Lisa en hij loopt naar Manoek toe. 'Manoek, serieus?! Kan je haar niet is één seconde met rust laten?! Zij is ook een mens net als jij!' zegt hij boos. Hij loopt naar Lisa toe. 'Gaat het?' vraagt hij. 'Ja hoor, ik hoorde dat het uit is. Waarom?' 'Omdat...' Jack weet niet hoe hij het moet zeggen. 'Omdat wat?' vraagt Lisa. 'Omdat ik verliefd op jou ben...' antwoordt Jack zacht. Het is stil. Ze weten allebei niet wat ze moeten zeggen. Diep van binnen is Lisa superblij, maar tegelijkertijd is ze ook bang voor Manoek. Jack staart voor zich uit. 'Waarom heb je het nou gezegt stomkop?! Je weet toch dat zij jou niet leuk vindt!' denkt hij. Hij kijkt kort naar Lisa en loopt dan weg, naar zijn vrienden.
JE LEEST
Choose
RandomLisa was een dood normaal meisje. Ze was 15 jaar oud en ging naar school. Ze had één leuke vriendin en was altijd vrolijk. Tot haar leven op een dag veranderde.... Zou het Lisa lukken om haar leven weer op rolletjes te krijgen? Dat lees je in dit b...